Gå til innhold

Hva irriterer deg mest på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 7 sykepleiere på jobb. Men alle legger igjen arbeid til meg, samtidig kommer alle hjelpepleiere til meg fordi de sier de enten ikke stoler på eller liker de andre sykepleierene. Det er unnskyldninger om at de ikke har tid, ikke skjønner, ikke fått opplæring, osv. Det er tull, de har like mye tid og opplæring som meg, de er bare late.

Har en leder som fraskriver seg alt ansvar og har mest hjemmekontor. 

Anonymkode: 62e33...389

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 13.42):

Folk som ikke går på stillerom når de har teams-møter/snakker i telefonen. Kjempeirriterende å bli utsatt for halvparten av en samtale men ikke har noe interesse av.. 

Det som irriterer meg mest er at vi er 45 personer som skal dele på 2 stillerom og de er alltid opptatt når jeg skal ha teamsmøte eller snakke i telefonen

Anonymkode: c0277...236

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er vikar og får høre fra de faste ansatte at jeg bare er vikar, greit nok det altså, men det er gjerne 4-5 ganger i uken og derfor begynner det å bli veldig slitsomt.

Noe annet jeg synes er slitsomt er at jeg faktisk blir litt småmobbet for å være vikar, det er mitt eget fagfelt og jeg har årevis med erfaring, er pliktoppfyllende og vet at jeg gjør en veldig god jobb, likevel blir jeg snakket nedsettende til.

Anonymkode: a17a9...f98

• Hjerte 4
Skrevet

Dårlig ledelse som støtter opp under gruppeinndelinger på jobben basert på kameraderi og trynefaktor. Folk som tror de er bedre enn andre, forskjellsbehandling, og ekskludering.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er vikar og får høre fra de faste ansatte at jeg bare er vikar, greit nok det altså, men det er gjerne 4-5 ganger i uken og derfor begynner det å bli veldig slitsomt.

Noe annet jeg synes er slitsomt er at jeg faktisk blir litt småmobbet for å være vikar, det er mitt eget fagfelt og jeg har årevis med erfaring, er pliktoppfyllende og vet at jeg gjør en veldig god jobb, likevel blir jeg snakket nedsettende til.

Du, jeg hørte akkurat det samme i forrige uke. "Vi bør være glade for at vi har dere selv om dere bare er vikarer". Da ble jeg pissed off, for å si det sånn. Jeg har bedre utdanning og lengre erfaring enn mange som jobber fast, så sånn bs skal jeg ikke finne meg i. 

Anonymkode: 53675...43d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du, jeg hørte akkurat det samme i forrige uke. "Vi bør være glade for at vi har dere selv om dere bare er vikarer". Da ble jeg pissed off, for å si det sånn. Jeg har bedre utdanning og lengre erfaring enn mange som jobber fast, så sånn bs skal jeg ikke finne meg i. 

Anonymkode: 53675...43d

Nei, man skal ikke finne seg i slikt, men hva gjør man? Søker fast selvsagt men med årevis erfaring og utdannelse blir man dyr å ansette fast.

🌸🌸 Takk for at du delte🌸🌸

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ufrivillig deltid. Da jeg startet var jeg den eneste som jobbet deltid og tok jobben fordi jeg ikke hadde noe annet og fordi jeg håpte på at jeg ville få fulltidsstilling. Nå har de ansatt 4 nye i deltidsstillinger i stedet for å utvide min stillingsprosent. Så jeg skjønner at jeg ikke kommer til å få fulltidsjobb her. I tillegg blir jeg ofte spurt om å jobbe ekstra. Så de ønsker åpenbart at folk skal jobbe deltid.

Skal prøve å søke meg til ny jobb. Det er heldigvis lettere å få jobb når man allerede er i jobb. 

Anonymkode: 36729...dc6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg jobber ufrivillig deltid. Da jeg startet var jeg den eneste som jobbet deltid og tok jobben fordi jeg ikke hadde noe annet og fordi jeg håpte på at jeg ville få fulltidsstilling. Nå har de ansatt 4 nye i deltidsstillinger i stedet for å utvide min stillingsprosent. Så jeg skjønner at jeg ikke kommer til å få fulltidsjobb her. I tillegg blir jeg ofte spurt om å jobbe ekstra. Så de ønsker åpenbart at folk skal jobbe deltid.

Skal prøve å søke meg til ny jobb. Det er heldigvis lettere å få jobb når man allerede er i jobb. 

Håper du er organisert. Hvis ja ta det opp med din fagbevegelse. Det er ikke lov å oprette flere deltids stillinger uten å gi deg større stilling.

Anonymkode: 9863e...4d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Håper du er organisert. Hvis ja ta det opp med din fagbevegelse. Det er ikke lov å oprette flere deltids stillinger uten å gi deg større stilling.

Anonymkode: 9863e...4d6

Takk, jeg er ikke organisert. Burde selvsagt vært det. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Late folk !! Og de som ringer seg inn «syk» annen hver dag omtrent, og legger ut bilde av fjell turer like etterpå. 

Anonymkode: e397d...568

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Takk, jeg er ikke organisert. Burde selvsagt vært det. 

Prøv å finne info om det på nettet og snakk med arbeidsgiveren. De vet jo ikke at du ikke er organisert 😉

Anonymkode: 44b1c...0e5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Prøv å finne info om det på nettet og snakk med arbeidsgiveren. De vet jo ikke at du ikke er organisert 😉

Anonymkode: 44b1c...0e5

Takk!

