Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på utseende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har venninner som setter på vipper og negler regelmessig,de har hairextensions,eller farger håret hos frisør hver 6.uke eller noe,til en skyhøy pris,og bruker bare dyre hårprodukter kjøpt hos frisøren.  Noen av de vokser seg,og de er solbrune hele året. Dette må da bli forferdelig dyrt? Hun ene klaget over strømprisene,og ble sur da en annen venninne av oss foreslo å kutte ned litt på slike utgifter. Jeg selv har ikke råd til alt dette,klarer meg med vanlig sminke og farger håret selv. Får inntrykk av at jeg skiller meg ut....Hvor mye bruker dere på utseende deres? Er det vanlig å gjøre alt dette i dyre salonger,eller er det bare jeg som har litt utseendefikserte venner?

Anonymkode: f64ad...f7b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trist med folk som har så dårlig selvtillit at de må kjøpe seg følelsen av å like seg selv. 

Jeg bruker verken penger på sminke eller hårfarge. Tror ikke jeg bruker noe spesielt penger på utseende i grunnen.

Anonymkode: c8267...f30

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør veldig lite med meg selv. Litt mascara, rent hår og vanlige klær. Folk får ta meg som jeg er eller så er det dem sitt tap. 

Anonymkode: bce23...8c2

• Liker 1
Skrevet

Frisør: 1200 kr/år
Sjampo: 400 kr/år
Sminke: 300 kr/år

Så ca 2000 kroner i året.

Anonymkode: 16b2d...3be

Skrevet

Frisør 10000 i året og bryn 4000 i året.

Anonymkode: e5cdf...f0e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Frisør 10000 i året og bryn 4000 i året.

Anonymkode: e5cdf...f0e

Bryn glemte jeg! Det er jo også en greie...

Skrevet

Sånn som dine venninner holder på med å sette på vipper og gå fast til frisør osv er veldig veldig dyrt ja.. 

Jeg bruker ikke så mye penger på akuratt sånt, går til frisør 2 ganger i året så ca 6000-7000 i året på det, men det går også en del penger i hudpleie hjemme, daglig rens, fuktighetskrem, serumer,  hårkur osv så går nok kanskje 10.000 i året på sånt. 

Og kanskje 2000 i året på sminke.

Jeg er en helt vanlig grå mus. Skulle ønske jeg hadde råd til proff hudpleie, vipper, farging av håret fast osv 

Anonymkode: c115b...a75

Skrevet

Bruker nok 50 000,- på utseende i året. Er ikke naturlig pen, og det har jeg fått høre titt og ofte, så da betaler jeg meg til vakrere ytre.

Anonymkode: b7e54...622

Skrevet

Bruker ca 2500,- på striper og klipp hver 8 uke. Negler bruker jeg rundt 750,- på i mnd. Vipper koster meg ca 1000,- hver 3 uke. Tar litt filler/Botox 2-3 ganger i året. Det koster ofte rundt 7000,- pr gang. Uten om det går det vel kanskje 500-1000,- i mnd på sminke og hårprodukter. Blir ganske store summer i løpet av et år.

Anonymkode: bd289...b49

Skrevet

Aner ikke, annet enn at det er redusert en del  E6D94999-D8D1-4803-AAB6-15E8B3DF5DFC.gif.347f8a793b90612e52a16254a1d06917.gif 

• Hjerte 2
Skrevet

Under 300 kr i året sikkert. Bruker vel mest på shampoo, balsam og innimellom ny hårbørste. Kjøper også parfyme, men ikke årlig, og har et lite lager. Når jeg sminker meg bruker jeg bare solpudder, mascara og brynpenn/børste. Dette har jeg som regel i årevis. Samme med øyenskygge, som jeg bare bruker et par ganger i året. Frisør og andre behandlinger bruker jeg aldri. Farger håret innimellom, 1-2 ganger i året, med billigste hjemmefarge. Napper brynene selv ved behov, og barberer leggene om sommeren. Vokser også barten selv et par ganger i året. Har fått voksestrips i gave og kjøpt selv én gang for noen år siden. Har fortsatt mange igjen. 

Ja, bruker minimalt med penger på utseende

Anonymkode: 554d9...154

• Liker 1
Skrevet

Jeg klipper håret selv og fikser neglene selv, så det koster meg tilnærmet ingenting.

Bruker litt sminke, men jeg får mye gratis fra jobb, så har nesten ikke kjøpt noe selv på flere år.

Eneste jeg bruker penger på er hår- og hudpleieprodukter - vil tippe mellom 500-1000 kr på et år.

Har venner som betaler for vipper, brynslaminering, leppefillers, botox, hårextensions og solarium, men de er et mindretall blant de jeg kjenner.

