AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Hei! Gikk gjennom en spontan abort ca. Uke 6. alt gikk fint, tok bare en evighet for at HCG nivået gikk ned så fikk oppfølgning med ofte blodprøver på sykehuset fikk tilbake mensen og eggløsning nylig, spent de nærmeste dagene om jeg er gravid igjen så fort. Tydelig tegn til eggløsning ved symptomer og test! 6 dager til menstrasjon. spørsmål 1: - Jeg testet veldig tidlig 7 dager før mens sist å den var tydelig positiv 1-2 uker viste testen. jeg ble overlykkelig å slo aldri tanken over at jeg kunne miste… da vi har 1 barn fra før som vi ble gravid på første forsøk å hadde fint svangerskap. Livredd å teste for tidlig igjen å bli skuffet om jeg blør igjen… bør jeg vente? spørsmål 2: - Bør man ha tett oppfølging / gi beskjed til fastlegen igjen om at man er gravid igjen? første gang jeg har mistet så usikker om jeg bør tenke på noe? Livredd for å miste igjen… overlegen på sykehuset sa at når jeg blir gravid igjen bør jeg ta en tidlig ultralyd å bare sjekke at alt er okei for sikkerhets skyld. Dette har jeg tenkt på en stund, skremmer meg! 🫣 ❤️❤️ Anonymkode: 0e77d...797
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #2 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Gikk gjennom en spontan abort ca. Uke 6. alt gikk fint, tok bare en evighet for at HCG nivået gikk ned så fikk oppfølgning med ofte blodprøver på sykehuset fikk tilbake mensen og eggløsning nylig, spent de nærmeste dagene om jeg er gravid igjen så fort. Tydelig tegn til eggløsning ved symptomer og test! 6 dager til menstrasjon. spørsmål 1: - Jeg testet veldig tidlig 7 dager før mens sist å den var tydelig positiv 1-2 uker viste testen. jeg ble overlykkelig å slo aldri tanken over at jeg kunne miste… da vi har 1 barn fra før som vi ble gravid på første forsøk å hadde fint svangerskap. Livredd å teste for tidlig igjen å bli skuffet om jeg blør igjen… bør jeg vente? spørsmål 2: - Bør man ha tett oppfølging / gi beskjed til fastlegen igjen om at man er gravid igjen? første gang jeg har mistet så usikker om jeg bør tenke på noe? Livredd for å miste igjen… overlegen på sykehuset sa at når jeg blir gravid igjen bør jeg ta en tidlig ultralyd å bare sjekke at alt er okei for sikkerhets skyld. Dette har jeg tenkt på en stund, skremmer meg! 🫣 ❤️❤️ Anonymkode: 0e77d...797 Mistet i uke 8 og fikk også beskjed om tidlig ul neste gang. Tror det er mest for at vi skal føle oss trygge. Se at alt er bra Har etter det hatt 3 kjemiske graviditeter, positiv test fra dpo 11. Men begynt å blø før uke 5. Godt over 1 uke med positive tester. Både vanlige, tidligtester og digital..😝 Men de anbefaler å ikke teste før etter ikm.. var da i mitt tilfelle ikke hatt noe å si. Har vært positiv flere dager etter ny beskjed er at jeg ikke tester før mensen har vært borte i 2 uker. Vi får se på det 😆 Anonymkode: 15a97...795
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #3 Skrevet 24. november 2022 Jeg hadde en graviditet i egglederen, og har fått beskjed om å ta tidlig UL rundt uke 7 i svangerskap etter det. Det er jo selvsagt for å se at den sitter på riktig plass, men jeg fikk beskjed om at det handler like mye om at man ikke skal gå og engste seg for mye. Har hatt to svangerskap etter dette, og begge gangene dukket jeg opp til TUL med pakket bag fordi jeg var sikker på at alt var galt og at jeg måtte legges inn igjen. Gikk ut begge gangene med en enorm lettelse over at alt så bra ut. Jeg har blødd fra uke 5-14 i begge mine vellykkede svangerskap, så hadde jo gått på veggen om jeg ikke hadde sett at alt gikk bra før det. Anonymkode: 546fa...4c2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Spontanabort, spesielt tidlig i svangerskapet, er veldig vanlig. Men siden de fleste venter med å dele at de er gravide til de har kommet så langt at det mest sannsynlig blir et barn, så snakkes det ikke så mye om. Om du tror du ville blitt veldig skuffet av en tidlig positiv test og så likevel få mensen, vent med å teste. Du trenger ikke noe mer oppfølging i neste svangerskap selv om du mistet i uke 6. (De aller fleste spontanaborter skyldes at noe går galt i den tidlige fosterutviklingen, og kroppen rydder opp. Det er først etter tre på rad man får utredning for habituell abort for å finne ut om det er noen grunn til at man mister, eller bare uflaks.) Om du er veldig engstelig, ville jeg spandert på meg en privat ultralyd rundt uke 8 for å bekrefte at det er liv. Anonymkode: b5737...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå