Gå til innhold

Toralv Maurstads begravelse på NRK tv i dag 24.11.20 - kl.11:50

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg går i begravelsen. :(  Blir du med? 

Endret av Hoppetaujenta
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en fin, varm, morsom og verdig siste samling. Latter og tårer, muntre historier og veldig fin musikk.
Det åpnet uventet og stilfullt med "dovregubbens hall" og gikk videre til "åses død"; veldig vakkert. 
Litt diverse musikk/salme innimellom og så "morgenstemning" til sist, da han ble bært ut. Grieg er aldri feil. 

Da kisten var satt inn i bilen og døren lukket via en bryter, tenkte jeg plutselig; "håper at den døra ikke går opp og det svikter i mekanikken nå"......og halvminuttet etter, så gikk bakdøra opp mens den kjørte avsted.... Det ble litt forvirring og kaos da. En mann i dress løp etter og forsøkte å lukke døra, bilen kjørte videre, personen dunket i siden på bilen og da forsto sjåføren endelig at noe ikke var som det skulle. Åhh...det hadde kunnet gå riktig galt det der. :sjokkblå: 

Glemte å skrive at han fikk stående applaus for godt utført gjerning. Jeg klappet også. :) 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du i begravelsen? 

Morsomt med at bakdøra spratt opp. Det var nok hans siste pek. 

Anonymkode: a4acf...042

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Var du i begravelsen? 

Morsomt med at bakdøra spratt opp. Det var nok hans siste pek. 

Jeg var i begravelsen...via tv. Nei, det var ikke morsomt. Hvis bilen hadde kommet litt opp i fart
og kjørt over ujevn gate, kunne kista ha kommet ut og ....et fryktelig scenario kunne ha utspunnet seg. :( 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Jeg var i begravelsen...via tv. Nei, det var ikke morsomt. Hvis bilen hadde kommet litt opp i fart
og kjørt over ujevn gate, kunne kista ha kommet ut og ....et fryktelig scenario kunne ha utspunnet seg. :( 

En likbil kommer aldri opp i fart, de kjører alltid veldig sakte. Og kistelokket er skrudd igjen med 6 skruer.

Så tror nok det hadde gått bra.

Anonymkode: 4f313...e99

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Well...men det er ikke anbefalt å kjøre med åpen bakluke, uansett. Ikke meningen heller. Ellers kan potensielt gale fans kaste seg og bikkja inn for en siste tur med idolet sitt. Kanskje større sjanse med døde verdensstjerner, men uansett... 

Verdighet og kontrollerte hendelser i en slik setting er det de fleste vil ha. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (12 minutter siden):

Det var morsomt at Toralv Maurstad gjorde sitt siste pek, for det skal ikke gå an at bakdøra spretter opp sånn. 😅

Jeg har nok mye galgenhumor i forhold til død og begravelse, og har mistet mange kjære iløpet av livet mitt. Vet mange humret litt av den hendelsen, mens andre ser nok mer alvorlig på det.

Men det viktigste var at kisten ikke falt ut og at de fikk lukket bakdøra. ❤️

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

Well...men det er ikke anbefalt å kjøre med åpen bakluke, uansett. Ikke meningen heller. Ellers kan potensielt gale fans kaste seg og bikkja inn for en siste tur med idolet sitt. Kanskje større sjanse med døde verdensstjerner, men uansett... 

Verdighet og kontrollerte hendelser i en slik setting er det de fleste vil ha. :( 

Ok, sorry. Visste ikke at de kjørte med åpen bakluke, trodde de hadde fått lukket den. Men åpen bakluke høres ikke bra ut :(

Anonymkode: 4f313...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som Toralv hadde litt ADHD-tendenser… lo godt av beskrivelsen av aktivitetene hans når han kjørte bil (for fort) mens han leste manus, pratet i telefon og klappet bikkja… alt mens golfkøllene og rødvina sto klare ved siden av ham.

Jaja, av og til er lykka større enn forstanden. 
Han var nok litt av en karakter. 
Fin begravelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 12.49):

Det var morsomt at Toralv Maurstad gjorde sitt siste pek, for det skal ikke gå an at bakdøra spretter opp sånn. 😅

Jeg har nok mye galgenhumor i forhold til død og begravelse, og har mistet mange kjære iløpet av livet mitt. Vet mange humret litt av den hendelsen, mens andre ser nok mer alvorlig på det.

Men det viktigste var at kisten ikke falt ut og at de fikk lukket bakdøra. ❤️

Skal ikke gå an? 😆 skjer nesten hver dag her i alle fall 

Anonymkode: 47ffd...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...