AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Vi har et barn på 16/17 mnd som våkner hver natt for melk, opptil fire ganger. Vi ønsker nå å kutte ut melken på flaska for å få bedre søvn alle sammen. Vi har fått presentert to forslag: - tilby vann - Minsk melkemengden underveis Barnet er småspist på morgenen og kveld, mistenker at det er pga melk på natta? Er det noen her med erfaringer på hva som fungerer? Anonymkode: 38f7e...ffc
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Jeg ga ikke flaske, men ammet. Min yngste, da 16 mnd, våknet 12 (!) ganger hver natt for å hyle etter pupp (ammet ikke alle oppvåkningene). Jeg kuttet bare tvert hele ammingen til slutt, på dagtid også. normalt er det ikke nødvendig å tilby vann på natt. Det var noen dager med baluba. Etter dette spiste hun mye bedre på dag og begynte endelig å sove godt om nettene. Anonymkode: d6981...3ae
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Vi kuttet flaske på natt ikke så lenge etter at det sluttet å være en nødvendighet. Ca 5 mnd gammel. Det var en natt eller to med ekstra mange oppvåkninger, men hun sovnet hvis vi gikk inn og strøk litt og ga smokk. Helsestasjonen anbefalte å slutte da, for derfra ville det bare være en vane, ikke et reelt behov for melk på natt. Da er de store nok til å regulere selv og spise mer på dagen. Har sånn sett ingen gode tips hvis det har blitt en skikkelig vane, men jeg tror ikke det hjelper å bytte det med vann. Man erstatter bare en vane med en annen. Mitt eneste tips er derfor å bare kutte tvert, og ta den «kampen» som den kommer😊 Anonymkode: 40393...f23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #4 Skrevet 24. november 2022 Vi kuttet cold turkey, jeg (mor) tok kampen da jeg syntes det var fælt å skulle ta fra ungen både melken og meg. Tok 3 netter, så var det over. 11 mnd. Anonymkode: 84a03...1b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå