AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #1 Skrevet 24. november 2022 Hvert år dukker det opp mange tråder hvor folk ikke vet hva de skal kjøpe i julegaver. Det fører til at det blir et stressmoment i førjulstida som for noen er med på å gjøre jul mindre gøy og mer stress og kjipt. Hvorfor ikke innføre ønskelister? Jeg opprettet en skjult gruppe på Facebook hvor jeg har invitert inn kun nærmeste familie (de vi gir gaver til). Hvert år i slutten av november legger vi der ut hva vi ønsker oss. Dermed kan jeg i november lage en oversikt over hva jeg skal kjøpe til hvem, har tid til å kjøpe på nett for det som jeg kan få tak i der og gå i butikken tidlig desember for resten. Det gjør at julegavehandel blir mer gøy enn stress. Anonymkode: 9cf34...400
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvert år dukker det opp mange tråder hvor folk ikke vet hva de skal kjøpe i julegaver. Det fører til at det blir et stressmoment i førjulstida som for noen er med på å gjøre jul mindre gøy og mer stress og kjipt. Hvorfor ikke innføre ønskelister? Jeg opprettet en skjult gruppe på Facebook hvor jeg har invitert inn kun nærmeste familie (de vi gir gaver til). Hvert år i slutten av november legger vi der ut hva vi ønsker oss. Dermed kan jeg i november lage en oversikt over hva jeg skal kjøpe til hvem, har tid til å kjøpe på nett for det som jeg kan få tak i der og gå i butikken tidlig desember for resten. Det gjør at julegavehandel blir mer gøy enn stress. Anonymkode: 9cf34...400 Det heter bestillingslister og det bedriver vi heldigvis ikke med. Anonymkode: 2296a...6ff 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: Det heter bestillingslister og det bedriver vi heldigvis ikke med. Anonymkode: 2296a...6ff For en trist holdning. Er det ikke kjekkere å gi noe man vet de ønsker seg? Og å få noe man ønsker seg? TS Anonymkode: 9cf34...400 2
BobbySocks Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Skal alle ha slike grupper på Facebook blir stresset helt ekstremt spør du meg. Det blir 20 grupper der du skal inn med ønskeliste, samt hente ønsker fra gruppens grunnlegger. Må være glad i Excell da. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Det gjør jeg også, og jeg deler bare ut to ønskelister (ikke 20), en til min familie og en til svigerfamilie. Ofte kjøper vi fra den, men noen ganger kommer vi på noe lurt de heller kan få. Jeg synes det er koselig å finne ut hvilke trådløse ørepropper som er best for mamma når det er det hun ønsker seg. Anonymkode: 82143...5bb
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 Er ikke alle som blir stresset. Man må ikke kjøpe noe på ønskelisten. Da finner man på noe. Og gaver kan byttes. Anonymkode: afc8c...54b
Arkana Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Jeg synes ønskelister er supert, men det er bare ønsker og man står selvsagt fritt til å gi noe utenom. Og det er forskjell på lister med mye forskjellig i alle prisklasser og gjerne litt uspesifikke ønsker (fine godteskåler, gode ullsokker, en spennende bok og sånne ting) og lister med helt spesifikke ønsker (jeg vil ha den jakken fra den nettbutikken i den fargen eller jeg ønsker meg fin julepynt, men den skal ikke være rød eller grønn og ikke inneholde nisser eller engler). Sistnevnte føles som en bestillingsliste mens førstnevnte gir stort handlingsrom for giveren og også spenning for mottakeren.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #8 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det heter bestillingslister og det bedriver vi heldigvis ikke med. Anonymkode: 2296a...6ff Tror du har misforstått, jeg😉 Synes det er supert med ønskelister så jeg kan se hva folk ønsker seg - hvis jeg ikke klarer å komme på en bra gave selv Den kan gi inspirasjon til å kjøpe noe som faktisk ikke står på lista, og man gir ikke alt som står på lista. Hele hensikten med gaver er å glede mottaker, så det er et poeng å gi en gave som passer til mottaker, hvis man først skal gi. Anonymkode: 5a59f...3a7 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #9 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For en trist holdning. Er det ikke kjekkere å gi noe man vet de ønsker seg? Og å få noe man ønsker seg? TS Anonymkode: 9cf34...400 Trist? Mei det er tristere å sende bestillingslister .,forøvrig klarer jeg fint å kjøpe gaver som treffer Anonymkode: 2296a...6ff
