Gå til innhold

Menn som truer med å gjøre det slutt under "diskusjon"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som opplever dette? 
skjønner ikke hva som får de til å klare å true med å gjøre det slutt pga de kaver seg opp. 
skjønner ikke menn hvor skadelig dette er? 

fikk en lovnad for under en uke siden at han aldri skulle true med dette, så gjør han det igjen.. pga han sa nei til noe som han allerede hadde sagt ja til, så kavet han seg opp, og istedenfor å vise at han forstår det han gjorde så bruker han unnskyldninger. Som" jeg sa det fordi " jeg sa det pga " 

Istedenfor å forstå hvor skadelig det er for meg som mottar disse truslene hele tiden, jeg blir ødelagt av det, men uansett hvordan jeg forklarer det så går det ikke inn?? Hvordan skal jeg nå inn med dette, for at han skal forstå hvor mye det ødelegger meg når han alltid truer med å avslutte forholdet pga bagateller? 

Anonymkode: 93d17...c72

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han forstår det ikke før du sier "Ok, da er det slutt da" og dere faktisk slår opp. Da skjønner han det og trygler deg om å ta han tilbake. Og fordi du godtar sånn oppførsel, det har du jo vist han nå gjennom forholdet, så tar du han tilbake og han begynner å true om det igjen. Sånn kommer forholdet dere til å bli. Av og på av og på.

Eventuelt går du, hvis du synes det er for ille å ha det sånn.

Anonymkode: 998dc...1bf

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han forstår det ikke før du sier "Ok, da er det slutt da" og dere faktisk slår opp. Da skjønner han det og trygler deg om å ta han tilbake. Og fordi du godtar sånn oppførsel, det har du jo vist han nå gjennom forholdet, så tar du han tilbake og han begynner å true om det igjen. Sånn kommer forholdet dere til å bli. Av og på av og på.

Eventuelt går du, hvis du synes det er for ille å ha det sånn.

Men det har jeg også sagt, og ikke svart han. Da ringer han og ringer, sender meldinger men det eneste han da lurer på er om jeg har blokkert nr hans?  
Så akk den funker ikke på han. Han har aldri tryglet meg. Fordi han er en sta mann. 

må jo det til slutt om han ikke slutter. Å gå med den følelsen av at man føler seg usikker og venter på å bli forlatt er ikke akkurat noe greit. 
ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Si at neste gang han truer med det, så kommer du til å... (putt inn gjennomførbar konsekvens her). Gjennomfør det, ellers vet han at du ikke mener det, og han kan bare fortsette å behandle deg sånn.

Anonymkode: 2c097...659

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Må nok bare innse at er du sammen med han så blir livet ditt slik. Ofte trussler om at det blir slutt. Om du ikke ønsker et slikt forhold, er du med feil person 

Anonymkode: 47552...a04

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker du bare skal ta han på ordet og si deg enig neste gang. Si at fordi han sier det så ofte så må det være noe i det, og du er sliten og lei av å hele tiden høre det. Samt at du blir ødelagt av det, og går rundt og er forsiktig rundt han fordi du er redd for at han skal true med det igjen. Du kan ikke være deg selv sammen med han.

Slike ting grenser til psykisk vold og er ikke greit. Det ender opp med at mottaker går på eggeskall rundt den andre og hele tiden prøver å please den andre. Noe som igjen går utover ens egen psyke. Han bruker det som hersketeknikk for å få deg til å føye deg etter han og lar han ha all makt i forholdet.

Jeg hadde tatt han på ordet på ordentlig og avsluttet hele forholdet, for man kan ikke kaste bort livet sitt på en sånn en.

Anonymkode: 9a899...7d5

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Ja, venninna mi er sammen med en sånn. Når hun setter grenser eller sier fra om noe som han har gjort galt (brutt avtaler så hun kommer for sent til ting o.i) så går han så i forsvarsposisjon at han definerer hele forholdet deres som elendig og begynner å snakke om å gjøre det slutt. Det er elendig oppførsel og setter den andre i fruktposisjon. Irrasjonelt. Dere må ha en strategi. Han må kunne kjenne igjen dette mønsteret hos han selv og ikke gå ned i kaninhullet. Og du MÅ si fra hvor emosjonelt utmattende det er for deg. At du blir redd og på vakt hver gang og at du blir redd for å si fra og føler deg ufri fordi du er redd han skal true med det. Og si at dersom han ikke slutter med det, må du vurdere forholdet fordi det tærer på deg. 

