AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Hei! Har et barn på 18 mnd som jeg sluttet å amme for to uker siden. Jeg hadde ligget på èn amming i døgnet i noen måneder allerede da, så jeg regnet med at jeg skulle miste melken fort,men det har ikke skjedd. Jeg har klemt ut litt melk i dusjen hver dag, og kan fortsatt klemme ut en del. Jeg har også begynt å bli litt øm i brystene, så det er nok litt spreng der. Hvor lang tid må jeg regne med at det tar før melken er borte og har dere noen generelle tips å komme med? Anonymkode: 3d5f3...541
Anjatapinjata Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Har fortsatt melk, barnet er 3,5år😅 ingen tips. Det plager meg ikke og er ikke mye.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Det tok vel bare noen dager…? Men jeg drev ikke å stimulerte og klemte på de heller da. Anonymkode: 4aef0...160 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det tok vel bare noen dager…? Men jeg drev ikke å stimulerte og klemte på de heller da. Anonymkode: 4aef0...160 Men det siste må jo ut? Det opphører vel ikke bare av seg selv? Jeg har ikke klemt ut mye, bare littegrann i et forsøk på å tømme ut alt, men det ser ikke like som om det blir mindre. Ts Anonymkode: 3d5f3...541
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Fikk ut noen dråper nå....yngste er 12 år🤣 Anonymkode: 83ba5...154 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Anjatapinjata skrev (7 minutter siden): Har fortsatt melk, barnet er 3,5år😅 ingen tips. Det plager meg ikke og er ikke mye. Å hjelp, det hadde plaget meg, så det håper jeg å unngå. Ts Anonymkode: 3d5f3...541
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Jeg hadde også melkeproduksjon flere år etter jeg sluttet å amme, slik som hun over her. Selv om det var lite, var jeg derimot ganske så lei på slutten for å si det sånn. Anonymkode: 36c08...0c6 1
LilleMy1989 Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men det siste må jo ut? Det opphører vel ikke bare av seg selv? Jeg har ikke klemt ut mye, bare littegrann i et forsøk på å tømme ut alt, men det ser ikke like som om det blir mindre. Ts Anonymkode: 3d5f3...541 Hæ? Hvorfor må det ut? Hver gang du klemmer ut melk så stimulerer du jo melkeproduksjonen til å fortsette... 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 Du stimulerer melkeproduksjonen og lurer på hvorfor det ikke opphører snart?? 😂😂😂😂😂😂🤦♀️ Anonymkode: 00663...950 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei! Har et barn på 18 mnd som jeg sluttet å amme for to uker siden. Jeg hadde ligget på èn amming i døgnet i noen måneder allerede da, så jeg regnet med at jeg skulle miste melken fort,men det har ikke skjedd. Jeg har klemt ut litt melk i dusjen hver dag, og kan fortsatt klemme ut en del. Jeg har også begynt å bli litt øm i brystene, så det er nok litt spreng der. Hvor lang tid må jeg regne med at det tar før melken er borte og har dere noen generelle tips å komme med? Anonymkode: 3d5f3...541 Ikke klem ut melk. Da tar det lengre tid før melken forsvinner. Anonymkode: 8b3a2...25a 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men det siste må jo ut? Det opphører vel ikke bare av seg selv? Jeg har ikke klemt ut mye, bare littegrann i et forsøk på å tømme ut alt, men det ser ikke like som om det blir mindre. Ts Anonymkode: 3d5f3...541 Er du helt idiot? Kroppen absorberer bare det som blir igjen! Det «må ikke ut». Du stimulerer jo produksjonen 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 00663...950 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #12 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du helt idiot? Kroppen absorberer bare det som blir igjen! Det «må ikke ut». Du stimulerer jo produksjonen 🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Anonymkode: 00663...950 Jeg trodde det var sånn man fikk brystbetennelse? Ts Anonymkode: 3d5f3...541 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #13 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg trodde det var sånn man fikk brystbetennelse? Ts Anonymkode: 3d5f3...541 Hvis du har mye melk, så er der lurt å få ut bare det verste trykket. Da jeg sluttet å amme yngste fikk jeg skikkelig spreng, så noe måtte ut. Men ikke tømme brystet, det stimulerer bare til mer produksjon. Så vil det gradvis blir mindre og mindre melk. Det sagt, så kan det ta lang tid selv om man ikke stimulerer noe produksjon og så er det ikke uvanlig å kunne klemme ut noen dråper mange år etterpå. Anonymkode: 7cf72...fe2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg trodde det var sånn man fikk brystbetennelse? Ts Anonymkode: 3d5f3...541 Så lenge du ikke har ubehagelig spreng så kan du bare la det være. Da jeg sluttet å amme håndmelket jeg bare den verste sprengen, og det meste ga seg ila en uke😃 Hver gang du f.eks. pumper øker du produksjonen, så da tar det lengre tid før du blir «ferdig». Anonymkode: b849d...76c
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #15 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men det siste må jo ut? Det opphører vel ikke bare av seg selv? Jeg har ikke klemt ut mye, bare littegrann i et forsøk på å tømme ut alt, men det ser ikke like som om det blir mindre. Ts Anonymkode: 3d5f3...541 Nei det må det ikke. Man får ikke brystbetennelse av det, brystbetennelse kommer av spreng/at det er fullt. Det er det ikke med så lite amming. Jeg tror aldri det blir helt tomt dersom man først har hatt melkeproduksjon, det er fem år siden jeg avslutta amming og får fortsatt ut dråper. Det gjør da ingenting. Det du driver med stimulerer bare til mer produksjon Anonymkode: 15427...7dc
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #16 Skrevet 24. november 2022 Ikke stimuler brystene dine. Å prøve å tømme dem, vil bare opprettholde produksjonen. Det er jo nettopp slik amming virker: babyen dier, og om puppene blir tom, er det et signal til kroppen om å produsere MER. Så om du altså prøver å tømme puppene, gjør du bare vondt verre. Kroppen absorberer melken som er igjen. La puppene være i fred. Om du får vond spreng, så håndmelk ut så lite melk som mulig, bare akkurat nok til at sprenget blir bedre. Jeg håndmelket vel én gang etter ammeslutt med begge mine. Ellers lot jeg puppene være helt i fred. Og melken forsvant av seg selv, som er slik kroppen virker. Anonymkode: 5ab6e...ea4
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #17 Skrevet 24. november 2022 Tusen takk for svar. Jeg visste ikke at kroppen kunne absorbere det som var igjen, så da skal jeg ikke klemme ut mer. Ts Anonymkode: 3d5f3...541
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå