AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Jeg har en fastlege jeg har gått til i over 25 år, hele min familie går til denne personen og min mor. Men jeg kjenner at det er på tide å bytte, han er så og si flink ...men jeg føler ikke at jeg får noe hjelp. For 2 år siden falt jeg ned i et sort hull og ble skikkelig deprimert... Hvergang jeg gikk til han måtte jeg fortelle alt på nytt ..da han glemmer hva som har skjedd.. hvorfor jeg var der sist... Som ikke gjorde situasjonen min noe bedre. Han preppet på meg 5 forskjellige medesiner pga depresjon og ansgt... Sist fikk jeg enda ny medesin...og så fikk jeg time om 1 mnd .når jeg kom til denne timen hadde han glemt dette og tok opp noe helt annet. Når du kommer inn spør han aldri hvordan det går eller hvordan han kan hjelpe...han bare setter seg ned og begynner å skrive noe på datamaskinen. Innimellom har han ikke engang gjort seg klar med forrige person...så jeg må sitte 5 minutter og vente. Han printer ut en masse papirer som jeg ikke trenger ( med ting om min sykdom) engang fikk jeg lapp fra en annen person sin sykdom ( med navn og personnummer)( leverte denne til resepsjonen og sa i fra) Han glemmer meg hver gang jeg er det og jeg må alltid innlede med hvorfor jeg er det..som ikke er så lett. Han bruker mer tid på skrive på data, kopiere og klikke en en se på meg og bruke tid på meg. Jeg søker aap og han tror aap er uføretrygd...og vil ikke sende legeerklæring da han ikke vet hva han skal skrive...og pga han kommer jeg nok til å få avslag på aap. Nå tror jeg jeg der er på tide og bytte..og håpe det finnes en som kan hjelpe meg mer. Hva er deres historie på dårlig fastlege? Og fikk dere bedre når dere byttet? Anonymkode: 0109b...04e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Veldig enkelt og greit å bytte. Gjør det nå for det er fra den 1. i måneden. Anonymkode: 9217d...ab1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Bare å bytte til noen som har ledig plass på helsenorge.no. Jeg byttet for en stund siden og er kjempeglad for at jeg gjorde det. Anonymkode: d10ca...600
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Det var helt uproblematisk å bytte. Jeg bare byttet på helsenorge, og ringte så mitt gamle legekontor for å få journalen oversendt. Jeg var veldig fornøyd med min gamle lege, men han pensjonerte seg. Da valgte jeg å bytte til et legekontor på min side av byen. Anonymkode: ddfed...0b8
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #5 Skrevet 24. november 2022 Alle sier det er bare å bytte lege men her er det over 100 stk på venteliste på hver lege. Noen har over 250 stk på venteliste. Skulle gjerne ha nyttet selv men det tar jo flere år før man kommer til nr 1. Hva hvis den nye legen er verre enn den man hadde?? Anonymkode: 467d9...05d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 Viss du bor en plass der det å bytte fastlege er gjennomførbart uten å måtte vente i kø minst et år - så ville jeg uten tvil gjort det. Min fastlege leser seg konsekvent opp på forrige time før han henter meg, i tillegg til det jeg etter avtale har sendt inn i forkant av timen. Spør alltid hvordan det går, på tross av at han nettopp har lest hva jeg har skrevet. Husker så mye at det er helt merkelig, så han skriver nok utfyllende notater. Klart han skriver litt underveis, men han har øyekontakt mesteparten av timen likevel. Viss du ikke trives med måten din lege legger opp timene og oppfører seg på, så har du ingenting å vinne på å bli? Anonymkode: ef66b...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå