Gå til innhold

Trumf Visa blir dårligere, nok en fordel som forsvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mail fra Norgesgruppen i dag:

"Fra 1. januar 2023 fjerner vi 0,5 % Trumf-bonus utenfor NorgesGruppens dagligvarebutikker. Denne endringen er som følge av at vi ønsker å få Trumf Visa enda tettere på Trumf og Trumf-partnerne. Vi tror at dette vil kunne gi deg som Trumf Visa kunde enda flere og bedre fordeler."

Det er jo bare svada, det kommer til å bli merkbart mindre bonus på Trumf-kontoen nå.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok...

Anonymkode: c0a26...64a

Skrevet

Å ja.  For meg gjør det ikke noe. Jeg skaffet meg kortet kun for å få mer trumf på dagligvarer hos Kiwi.  Betaler med kortet i butikken og flytter penger fra brukskontoen til regningskontoen når jeg kommer hjem.  Det går jo mye fortere å tjene opp bonus.  

Skrevet

Vær også obs på at om du kjøper på nett og pakken blir stjålet, så får du ikke igjen noe heller...

Anonymkode: b4f12...cdc

Skrevet

Da går jeg nok over til å bruke Coop Mastercard som mitt vanlige brukskort. Kjipt. 

• Liker 1
Skrevet

Bank Norwegian svarte med å halvere sin bonus i dag. Riktignok med noen unntak, fortsatt 1% i utlandet og 2% på kollektivreiser blant annet. Men totalt sett en dårligere løsning. Man har vel sett en stund at det går denne veien med de fleste kort, men mest irriterende at alle selskapene gjør som Rema med Æ: Påstår at fjerning av fordeler er bra for kundene. 

Anonymkode: 3bfc4...a7c

• Liker 4
Skrevet

Æsj, jeg som nettopp har skaffet meg Trumf Visa og Bank Norwegian. Da sier jeg opp Trumfkortet, tror jeg. Jeg har ennå ikke får mail fra Bank Norwegian. 

Anonymkode: b4b77...3e0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bank Norwegian svarte med å halvere sin bonus i dag. Riktignok med noen unntak, fortsatt 1% i utlandet og 2% på kollektivreiser blant annet. Men totalt sett en dårligere løsning. Man har vel sett en stund at det går denne veien med de fleste kort, men mest irriterende at alle selskapene gjør som Rema med Æ: Påstår at fjerning av fordeler er bra for kundene. 

What??

Anonymkode: f96ca...f71

Skrevet

Endringen hos Bank Norwegian gjelder fra nyttår.

De nye opptjeningsreglene for CashPoints er:

• 0,5 % opptjening på varekjøp
  • 1 % opptjening på kortbruk når du er i utlandet
  • 2 % opptjening på elbillading
  • 2 % opptjening på kollektivtransport *
  • 2 % ekstra CashPoints-opptjening på LowFare og LowFare + flybilletter hos Norwegian **

Skrevet

Æsj. 

Anonymkode: b4b77...3e0

Skrevet

Den eneste faktiske fordelen jeg kan se ved at selskapene stadig kutter i bonus, er at man ikke trenger ha en kortstokk av kort til ulike behov. Når alle blir like holder det med et hovedkort og et reservekort. Med ulik utløpsdato med tanke på hotellbestillinger osv. 

• Liker 1
Skrevet
Gabi skrev (På 24.11.2022 den 11.45):

Mail fra Norgesgruppen i dag:

"Fra 1. januar 2023 fjerner vi 0,5 % Trumf-bonus utenfor NorgesGruppens dagligvarebutikker. Denne endringen er som følge av at vi ønsker å få Trumf Visa enda tettere på Trumf og Trumf-partnerne. Vi tror at dette vil kunne gi deg som Trumf Visa kunde enda flere og bedre fordeler."

Det er jo bare svada, det kommer til å bli merkbart mindre bonus på Trumf-kontoen nå.

Jeg sliter med å se hvordan det blir ''flere og bedre fordeler'' å fjerne en stor og populær fordel. Det er praktisk å bestille flybilletter eller betale hotellopphold med Trumf og få 0.5% bonus. Uten dette blir kortet mye mindre populært.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Endringen hos Bank Norwegian gjelder fra nyttår.

De nye opptjeningsreglene for CashPoints er:

• 0,5 % opptjening på varekjøp
  • 1 % opptjening på kortbruk når du er i utlandet
  • 2 % opptjening på elbillading
  • 2 % opptjening på kollektivtransport *
  • 2 % ekstra CashPoints-opptjening på LowFare og LowFare + flybilletter hos Norwegian **

Ugh. 🙄🙄 Og jeg som akkurat har skaffet meg kortet deres og var veldig fornøyd med å samle alle utgifter på ett sted, likte appen etc. 🙄 Tror nok jeg vil beholde kortet likevel, siden 0,5% er bedre enn 1%, men… hopper fort over til noe annet hvis jeg finner noe bedre. Handler ikke så mye på Coop, ellers hadde det blitt deres kort. 

Skrevet
Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter med å se hvordan det blir ''flere og bedre fordeler'' å fjerne en stor og populær fordel. Det er praktisk å bestille flybilletter eller betale hotellopphold med Trumf og få 0.5% bonus. Uten dette blir kortet mye mindre populært.

Ja, det er jo like tullete som det Rema prøvde seg på. 🙄 Lurer på om disse PR-folkene deres lyver så de tror det selv, eller om det bare er et desperat forsøk på å skjule en mye dårligere deal? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er jo like tullete som det Rema prøvde seg på. 🙄 Lurer på om disse PR-folkene deres lyver så de tror det selv, eller om det bare er et desperat forsøk på å skjule en mye dårligere deal? 

Begge samtidig.

Folk avslører lureriet og så blir det mindre populært å bruke kortet.

• Liker 1
Skrevet

Tips: skaffet meg remember black. Den har 5% cashback de første 100 dagene. Kom godt med i disse julegave- og black week-tider! 

usikker på hva jeg gjør når det ikke gjelder lenger.

Anonymkode: 38e89...956

• Liker 1
Skrevet

Bestilt Ikano-kortet for 2% på dagligvarer, men er spent på om fordelen varer lenge nok til at jeg rekker å få kortet. Nå som det tydeligvis er sesong for å kutte i fordeler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...