Anonymkode: 11e6d...dad

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men det har jeg også sagt, og ikke svart han. Da ringer han og ringer, sender meldinger men det eneste han da lurer på er om jeg har blokkert nr hans?  
Så akk den funker ikke på han. Han har aldri tryglet meg. Fordi han er en sta mann. 

må jo det til slutt om han ikke slutter. Å gå med den følelsen av at man føler seg usikker og venter på å bli forlatt er ikke akkurat noe greit. 
ts

Da spør du neste gang, mener du der du sier nå, eller sier du det bare for å få viljen din. Eller, jeg trodde vi var enige om at du skulle slutte med tomme trusler, så da regner jeg med at du mener det. Isåfall kan du gå ut den døra der og aldri komne tilbake hvis du mener det. Blir du er det siste gangen du bruker en slik trussel mot meg. Neste gang er det for alltid.

Anonymkode: 5e52b...68a

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg var sammen med ei slik, og det tok lang tid før jeg skjønte hva som foregikk...

emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse 

Absolutt ikke sikkert at det gjelder her, men det blir uansett ikke noe godt forhold av slikt.

Anonymkode: d8678...f11

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

pga bagateller? 

Det er viktig å sette grenser. "Bagateller" for noen kan være "akevitt" for andre. 

Du må bare sette dine egne, og ikke godta ting som åpenbart er en "dealbreaker" for deg... 

Endret av AnonymBruker 42
Skrevet

Om han truer med å ende forholdet så kan han neppe være så glad i deg som du tror, jeg hadde gått der og da.

Anonymkode: a60b8...8ec

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor velger du å være i forhold preget av trusler, ts?

Meste gang (for det kommer et neste gang) så sier du «jeg er et oppegående menneske. Jeg velger å ikke være i et forhold preget av trusler. Pakk med deg tingene dine på vei ut.» og så avslutter du all kontakt.

Neste gang du treffer en mann? Ha nulltoleranse for tull. Dropp han som en muggen potet ved første forsøk på trusler - ikke gi advarsler, ikke gi flere sjanser. Sett normalt høye krav, og hold deg til dem. Verden har milliarder av mennesker - det finnes absolutt ingen grunn for å sette lave krav til omgangskretsen vår. For, ja. Samme regel gjelder selvsagt for slekt og venner. Er de ufine, kontrollerende eller truende? Dropp kontakten, uten advarsler.

Anonymkode: 88d3e...638

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om han truer med å ende forholdet så kan han neppe være så glad i deg som du tror, jeg hadde gått der og da.

Påstanden din er åpenbart tullball, og/eller så har du veldig liten erfaring ... :sno:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Spiller da ingen rolle om det funker på han eller ikke. Da tar du han på ordet og så er det slutt. For godt. 

Anonymkode: 22734...abb

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Hvordan kan dere være sammen enda hvis du faktisk har tatt han på ordet og slått opp? Har du tryglet han om å ta deg tilbake da eller? Det er jo enda mer tragisk enn at han trygler deg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen truet og truet. Til slutt tenkte jeg ok. Ga slipp. Har ikke angret en dag etterpå. 

• Liker 5
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker 42 said:

Påstanden din er åpenbart tullball, og/eller så har du veldig liten erfaring ... :sno:

absolutt ikke. Gidder ikke å kaste bort tid på folk som skal sitte å "true" i en diskusjon, blir for barnsligt for meg.

• Liker 3
Skrevet

Mannen min er sånn. Det har med maktbalanse å gjøre. Jeg har mer makt i vårt forhold enn han. Han sier dette for å få makt. Vi har snakket om når vi har ikke har vært i en krangel. Han sier han mener det ikke i det hele tatt men han blir frustrert. Så har jeg sagt at han må finne andre måter å være frustrert på fordi det der er ødeleggende og hvis han ikke vil gå så burde han slutte å si det for en dag vil jeg ta han på ordet. Det har blitt mye bedre.

Og ja det er emosjonell vold. Det er derfor du mår dårlig av det og det er hele poenget med det- at du skal miste fotfestet. Les deg opp på emosjonell og psykisk vold og se om der er andre ting han gjør eller sier som er under samme gruppe. Han må jobbe med å bli bedre og hvis han ikke klarer det selv så må han søke hjelp. Hvis han ikke er villig til å se problemet eller gjøre noe med det så må du nok fundere på om du vil ha en kjæreste som gjør deg vondt. 

Anonymkode: 6a613...526

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Eksen min var slik. Jeg tror han truet meg tre ganger i uken det siste året vi var sammen. Han holdt på med dette i 10 år. 

Siste gang han sa det, sa jeg, ok. Jeg drar om ei uke. Jeg må pakke og finne meg ei leilighet først. 

Jeg var helt tom. Ikke en følelse igjen. Jeg husker veldig lite av forholdet for jeg blokkerte han helt ut fra hjernen min. 

Anonymkode: 7c4fc...a76

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Enten finner du deg i det og klarer å tenke "det han sier nå, mener han ikke - han er bare frustrert og sier ting han ikke mener. Han mangler kommunikasjonsverktøy og det tåler jeg", eller så må du gå. 

Du vet selv hva du tåler og hva du kan leve med. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...