Gå til innhold

Hva irriterer deg mest på arbeidsplassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen kollegaer eller rutiner som ikke helt fungerer?

Jeg jobber i en såkalt "innvandrerbedrift". leder og medarbeiderne er innvandrere. Jeg er en av de få norske der.  Jeg er vant til å høre veldig mye prat på språk jeg ikke behersker. Det gjør meg fryktelig sliten merker jeg. I tillegg har de fryktelig høyt volum, samtidig som det er dårlig akustikk. Flere går på kontoret for å be. Jeg lurer på om jeg også kan ta meg noen pauser for å gjøre yogaøvelser. Kan de likestilles?

Det som irriterer meg mest er all den dårlige norsken jeg må forholde meg til.  Helt internt så er det helt greit at noen skriver dårlig norsk. Problemet er informasjonsbrosjyrer skrevet på feil norsk.  Jeg gremmes over å lese ting som " vi jobber for økt respekt for innvandrer!  innvandrer befolkning, indisk kvinne kultur.  Vi har en hel brosjyre full av stavefeil, feil setningsoppbygging, slurvefeil osv  For en utlending som leser det så vil vedkommende kanskje ikke legge merke til alle feilene.  Men når dette skal leveres til noen offentlige instanser som NAV og Oslo kommune, så er det klart at det gir et veldig dårlig inntrykk.  Men det virker ikke som om de bryr seg om.  Kanskje de tror det bare vekker sympati?

Og drar vi til noen offentlige steder,  så er det ikke alle som håndhilser. Også ganske flaut, og gir et dårlig signal til alle de som er innom senteret og ønsker seg en jobb. Da må jeg fortelle dem at de er nødt til å håndhilse for å komme i betraktning i jobben. 

Men jeg tjener dritbra, derfor er jeg fortsatt der. 

Anonymkode: 1a2e4...0ef

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er dritbra da?

Jeg jobber i BUP og irriterer meg over at noen av psykologene begynner alle setningene med: Jeg tenker...

Anonymkode: 75f62...b94

• Liker 5
Skrevet

At alle avlønnes og belønnes likt, til tross for svært ulik innsats. Dette er selvsagt i offentlig sektor, helse 🤢🤮 

Anonymkode: 289bc...4e4

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor mye er dritbra da?

Jeg jobber i BUP og irriterer meg over at noen av psykologene begynner alle setningene med: Jeg tenker...

1000 kroner timen. Må skatte selv da.

Skrevet

At det er umulig å sparke udugelige folk fra omsorgsyrker. Og at det ikke er lønnsforskjell basert på verken arbeidsinnsats eller dyktighet i omsorgsyrker. 

Vil aldri anbefale noen å jobbe i omsorgsyrker med mindre de er blottet for empati og samvittighet. Da kan de få det bra på jobb.

Anonymkode: 51ff8...646

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

At trynefaktor er det som er viktigst.

Anonymkode: 4f4b1...fd0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

1000 kroner timen. Må skatte selv da.

Ja, det var bra. Tror jeg tjener 350 selv. 

• Liker 1
Skrevet

Det negative med min jobb er ledelsen som ikke aner hvordan det er å jobbe på gulvet. Awarn Security OSL 🤮 

Anonymkode: 7fb79...b7f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det negative med min jobb er ledelsen som ikke aner hvordan det er å jobbe på gulvet. Awarn Security OSL 🤮 

Der blir det nok aldri bedre…

Anonymkode: 37446...d0f

Skrevet

At vi er tom for kakao. Drikker ikke te eller kaffe men kakao er godt noen ganger og nå har noen funnet ut at de skulle kjøpe små cappuccino poser i stedet.

Det er m.a.o. ikke de store problemene. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Dårlig strategi, dårlige rutiner.

Mye prat fra ledere som blir fortalt til andre utvalgte ansatte- det er ikke greit!

Mye unødvendig jobbing.

Dårlig lønn, mye jobbing

Overraskende mange har god lønn og utfører altfor lite jobb. De får ikke fyken fordi set omtrent ikke går an.

altfor dårlig kultur på å kunne ta opp og snakke om ting.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der blir det nok aldri bedre…

Anonymkode: 37446...d0f

Blir bare verre og verre. 

Skrevet

"Komme i betraktning" faktisk😂

snakk om å kaste stein i glasshus…

Anonymkode: 9a5ec...f51

• Liker 1
Skrevet

At det ikke blir tatt tak i årsakene til at folk ringer til etaten slik at haugevis av samtaler, som egentlig er unødvendige, gjør at folk blir tvangsflyttet til å svare på telefon. Øverste leder i divisjonen kommer til å kjøre hele divisjonen i grøfta hvis hun ikke tar tak i problemet snart.

Anonymkode: d4ed3...077

• Liker 1
Skrevet

Jeg irriterer meg over at ledelsen i barnehagen ber oss ta flotte bilder der barna smiler og legge ut til foreldrene. Foreldrene tror da at alt er flott og helt supert, og ser ikke at vi konstant er underbemannet og at barna deres knapt blir sett i løpet av dagen. Det irriterer meg grønn. 

Anonymkode: 6352f...61e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Urettferdighet.

Anonymkode: 900b1...619

• Liker 4
Skrevet

At jeg likte alle som jobbet der i over et år, men så begynte en som treffer meg ugreit, og det legger liksom en demper på hele arbeidsdagen.

Anonymkode: 968cd...3c5

• Liker 1
Skrevet

For å svare på hi, ja, det er mye jeg er misfornøyd med når det gjelder rutiner og kommunikasjon på min arbeidsplass. 

Eksempel: Innhold på planleggingsdager sendes tidligst natten før, via e-post, så det er aldri mulig å forberede seg. Som regel møter de fleste opp uten å vite når det egentlig starter, hva vi skal gjøre eller hvor vi skal være. 

Møter er på samme måte. Vi vet hvilken dag og hvilken tid møtet skal være, men det gis ingen beskjed om møtet avlyses og det er ikke informasjon om hva møtet skal inneholde. Stort sett blir møtene bare babbel, fullstendig meningsløse. 

Ledelsen hilser ikke på de ansatte. 

Ingen rutiner for uønskede hendelser. Hvis noe skjer skal vi bare «finne en stor mann». 

Det er mer, men jeg tror dette holder. 

Anonymkode: 144d8...2cf

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. 

Skrevet

Ganske ny, så akkurat nå er det bare irriterende kaldt på kontoret, sparer vel på strømmen. Sitter med doble ullsokker, ullundertøy under dressbukse, bluse og blazer, har på fleecejakke om jeg ikke har møter på kamera, og ytterjakka liggende over beina, og likevel er jeg iskald:\

Anonymkode: fe003...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...