Gå til innhold

Raske beslutninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært interessant å undersøke hva skjer hvis mennesker blir tvunget, eller man tvinger seg selv til å ta raske beslutninger med få valgmuligheter. 

Tenkte på dette fordi jeg ikke klarer å finne en jakke jeg liker, går derfor med gamle slitte jakker. Det tar enormt lang tid fra mitt liv å gå fra butikk til butikk, på jakt etter noe jeg liker. Sånn er det med nesten alt, jeg ender opp med å ikke finne noe. 

Hva om man beslutter at, en bare bruker en butikk, og har max 15 minutter på å velge. 15 min er alt man får til denne oppgaven. Hva slags liv ville en person fått, hvis man gikk etter det prinsippet i alt? Ville man endt opp med ting / liv man er fornøyd med? 

Kan gjøre det samme for karriere, kjæreste.. Bestem sted og max tid man har tenkt å bruke på prosjektet.

Kunne dette ha fungert for noen på et vis? 

Anonymkode: 23839...eb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten tvil om at ganske mange bruker alt for mye tid og energi på ingen ting. Men er nok greit å forholde seg til at viktige avgjørelser som kjæreste, bosted, huskjøp, barn, karriere er ting man bruker tid på.

Så får man bruke mindre ting på uvesentlige ting. Det første som slår meg er all tid som brukes på sosiale medier. Fullstendig meningsløst. 

Anonymkode: 3057b...f21

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Liten tvil om at ganske mange bruker alt for mye tid og energi på ingen ting. Men er nok greit å forholde seg til at viktige avgjørelser som kjæreste, bosted, huskjøp, barn, karriere er ting man bruker tid på.

Så får man bruke mindre ting på uvesentlige ting. Det første som slår meg er all tid som brukes på sosiale medier. Fullstendig meningsløst. 

Anonymkode: 3057b...f21

Det er selvfølgelig slik at man må bruke tid på viktige beslutninger. Jeg syns dog det var litt morsom tanke å leke med, at man kan faktisk ende opp med et liv man er fornøyd med og ha mer tid til overs. Kunne kanskje vært plot til en film om noen som lever sitt liv etter dette prinsippet. 

Anonymkode: 23839...eb7

Skrevet

Jeg bruker lengre tid på kjøp av større ting, som bil, leilighet, kjøkken, hvitevarer, større møbler etc. 

Men vil jeg ha ny bukse så går jeg inn på en eller to butikker, ser litt på hyllene, prøver 1-2 bukser, handler, ferdig. 
Skulle ha ny jakke, gikk innom 1 fysisk butikk (fordi jeg uansett gikk forbi), gikk inn på nett og så på to ulike nettbutikker, bestilte, og elsker min nye jakke. Så tilsammen brukt ca 10 minutter i butikk inkl tiden i nettbutikker. 
Det å gå fra butikk til butikk, det har jeg aldri orket. Er stort sett fornøyd med det jeg kjøper. 

Anonymkode: a4ab0...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...