Gå til innhold

Sykepleier med begynnende helseangst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har blitt såkalt yrkesskadet, har begynt å tenke og bekymre meg for sykdommer og tilstander, både hos meg selv, barna mine og mannen min. Er liiiiivredd for at mannen min skal få hjerteinfarkt (ligger i slekta) eller hjertestans. Har vært noen alvorlige og emosjonelt krevende pasienter i det siste, så jeg vet at alt er mulig i alle aldre. 

Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Orker ikke å gå rundt og være redd hele tiden. Og jeg er mettet av sykdom og elendighet på jobb. Føler litt at, hva er meningen med livet? Vi er her bare for å bli syke og dø. 

Anonymkode: df5b8...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jeg har blitt såkalt yrkesskadet, har begynt å tenke og bekymre meg for sykdommer og tilstander, både hos meg selv, barna mine og mannen min. Er liiiiivredd for at mannen min skal få hjerteinfarkt (ligger i slekta) eller hjertestans. Har vært noen alvorlige og emosjonelt krevende pasienter i det siste, så jeg vet at alt er mulig i alle aldre. 

Vet ikke hvordan jeg skal gripe dette an. Orker ikke å gå rundt og være redd hele tiden. Og jeg er mettet av sykdom og elendighet på jobb. Føler litt at, hva er meningen med livet? Vi er her bare for å bli syke og dø. 

Anonymkode: df5b8...392

Forstår deg så godt! Jeg jobber også i helse og har sett mye elendighet nå. Jeg tenker nå at dersom noen får kreft så er de ferdig. Det kan se ut som det går litt bra, men til slutt så dør alle av kreften. Kreft er etter min erfaring gjennom mange år = død.
Så man blir yrkesskadet… 

Anonymkode: b13c4...e84

Skrevet

Svaret er alltid snakk med noen. ❤️

Anonymkode: a7513...6d8

• Hjerte 1
Skrevet

Om jeg sier til deg: ikke tenk på ape. Alt du tenker på da er ape. Om du ikke klarer å la vær å fokusere så mye på elendighet når du jobber i helsevesenet så kanskje du bør skifte jobb? Ikke verdt å pådra seg angst av jobben. Du skal jobbe for å leve, ikke jobbe for å få dødsangst 

Anonymkode: e396f...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...