Gå til innhold

Kan man søke utvidet barnetrygd FØR man fysisk flytter til ny adresse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man vente til man har flyttet alene med barna? Flytter fra mannen om tre uker.

Anonymkode: b975e...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så lenge dere er folkeregistrert på samme adresse regner NAV dere som samboende. Hadde problemer med dette da mannen skulle flytte ut, men nektet å endre adresse. Dessuten måtte vi på familiekontoret og skaffe meglingsattest, og det "kunne" han jo ikke. Så fikk ikke utbetalt før etter flere måneder. Husker ikke om jeg fikk etterbetalt heller.

Anonymkode: b66a1...c4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, så lenge dere er folkeregistrert på samme adresse regner NAV dere som samboende. Hadde problemer med dette da mannen skulle flytte ut, men nektet å endre adresse. Dessuten måtte vi på familiekontoret og skaffe meglingsattest, og det "kunne" han jo ikke. Så fikk ikke utbetalt før etter flere måneder. Husker ikke om jeg fikk etterbetalt heller.

Samme her. Jeg fikk ikke etterbetalt. Det tok nesten 6 mnd før mannen skiftet adresse, tross han hadde flyttet ut. Jeg fikk ikke hverken utvidet barnetrygd eller overgangsstønad i denne perioden siden NAV insisterte på at vi bodde sammen pga folkeregistrert adresse (siden far nektet å skifte).

Anonymkode: 997d0...a42

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må begge møte til mekling på familievernkontoret?

Skrevet

Min mann nekta også å bytte adresse, men fikk besøksforbud mot han så det hjalp jo, men det er jo en annen historie. Nav er ikke lette å ha med å gjøre, tror jeg søkte opp at jeg kunne fjerne han fra adressen hos skatteetaten. Men vet ikke om det gjelder lenger. Er en del år siden dette nå.

Anonymkode: f634b...98c

Skrevet

Hei igjen! TS her. Det er JEG som flytter fra tidligere felles adresse, men flytter ikke ut fysisk før om et par uker. Kan jeg søke nå, forutsatt at jeg har meldt adressedring gjeldene fra utflyttingsdato eller må jeg faktisk vente til jeg fysisk flytter?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei igjen! TS her. Det er JEG som flytter fra tidligere felles adresse, men flytter ikke ut fysisk før om et par uker. Kan jeg søke nå, forutsatt at jeg har meldt adressedring gjeldene fra utflyttingsdato eller må jeg faktisk vente til jeg fysisk flytter?

Hjelpes meg. Du har fått svar på det tidligere i tråden, flere ganger, og du må fortsatt vente til du har flyttet og endret adresse.

Anonymkode: 9b535...d9f

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...