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #10 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du har misforstått, jeg😉 Synes det er supert med ønskelister så jeg kan se hva folk ønsker seg - hvis jeg ikke klarer å komme på en bra gave selv Den kan gi inspirasjon til å kjøpe noe som faktisk ikke står på lista, og man gir ikke alt som står på lista. Hele hensikten med gaver er å glede mottaker, så det er et poeng å gi en gave som passer til mottaker, hvis man først skal gi. Anonymkode: 5a59f...3a7 Jeg klarer å treffe uansett jeg Anonymkode: 2296a...6ff
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #11 Skrevet 24. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg klarer å treffe uansett jeg Anonymkode: 2296a...6ff Flink du er 🙌 Anonymkode: 7f3bd...155 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #12 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det heter bestillingslister og det bedriver vi heldigvis ikke med. Anonymkode: 2296a...6ff Kom igjen da, litt mer nedlatende klarer vi vel å være? Anonymkode: a2dc6...af9 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #13 Skrevet 24. november 2022 Jeg spør alltid om hva folk ønsker seg. Skjønner ikke hva som er galt med det. Gjør jo handlingen mye lettere. Anonymkode: 7d34e...a13
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #14 Skrevet 24. november 2022 Vi har takk og pris IKKE pakker. Vi har meldt oss helt ut av hele jula. Fy for et stress og mas. Folk er helt hysteriske om denne jula Anonymkode: e6080...1dc
Taluno Skrevet 24. november 2022 #15 Skrevet 24. november 2022 Jeg synes det er mye hyggeligere å kontakte hver enkelt av de jeg tenker gi gave til, å spørre om de har ønsker. Jeg liker tradisjonen med å ringe nærmeste familie for å snakke om jula, både gaveønsker og planer. Og jeg kommer selv med ønsker tilpasset motparten sin økonomi. Fra foreldre kan jeg fint ønske meg noe dyrt, f.eks en dundyne, men fra kusinen min ønsker jeg meg en bok. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #16 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Kom igjen da, litt mer nedlatende klarer vi vel å være? Anonymkode: a2dc6...af9 Har ingenting med det å gjøre, bare skjønner ikkr poenget Anonymkode: 2296a...6ff
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #17 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Flink du er 🙌 Anonymkode: 7f3bd...155 Handler vel om å gidde å bruke litt tid på det Anonymkode: 2296a...6ff
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #18 Skrevet 24. november 2022 Jeg vil heller ha ønskeliste og få gitt noe vedkommende har bruk for enn å kjøpe noe JEG syns er fint men som ender som skapfyll hos mottager. Anonymkode: aee60...6c9
Sheik Skrevet 24. november 2022 #19 Skrevet 24. november 2022 Jeg spør som regel folk hva de ønsker seg, også følger jeg med gjennom resten av året. Noen sa til meg i august: «åh, jeg skulle hatt dette på hytta…», så det ble gaven til vedkommende i år. Fikk også et godt tilbud på varen i september, så da kjøpte jeg den. Hører jeg noen snakker om noe de kunne tenkt seg utover året, skriver jeg en liten liste med disse tingene til hver person, så har jeg det liggende. 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #20 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vil heller ha ønskeliste og få gitt noe vedkommende har bruk for enn å kjøpe noe JEG syns er fint men som ender som skapfyll hos mottager. Anonymkode: aee60...6c9 Man kjøper vel til folk msn kjenner , så da vet man nok hva folk liker Anonymkode: 2296a...6ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå