Gå til innhold

Date flere samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så lenge man er ærlig om det er det vel helt greit men når man begynner å ha sex med noen bør man holde seg til kun en 

Anonymkode: dcd6f...279

• Nyttig 1
Skrevet

Er du komfortabel med at hun eventuelt dater andre enn deg? Hvis ja, kjør på, men vær åpen om det! Jeg personlig synes ikke det er ok, men vet at folk er veldig forskjellig der

Anonymkode: be42f...79a

• Liker 5
Skrevet

Dette er bare nok et bevis på hvor lite oppmerksomhetsspennet og hvor stort bekreftelsesbehovet er blitt i samfunnet.   I tillegg illustrerer det tidsklemma, i den grad den gjelder for personer utenfor parforhold.
Personer som dater flere samtidig avslører noen av de kjipeste personlighetstrekkene ved moderne mennesker. Ikke pokker om jeg involverer meg med en kvinne som sjonglerer på datingfronten, selv om hun er aldri så ærlig om det. 

Anonymkode: fb5fe...458

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Mener det egt ikke er innafor, men om det er vanlig så er det jo innafor tenker jeg.

Den logikken må du nok lenger ut på landet med.

Skrevet

At det kan bli litt overlapping, er vel helt normalt,  men hvis det over tid er mange på en gang,  så minner det om at dating er en hobby, og målet, mer en veien. Å ha flere på gang, kan hjelpe litt på perspektivet. Det blir ikke desperasjonen som velger, og man ser kanskje egenskaper som er mindre bra, på en tydeligere måte. 

Jeg har foreksempel to interesserte kvinner nå. Den ene har en supert matchende personlighet, men fysisk inaktiv, og utrolig treig på datingfronten. Den andre er veldig på, er sexy og aktiv, men litt for mye klovn på SoMe, og har adhd. Jeg ser at en mellomting her kanskje passer meg bedre. 

Anonymkode: be8dc...c07

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At det kan bli litt overlapping, er vel helt normalt,  men hvis det over tid er mange på en gang,  så minner det om at dating er en hobby, og målet, mer en veien. Å ha flere på gang, kan hjelpe litt på perspektivet. Det blir ikke desperasjonen som velger, og man ser kanskje egenskaper som er mindre bra, på en tydeligere måte. 

Jeg har foreksempel to interesserte kvinner nå. Den ene har en supert matchende personlighet, men fysisk inaktiv, og utrolig treig på datingfronten. Den andre er veldig på, er sexy og aktiv, men litt for mye klovn på SoMe, og har adhd. Jeg ser at en mellomting her kanskje passer meg bedre. 

Ha ha, høres ut som du bør droppe begge. Hvorfor gjør du ikke det først som sist?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Om hukommelsen din er så dårlig at du ikke kunne fått dette perspektivet ved å date dem etter hverandre, så er helsen din kanskje ikke helt på topp.

• Liker 1
Skrevet

Her duger vel egentlig den gylne regel: 

"Vær mot andre slik du vil at andre skal være mot deg"

Anonymkode: c1963...fe0

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det ikke alltid man vet med sikkerhet hva motparten foretar seg bak kulissene, så den funker nok ikke helt som rettesnor på datingfronten.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor vanlig er dette i 2022 at hvis man er så heldig å ha mulighet, at man faktisk dater flere samtidig?

I min situasjon har jeg truffet en kvinne en gang, og vi skal treffes igjen. Omtrent samtidig ble jeg bedt ut av en annen kvinne. Og plutselig er det to her. Det er vel innafor å treffe begge?

Anonymkode: 125f1...820

absolutt innafor.

Men, hadde det vært meg, så hadde jeg tatt kontakt med hun første og informert om at jeg skal på date med noen andre.
På denne måten er du ærlig om absolutt alt fra begynnelsen. Samt du gir henne muligheten til å faktisk vite at det er greit for henne å date andre menn også.

Evt fortelle hun første at hun ikke er så aktuell, siden du faktisk vurderer å gå på date med noen andre i samme slengen. 
For det er i realiteten det du skriver her.

Mann 38

Anonymkode: e3114...568

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

absolutt innafor.

Men, hadde det vært meg, så hadde jeg tatt kontakt med hun første og informert om at jeg skal på date med noen andre.
På denne måten er du ærlig om absolutt alt fra begynnelsen. Samt du gir henne muligheten til å faktisk vite at det er greit for henne å date andre menn også.

Evt fortelle hun første at hun ikke er så aktuell, siden du faktisk vurderer å gå på date med noen andre i samme slengen. 
For det er i realiteten det du skriver her.

Mann 38

Anonymkode: e3114...568

Du har helt rett i det. Jeg burde egentlig ikke date hun nr 2. 

Anonymkode: 125f1...820

• Liker 3
Skrevet
Rosakatt skrev (22 timer siden):

Vanskelig og risikabelt. Men forstår jo du vil møte begge, hvem vet hvem du ender opp med, om du ser etter noe seriøst.

Det spørs på relasjonen og intensiteten av daten også. Om det ikke har blitt "seriøst 😉", skader det mindre å date flere. Men folk er jo så ulike. Ikke at det er utelukket om dere har vært nær.

Om en mann hadde fortalt at han dater meg og ei til, har jeg tatt den dårlige selvtilitten min under armen å trukket meg fra situasjonen. Mange andre vil nok annta at du kanskje møter flere, og møter flere selv. 

Så trå varsomt og se an hvem du har å gjøre med 😅

Lykke til 💜

Vi med god selvtillit trekker oss også fra en slik situasjon.

Anonymkode: 04c60...087

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ha ha, høres ut som du bør droppe begge. Hvorfor gjør du ikke det først som sist?

Godt mulig det kommer dit, men jeg kjenner fortsatt lyst til å bli mer kjent med den første, og den andre hjelper til å holde hodet kaldt.  Det er noe psykologisk i å vite at det finnes alternativer, og at det garantert dukker opp flere etter disse.  Jeg har en historie med å bli hengende i forhold som ikke går noen vei. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Mange menn vil at kvinner skal være sexfikserte så hvordan skal da disse mennene være, tenker du?

Anonymkode: c7c7c...d9b

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Godt mulig det kommer dit, men jeg kjenner fortsatt lyst til å bli mer kjent med den første, og den andre hjelper til å holde hodet kaldt.  Det er noe psykologisk i å vite at det finnes alternativer, og at det garantert dukker opp flere etter disse.  Jeg har en historie med å bli hengende i forhold som ikke går noen vei. 

Evnt. så er du på vei til å bli slik som mange har blitt. Tanken om at det alltid finnes noe bedre rundt neste hjørne som gjør at man aldri tar seg tid til å bli skikkelig kjent med noen. 

Anonymkode: 0472f...30c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Evnt. så er du på vei til å bli slik som mange har blitt. Tanken om at det alltid finnes noe bedre rundt neste hjørne som gjør at man aldri tar seg tid til å bli skikkelig kjent med noen. 

Anonymkode: 0472f...30c

Vel, nå har jeg ingen lang datinghistorie, og er faktisk veldig bevisst på denne problemstillingen.  Det er også derfor jeg ønsker å bli mer kjent med den ene, som jeg tross alt har mye til felles med.  

Skrevet

Jeg hadde ikke ville møtt en som ikke ville ofre en uke en gang på å finne ut om jeg var en god match.

Møte en hverandre  og en fremdeles vil møte andre, ja da er ikke jeg interessang  nok..

Det å date før en evt blir kjærester , er veldig greit, men synes ikke andre mennesker skal dras inn samtidig. Da er en i alle fall ikke ute etter noe seriøst, tenker jeg. 

Men , jeg er fryktelig gammeldags i tankegangen min.

Men, hadde ikke vil møtt deg igjen om du gikk på en date med en annen kvinne i mellom 2 dater med meg. 