AnonymBruker
Skrevet

Folk som alltid skal ha de lette pasientene på lista si (sykehjem). Passer på å legge opp til god dag for DEM SELV. Mens andre løper 

Anonymkode: 0347f...4d1

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker på 60+

Jeg kan ikke fordra ideen om at vi skal «stå lengre i arbeid». En etter en har mine sånn tilsynelatende noenlunde ok kollegaer rundet 60 for så å - en etter en - miste sine hemninger knyttet til å skjule hvor rasistiske, kvinnehatende, diskriminerende, ufine, frekke og dømmende de er. Og en etter en begynner de å miste all evne til kritisk tanke og egenutvikling.

Om noe burde vi senke pensjonsalderen. 59 fremstår perfekt. Jeg skal med glede ta unna (gi til KI) oppgavene den gjengen løser om jeg slipper å høre enda en rasistisk vits i lunsjen. Og om dere tror det hjelper si noe? De er stolte over sin rasisme. Om du sier «hold munn med rasismen din» så smiler de fornøyd og godter seg.

Anonymkode: 2ce9d...6f9

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i et stort internasjonalt firma, med avdelinger flere steder i landet. Der jeg jobber er det mye "venner og bekjente". Tar man videreutdanning, men ikke er kompis med sjefen, blir man ikke vurdert til stillinger. Så da setter de ufaglærte i lederstillinger.

Anonymkode: 735fd...45c

AnonymBruker
Skrevet

Folk som konsekvent kommer litt for sent hver dag slik andre må gå noen minutter over. Men siden det er snakk om minutter er det vist ikke så ille, ikke syns sjefen det heller. Sjefen går alltid hjem samme tid så hen slipper jo problemet. Er ikke jeg tidlig nok ute fra dagvakt kommer jeg rett i en forferdelig kø, og sliter med å rekke å hente barna i barnehagen.

De som sluntrer unna oppgaver. Sier ved vaktskiftet "forresten vi fikk ikke tid til....". Det kan gjerne være å gi avføringsmidler (de er vel redd de må ta seg av vasking på sin vakt), dusje den "vanskelige" pasienten slik det må utsettes til annen vakt/dag osv. 

Og sjefen selv som seiler sin egen sjø og er blind for alt som er galt. 

Avvik som ikke behandles. 

Sykefravær som tydelig skyldes "jeg vil heller på hytten", treffe venninne, eller trenger fri (forsøkt å bytte med 10 ulike og fått nei).

De som bruker mobilen i stedet for å være tilstede for brukerne.

Anonymkode: bbbc0...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Folk som aldri snakker direkte med den personen det gjelder. I stedet forsøker de å sutre og klage mest mulig i smug på hvor "ubrukelige" som de mener at alle de andre ansatte er hele tiden. Hvis de for eksempel legger merke til en person som gjør ett eller annet feil, så sier de aldri i verden fra direkte til den personen det gjelder. Sånn at den som gjør noe feil blir sittende i flere timer med å fortsette å gjøre feil, pluss den tiden det tar for å rette opp i feilene deres, og deretter kjøre hele greia om igjen - sånn at alt sammen blir 100 prosent korrekt.     

Dersom noen hadde sagt i fra umiddelbart etter at de hadde lagt merke til noe galt, så ville man kanskje tapt 10 eller 15 minutter på å rette opp problemet. Et spørsmål blir jo da selvfølgelig Hvorfor sa du aldri i fra, med en gang du la merke til at noe var galt? noe de responderer med at "men det var ikke deres jobb å rette opp i dette!" Nei veil, men det er altså din jobb å sutre og klage i det uendelige på grunn av feilene som noen andre har gjort?? De husker selvfølgelig på alle disse feilene som noen andre har gjort i mangfoldige måneder etter at noe har skjedd. Så bruker de sånne hendelser for å tråkke ned på andre kollegaer som de ikke liker. Nå må du huske på å gjøre "sånn og sånn" da! I motsetning til hvordan "navn på kollega" gjorde dette for over fire måneder siden!!

Jeg har faktisk opplevd at en kunde ønsket å kjøpe ett produkt, men bare dersom enkelte forandringer ble gjort. Noe som ikke var ett "problem" i det hele tatt. Men når en kollega la merke til at jeg gjorde ting på en spesiell måte, så gikk hun direkte til avdelingslederen for å sladre på meg. Når avdelingslederen får høre at noe er feil, så stakk han selvfølgelig dit jeg holdt på. Men alt sammen var korrekt utført i følge det kunden hadde ønsket seg. Sett fra sladrehank-kollegaen sitt synspunkt, så gjorde hun sikkert en ufattelig viktig oppgave med å holde på sånn. Hun la merke til at noe var feil, og sa ifra. Deretter la hun merke til at avdelingslederen snakket med meg om hva som visstnok skal ha vært galt. Men sladrehanken overhørte aldri hva jeg og avdelingslederen egentlig snakket om, ettersom hun stod såpass langt borti korridoren. Men når hun la merke til at jeg og avdelingslederen snakket sammen, så trakk sladrekjærringa den konklusjonen at jeg var fullstendig ubrukelig og inkompetent til å gjøre denne jobben. Men hvis denne forbanna kjærringen bare hadde spurt meg (umiddelbart etter at hun la merke til noe hun mente var "feil") så kunne jeg selvfølgelig fortalt henne det med en gang at en kunde ønsket enkelte variasjoner fra hvordan vi opprinnelig fikser ting. Hele problemet vårt kunne selvfølgelig blitt løst i løpet av kanskje 10 sekunder. I stedet for at hun bruker de neste ukene på å spre mye mer møkk enn noen møkkaspreder noensinne klarer på en bondegård.

Anonymkode: f7e70...0da

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...