Gå til innhold

Sutring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ettåring sutrer noe forferdelig mye. Jeg blir snart gal.

Han elsker å være ute blant folk og andre barn, men hjemme er det sutring, klaging og misnøye store deler av tiden. 

Dere som har hatt småttiser som klagde noe voldsomt som små, ble det bedre?! Jeg er en tilfreds sjel som generelt sett tar livet med et smil, pappaen der i mot er ikke en person som fra naturen sin side er lett til sinns. Jeg er litt ”redd“ minste tar etter han på dette området.. 

Mange sier at det bare er en fase og at alt går over, at det kan være tenner osv. Og ja, det går litt i perioder, men han har alltid trengt veldig mye stimuli. Vi måtte bytte til sportsdel på vogna rundt 3mnd fordi han nekta å ligge, han har knapt tid til å sove. Det er full rulle bånn gass dagen lang! Og sutring til den store gullmedaljen så fort han må være litt alene og ikke blir underholdt…

Begynner å bli sliten av det må jeg innrømme.. noen med erfaring her?

Anonymkode: 39f84...4ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobbet systematisk med å sette rammer hjemme. Eks nå leker vi sammen, nå er mamma opptatt og du må leke selv. Sutring endret ikke på dette. Det fungerte for meg. Men barn er jo ulike, så du må prøve ut hva som går. 

Anonymkode: 50816...249

• Nyttig 1
Skrevet

han er baby

Anonymkode: 658ed...67d

• Liker 1
Skrevet

Ett- åringer sutrer masse. Det er sånn de kommuniserer. Sånn kommer det til å være i mange år fremover. Hvis du er lei allerede må du smøre deg med tålmodighet. 

Skrevet
Ugle83 skrev (25 minutter siden):

Ett- åringer sutrer masse. Det er sånn de kommuniserer. Sånn kommer det til å være i mange år fremover. Hvis du er lei allerede må du smøre deg med tålmodighet. 

Haha nei heldigvis ikke alle. Min eldste sutret lite som ett-åring. Nå er han tre og sutrer omtrent aldri.

Lillebror på ti mnd derimot er mer en sutrebaby. Han sutrer når han er sliten, og en baby på ti mnd blir fort sliten.... Regner med at det blir bedre etter hvert som han vokser til og orker mer og mer.

Ts, hvis du vet grunnen til sutringen, så er jo valget enten å fikse det eller ignorere misnøyen og vite at han absolutt ikke tar skade av å ha det litt kjipt en stund.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

han er baby

Nei, ettåringer er ikke babyer

Anonymkode: 7814d...2b4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

han er baby

Dét er han IKKE!

Anonymkode: e0631...cc2

• Nyttig 1
Skrevet

Det er helt normalt at ett-åringer sutrer mye og vil bli underholdt. Begge mine er/har vært sånn. 

Min minste er nå litt over halvannet år, og han også sutrer noe infernalsk om han må leke alene uten å ha valgt det selv. I den alderen kan man ikke forvente at de skal underholde seg selv mer enn maks ti minutter om gangen. Og mine har altså ikke klart det engang uten å sutre ;)

Anonymkode: 7e427...ef4

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Min ettåring sutrer noe forferdelig mye. Jeg blir snart gal.

Han elsker å være ute blant folk og andre barn, men hjemme er det sutring, klaging og misnøye store deler av tiden. 

Dere som har hatt småttiser som klagde noe voldsomt som små, ble det bedre?! Jeg er en tilfreds sjel som generelt sett tar livet med et smil, pappaen der i mot er ikke en person som fra naturen sin side er lett til sinns. Jeg er litt ”redd“ minste tar etter han på dette området.. 

Mange sier at det bare er en fase og at alt går over, at det kan være tenner osv. Og ja, det går litt i perioder, men han har alltid trengt veldig mye stimuli. Vi måtte bytte til sportsdel på vogna rundt 3mnd fordi han nekta å ligge, han har knapt tid til å sove. Det er full rulle bånn gass dagen lang! Og sutring til den store gullmedaljen så fort han må være litt alene og ikke blir underholdt…

Begynner å bli sliten av det må jeg innrømme.. noen med erfaring her?

Anonymkode: 39f84...4ff

Hvorfor sutrer han? Når barnet er hele 1 år, så burde du jo kjenne gutten godt nok til å vite hva han vil eller hva han trenger? Trenger han nærhet fra deg? Får han tenner (noe som gjør veldig vondt og ofte får de feber o.l), er han sulten, tørst? 

Anonymkode: f7ed3...33a

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor sutrer han? Når barnet er hele 1 år, så burde du jo kjenne gutten godt nok til å vite hva han vil eller hva han trenger? Trenger han nærhet fra deg? Får han tenner (noe som gjør veldig vondt og ofte får de feber o.l), er han sulten, tørst? 

Anonymkode: f7ed3...33a

Herregud... En ettåring kan ikke prate, og nei, det er faktisk ikke lett å automatisk vite hva det er de små vil. Ingen er "Hele ett år", han er "BARE ett år". Og har ikke språk. 

Anonymkode: 7e427...ef4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...