AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Er det så vanskelig å være ærlig og si faktisk hva man mener? Kommunikasjon! Opplever at menn går rundt grøten, gir feil inntrykk og kommuniserer på en elendig måte og så sitter man igjen med spørsmål om hva den andre egentlig vil. Si det rett ut så slipper den andre å overtenke Anonymkode: 74f0a...d47
Blåjojo Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Ut fra innleggene her så er det nok ikke bare menn som har problemer med å si hva de mener. Noen mennesker er bare mer konfliktsky enn andre.
Hannah80 Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Har ingenting med kjønn å gjøre. Mange kvinner er likedan.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det så vanskelig å være ærlig og si faktisk hva man mener? Kommunikasjon! Opplever at menn går rundt grøten, gir feil inntrykk og kommuniserer på en elendig måte og så sitter man igjen med spørsmål om hva den andre egentlig vil. Si det rett ut så slipper den andre å overtenke Anonymkode: 74f0a...d47 Det er nok fordi kvinner ikke vil ha dem om de er ærlige. 😬 Anonymkode: 1f0b6...9d8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Blåjojo skrev (8 timer siden): Ut fra innleggene her så er det nok ikke bare menn som har problemer med å si hva de mener. Noen mennesker er bare mer konfliktsky enn andre. Konfliktskyhet er bare en del av det. Mange sier nok hva de mener, men de gjør det på en vag, hintete måte, som kanskje ikke mottaker forstår. Kommunikasjon må læres, og det er bestandig to parter oppi dette. Anonymkode: 78330...5c6
Blåjojo Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Konfliktskyhet er bare en del av det. Mange sier nok hva de mener, men de gjør det på en vag, hintete måte, som kanskje ikke mottaker forstår. Kommunikasjon må læres, og det er bestandig to parter oppi dette. Anonymkode: 78330...5c6 Helt enig. Tror mange misforståelser hadde vært unngått om flere kommuniserte mer direkte og tydelig.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 10 hours ago, AnonymBruker said: Er det så vanskelig å være ærlig og si faktisk hva man mener? Kommunikasjon! Opplever at menn går rundt grøten, gir feil inntrykk og kommuniserer på en elendig måte og så sitter man igjen med spørsmål om hva den andre egentlig vil. Si det rett ut så slipper den andre å overtenke Anonymkode: 74f0a...d47 Dette går begge veier og min personlige opplevelse er at kvinnene i større grad enn menn med overlegg kamuflerer hva de egentlig mener og føler og spiller et spill enten for å holde deg på lunk mens hun vurderer sine alternativer, eller for å teste mannen på ting som initiativ, selvtillitt osv. Å si "jeg liker deg" - det gjør de ikke. -Selv når de faktisk liker deg. Hvis jeg liker folk, så sier jeg det. Og så får jeg sitte med krutt i trynet eller ikke.. Aldri opplevd en dame gjøre det tidlig i prosessen - selv ikke de jeg har endt opp med. Jeg har også endt opp med å avslutte et påbegynnende fohold/dating med enkelte damer fordi de aldri ga noe av seg selv - og så har jeg fått spørsmål i ettertid av andre om hvorfor det stoppet opp "dere som var så interesserte i hverandre"... Hvis hun satt igjen med knust hjerte så burde hun kanskje ha vurdert å si noe mens jeg ennå var så tydelig på tilbudssiden. Dette sier jeg ikke som bitter "incel" eller noe. Det går helt fint med meg. Synes bare det er rart å få høre i etterkant fra andre folk at jeg knuste hjertet til en som aldri ga en millimeter av seg selv mens hun hadde sjansen.. Anonymkode: 4bd94...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå