Gjest -trenger hjelp- Skrevet 8. desember 2005 #1 Skrevet 8. desember 2005 Hei! Har lest en del på denne siden, og har lagt merke til at her er det hjelp å finne! Saken er den at jeg leter etter en spesiell JULEFORTELLING av (tror jeg) Kjell Aukrust. I grove trekk er historien sånn: noen smågutter vil at småfuglene skal få være med på å feire jul, så de legger havregryn i bløt i dyrlegesprit, som de så legger ut på fuglebrettet. Etterhvert kryr det av fulle småfugler i hagen, som går inn for landing i løssnøen, helt utslåtte... Guttene samler sammen småfuglene som ligger besvimt rundt i hagen ( de vil jo ikke at de skal dø!) og tar de med inn på kjøkkenet. Der sorterer de fuglene etter art, og legger de under vedkomfyren for å sove ut rusen, etter ei stund kryr det av forvirra småfugl på kjøkkenet... Er det noe av dere som kjenner igjen historien, og kan hjelpe meg med navnet på den og kanskje i hvilken bok den står i? Og om den finnes på lydbok? -julehilsen fra ei som lurer-
Gjest Embla s Skrevet 8. desember 2005 #2 Skrevet 8. desember 2005 Her kommer dine arme små, finnes i Simen, Bonden og Bror min.
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #3 Skrevet 8. desember 2005 Takk skal du ha Embla s :smile: -nå har jeg bestillt "Ludvigs Jul" på lydbok, så nå kan mannen og jeg snart høre og le av de stakkars småfuglene! -hilsen fra hovedinnlegger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå