Gå til innhold

Kotyme på sosiale medier. Litt usikker her.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får masse bilder av en hund. Jeg forstår eier er veldig forelsket i den hunden. Og sikkert litt underliggende grunner for litt overfokus på denne hunden.

For all del veldig hyggelig å få bilder av hunden . Men jeg føler meg litt i skvis iht responsen min tilbake. 

Jeg varierer med kommentarer som koselig, fin hund, av og til bare en like. Mulig jeg hadde syntes vært lettere me en tekst til bildene, jeg kunne ha svart tilbake på. Jeg vet ikke. Men jeg syntes det er kleint å svare kronisk de samme 6 kommentarene,  pluss emojier som smile,  tommel opp og hjerte. Føler meg uhøflig. 

Hva er ok og ikke ok iht svar her. Jeg syntes jo det å få bildene er koselig i seg selv, da blir jeg tenkt på,  og personen liker å dele ting med meg. Men dog veldig overflate deling da, av kjente grunner, og som ikke handler om vår relasjon. 

Litt usikker på hvilken respens avsendere søker når de bare deler bilder uten tekst, opptil flere ganger om dagen. 

Anonymkode: 461a7...77a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er dette? Det har litt å si.

På snapchat trenger man ikke svare. På messdenger krever det et svar, og blir straks mer slitsomt. Da ville jeg startet med å bare slenge inn et hjerte, slik at vedkommende til slutt tok et hint. Det samme om det er på veggen din på Facebook.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
BobbySocks skrev (2 timer siden):

Hvor er dette? Det har litt å si.

På snapchat trenger man ikke svare. På messdenger krever det et svar, og blir straks mer slitsomt. Da ville jeg startet med å bare slenge inn et hjerte, slik at vedkommende til slutt tok et hint. Det samme om det er på veggen din på Facebook.

Det er på messenger.  Jeg liker ikke snap så godt. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er på messenger.  Jeg liker ikke snap så godt. 

Vent et par timer og så gi en tommel opp. Men ikke mer enn en gang om dagen. 

Anonymkode: 37f3b...96e

• Liker 2
Skrevet

Om det renner inn med bilder, og ingen tekst, tenker jeg det er helt ok å ikke gi noen reaksjon hele tiden. Det gidder ikke jeg. 

Jeg hadde det sånn med søsteren min en stund, det bare rant inn bilder av unger og bikjer og hus og whatnot, og jeg orket ikke oppmuntre til å fortsette med det ved å svare på alt. Jeg tror heller ikke hun forventet svar på alt, for hva skal man svare, liksom..? På bilde nr ørten av samme katten? Jeg har allerede erklært at jeg synes katten er søt.. 

Anonymkode: 05b3b...dd3

• Liker 1
Skrevet

Sånne snapper svarer jeg på max to ganger så svarer jeg ikke mer kun på direkte spørsmål til meg på chat

Anonymkode: 75dcc...07b

Skrevet

Jeg opplever noe av det samme. Gjør stort sett som deg. Kommer med et par hyggelige kommentarer på de første bildene og etter hvert reduserer jeg til en eller annen emoji-respons. Det er grenser for hvor mye man kan konstruere opp av respons på bikkjer og katter. Det tror jeg forhåpentligvis avsender også forstår.

Anonymkode: fc6b6...262

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke svart på sånne meldinger mer enn en gang eller to. Det tar jo ellers ikke slutt, samme med bilder av barn. 

Anonymkode: 10beb...3b0

Skrevet

Om det ikke er barn eller dyr fra min egen husstand synes jeg det ville vært snålt å bli spammet slik.

En tommel opp her og der, så får håpe vedkommende tar hintet.

Skrevet

Slutt å svare, avsender ønsker kun å få sosial bekreftelse. Bryr seg ikke om du sender samme emoi, vil bare få en liten frisetning av dopamin i hjernen.

• Liker 1
Skrevet

Får du masse bilder av noen sin hund på messenger ? Det ER masete 🤣 Hadde svart minimalt. 

Anonymkode: acd92...ace

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg får masse bilder av en hund. Jeg forstår eier er veldig forelsket i den hunden. Og sikkert litt underliggende grunner for litt overfokus på denne hunden.

For all del veldig hyggelig å få bilder av hunden . Men jeg føler meg litt i skvis iht responsen min tilbake. 

Jeg varierer med kommentarer som koselig, fin hund, av og til bare en like. Mulig jeg hadde syntes vært lettere me en tekst til bildene, jeg kunne ha svart tilbake på. Jeg vet ikke. Men jeg syntes det er kleint å svare kronisk de samme 6 kommentarene,  pluss emojier som smile,  tommel opp og hjerte. Føler meg uhøflig. 

Hva er ok og ikke ok iht svar her. Jeg syntes jo det å få bildene er koselig i seg selv, da blir jeg tenkt på,  og personen liker å dele ting med meg. Men dog veldig overflate deling da, av kjente grunner, og som ikke handler om vår relasjon. 

Litt usikker på hvilken respens avsendere søker når de bare deler bilder uten tekst, opptil flere ganger om dagen. 

Du kan svare med et bilde av noe du liker. 

Anonymkode: 0b3c6...2a1

• Liker 1
Skrevet

Ikke svar om det passer deg.

Noen kan sende bilder hver dag av hund/Barna etc...null antenner i mine øyne. Selv slutta å svare på meningsløse bilder/ting.

Anonymkode: fa450...a56

Skrevet

Jeg har dyr selv, og må noen ganger bare dele hvor søt hun er med (nære) venner og familie - men jeg forstår jo også veldig godt at de ikke er like forelsket som meg. Får svar innimellom, men som oftest ikke, og det er helt greit. Dette er på Snapchat da, som jeg oppfatter er litt mer for å dele sånne tilfeldige bilder uten å forvente mer - Messenger er jo en chattetjeneste. Der blir det veldig spesielt med bildespam. 

Anonymkode: 93296...14d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du kan svare med et bilde av noe du liker. 

Anonymkode: 0b3c6...2a1

Nei hun er nok ikke så interessert i min katt 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg opplever noe av det samme. Gjør stort sett som deg. Kommer med et par hyggelige kommentarer på de første bildene og etter hvert reduserer jeg til en eller annen emoji-respons. Det er grenser for hvor mye man kan konstruere opp av respons på bikkjer og katter. Det tror jeg forhåpentligvis avsender også forstår.

Anonymkode: fc6b6...262

Takk. Da tenker jeg at jeg fortsetter som før. I går kom dry en bildeserie på 12 bilder. De var like,  tatt på same sted, hunden hadde bare forskjellige positurer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hun spør jo ikke akkurat deg om du er interessert heller.

Jeg hadde enten ignorert eller spammet med samme antall dyrebilder tilbake. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sikkert like interessert i det som du er i hennes hund. Men som andre her skriver, en tommel opp ett par ganger, ignorer med tiden.

Anonymkode: b8c3d...e35

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Er det ikke litt frekt å sende så masse bilder til folk på messenger? Det er jo et medium der man liksom skal svare hverandre. Ganske frekt å anta at den andre er interessert i hundrevis av bilder av hunden/katten/barnet/bilen osv. dag ut og dag inn. Dårlige sosiale antenner.

Jeg hadde bare slutta å svare tror jeg, selv om det jo også er ganske teit. Man burde egentlig si i fra om at det blir litt mye.

Skrevet

At DU ts føler deg uhøflig? Nei, her er det avsenderen som er uhøflig. Utrolig masete å regelrett bombardere deg med utallige bilder av hunden sin. Med forbehold om at hundeeier er frisk og oppegående. Hvis ikke er han/hun unnskyldt:)   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...