Skrevet

Ganske lite. 

Jeg klipper håret mitt selv, så ingenting på frisør. Shampo, balsam, leave-in-balsam og mousse til håret, det kjøper jeg billig på normal. 

Sminke bruker jeg hver dag, men da er det snakk om mascara, leppestift, og litt øyeskygge rundt vippekanten, så kjøper kanskje 2-3 mascaraer i året, leppestift og øyeskygge varer i åresvis. 

Bruker neglelakk, men det er jo kjempedrøyt, så kjøper kanskje en lakk eller to i året, og kanskje en topplakk/bunnlakk i året. 

Anonymkode: 26d54...b10

Skrevet

Er glad jeg er såpass voksen at jeg ikke bryr meg så mye om utseende. Sminke og nyvasket hår,parfyme og rene negler  har jeg hver dag,men det er vel det. Syns synd på ungdom i dag,som tror at dette er normalen. Å bruke tusenvis av kroner på feks vipper. (Som ofte også er mindre pene fordi det blir litt mye....) Er ikke så lenge siden det ble vanlig,men nå dukker det jo opp nye salonger overalt. Unge mennesker som burde spare penger til feks fremtidig huskjøp,legger igjen gigantiske summer hos disse.... 

Skrevet

Hvis hudpleie teller, så en del. Jeg har hatt mye vondt med huden og er blitt skikkelig hudpleie-nerd, så å holde den i sjakk bruker jeg litt penger på. Og siden jeg er bedre i huden så bruker jeg kun sminke på julaften og 17 mai (hvis jeg får feiret de).

Har farget brynene og vippene (er kronisk syk, så å føle seg våken når man ser i speilet og vippene ikke er gjennomsiktige var kjempedeilig) noen ganger, det var digg, men når energien må prioriteres så velges alltid å tilbringe tid med folk jeg er glad i over det. Skulle gjerne farget vippene fast. Shave legger gjør jeg når jeg har energi til det og vil ha god-følelsen (for nyshava legger og nytt sengetøy er SÅ undervurdert, av og til trenger jeg den oppkvikkeren, jeg elsker følelsen). Frisør 1-2 ganger i året (og jeg skulle gjerne har stripet det, men orker ikke å ta meg råd til det).

Jeg har aldri gjort neglene, har prøvd neglelakk noen ganger men jeg er så dårlig på det at det blir aldri gjort. Ei heller fake brun.

Hvis man ser bort i fra all tiden man bruker (sjalu på energien!) og at det er synd at det er blitt en forventning, så er jeg mest sjokkert over at folk har råd til å holde på med alt det der. Det høres så dyrt ut.

Anonymkode: 3c18f...594

Skrevet

Frisør: ca 1800kr pr år. Klipper meg 2 ganger i året hos min faste frisør

Sminke: ca 129kr pr år. Bruker kun mascara, og den er tom etter ca 1 år

Ellers bruker jeg kun penger på vanlige hygieneartikler som deo, kokosolje som jeg bruker som hudkrem (eneste huden min tåler), shampo og balsam og dusjsåpe

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Frisør: ca. 800,-. Klipper meg ca. 1 gang i året.

Sminke og hudpleie: Kanskje 4 - 5 tusen i året.

Skrevet

Jeg har inntrykk av at alle kritiserer de som bruker mer enn de selv gjør. Selv om de bruker hinsides mye sett mot en som lever på fattigdomsgrensa i Afrika, der selv såpe ville vært luksus.

Typisk norsk 😅

Anonymkode: 421c6...7a7

• Liker 1
Skrevet

Ekstremt lite. Men min tenåringsdatter veier opp for det, for å si det sånn.

Hun er i den fasen av livet hvor hver dag er en audition for å bli godtatt av de jevnaldrende, så det er hår, sminke, negler, parfyme, klær... 

Man kan like det eller ikke, vi prøvde å holde igjen på å gi barna mobiltlf da de gikk på barneskolen. De falt utenfor da de var omtrent de eneste uten. Samme med visse spill, med 16års grense etc som vår sønn ikke fikk spille. Men kompisene spilte, dermed ble han utenfor.  Osv osv. Det er intrikate sosiale regler man må følge for å bli akseptert. 

Andre kulturer trær ringer på halsen, snører føtter (ikke nå lenger) og maler mønstre på hele kroppen.... det handler om det samme. 

Vi kan liksom ikke noe for det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Bruker nok 50 000,- på utseende i året. Er ikke naturlig pen, og det har jeg fått høre titt og ofte, så da betaler jeg meg til vakrere ytre.

Anonymkode: b7e54...622

Hva slags behandlinger tar du? 

Anonymkode: c115b...a75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...