For enten så er man keen, eller ikke. Sier ikke at skal bli kjærester med en gang. Men , kan   ikke se at å møte flere på en gang fører noe godt med seg, jo for de som ønsker sex og bekreftelser fra flest mulig så, men ikke for de som ønsker å finne seg en kjæreste. 

Er jo så mange tråder fra spesielt kvinner her inne som er såret og unødvendig usikre pga dette. Er jo synd å evt ødelegge en potensiell kjæresterelasjon pga at det er spennede med bekreftelser fra flere. 

Jeg ville vite det. Om går jeg på date med deg, så møter ikke jeg Per i morgen. Da har jeg bestemt meg for å gi deg en sjanse , og avtaler jeg en ny date med deg,  så skriver ikke jeg med flere andre. Da er du som er i fokus, ved siden av det livet jeg ellers lever. Og finner jeg ut i uke 2 , at nei, dette var ikke riktig, ja da kan jeg lete videre. Men, da avslutter jeg det vi har på gang først. 

Men som sagt , jeg er redd for å bli såret, og ikke ønsker jeg å være en av mange. Selv ikke i en startfase. 

Har det bedre med meg selv da. 😊

Anonymkode: 31382...7fc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde ikke ville møtt en som ikke ville ofre en uke en gang på å finne ut om jeg var en god match.

Møte en hverandre  og en fremdeles vil møte andre, ja da er ikke jeg interessang  nok..

Det å date før en evt blir kjærester , er veldig greit, men synes ikke andre mennesker skal dras inn samtidig. Da er en i alle fall ikke ute etter noe seriøst, tenker jeg. 

Men , jeg er fryktelig gammeldags i tankegangen min.

Men, hadde ikke vil møtt deg igjen om du gikk på en date med en annen kvinne i mellom 2 dater med meg. 

For enten så er man keen, eller ikke. Sier ikke at skal bli kjærester med en gang. Men , kan   ikke se at å møte flere på en gang fører noe godt med seg, jo for de som ønsker sex og bekreftelser fra flest mulig så, men ikke for de som ønsker å finne seg en kjæreste. 

Er jo så mange tråder fra spesielt kvinner her inne som er såret og unødvendig usikre pga dette. Er jo synd å evt ødelegge en potensiell kjæresterelasjon pga at det er spennede med bekreftelser fra flere. 

Jeg ville vite det. Om går jeg på date med deg, så møter ikke jeg Per i morgen. Da har jeg bestemt meg for å gi deg en sjanse , og avtaler jeg en ny date med deg,  så skriver ikke jeg med flere andre. Da er du som er i fokus, ved siden av det livet jeg ellers lever. Og finner jeg ut i uke 2 , at nei, dette var ikke riktig, ja da kan jeg lete videre. Men, da avslutter jeg det vi har på gang først. 

Men som sagt , jeg er redd for å bli såret, og ikke ønsker jeg å være en av mange. Selv ikke i en startfase. 

Har det bedre med meg selv da. 😊

Meg igjen..

Jeg synes at hvis en tenker at en er seriøs men møter flere på en gang, så blir det heller at en holder på relasjonene til flere lengre,  ser feks til han mannen kommenterer at han møter 2 ulike kvinner. Jeg tror hvis han ikke holdt på med(  ADHD ) damen, så kanskje det hadde utviklet seg raskere med hun andre, eller raskere funnet ut om han datet de etter hverandre at begge var feil..Men i stedet har han begge og sammenligner de opp mot hverandre. Og da er han i mine øyne ikke ute etter en seriøs relasjon. I alle fall ikke en jeg ville vurdert å treffe. 

• Liker 1
Skrevet

For meg handler det om hvor man er i forholdet. Om man sover over hos hverandre regelmessig, må man fokusere på en person. Om man tar en kaffe her og der for å bli kjent med folk, og er ærlig om det ser jeg ikke noe problem med det.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 14.37):

Nå er det ikke alltid man vet med sikkerhet hva motparten foretar seg bak kulissene, så den funker nok ikke helt som rettesnor på datingfronten.

Man kan likevel oppføre seg så bra som man skulle ønske fra andre.

Anonymkode: 2fe8e...89e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...