kløverpiken Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 (endret) Det er åtte og en halv måned siden fødsel, og jeg har like vondt i bekkenet nå som i slutten av tredje trimester. Begge ilioaskralledd og symfysen gjør vondt, spesielt når jeg går. Har trent forebyggende under svangerskapet, og rehabiliternde etter, men ingen effekt. Spesielt det å gå fremprovoserer smerter. Jeg er så lei av å ha så mye vondt hver dag. Har vært hos kiropraktor og naprapat uten noe som helst hjelp. De i barselgruppa mi har ikke denne utfordringen, og jeg føler meg alene 😢 Er så redd det aldri vil gå over. Er det flere her i samme båt, eller som evt. har kommet seg etter noe liknende? Endret 23. november 2022 av kløverpiken 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 6 mnd gammel baby her. Har fortsatt noe problemer, men har blitt mye bedre. Var hos fysioterapeut som er spesialist på bekkenbunn. Da sjekker de også innvendig i skjeden ved å kjenne med en finger eller to så vidt innenfor åpningen for å se hvor stram muskulaturen er. Jeg hadde mye plager og det viste seg at det ble mye bedre når jeg la merke til at jeg går rundt og strammer muslulatur i mage, underliv og rumpa HELE tida 😅😅 ikke rart man får vondt da. Jeg gikk til naprapat i flere måneder først. Anbefaler deg STERKT å gå til spesialist som meg. Det hjelper ikke med knipeøvelser om man har stram muskulatur som meg. Så det evige maset om knipeøvelser er dessverre misledende for en del. Anonymkode: 787a3...ca8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Jeg hadde symfyseløsning og bekkenlåsning. Ble bedre rundt et år etter fødsel. Sluttet å amme på samme tid. Det var godt å føle meg som megselv igjen. Vil anbefale fysioterapeut som har spesialisert seg på bekkenbunn og kvinnehelse. Det går over og det er ikke farlig, bare jævlig vondt. God bedring ❤ Anonymkode: 96e30...302
Anjatapinjata Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Jeg sleit litt over ett år mener jeg. Ble først veldig bra når jeg kom igang med tyngre trening igjen. Hjalp en del å slutte å amme også.
kløverpiken Skrevet 23. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 23. november 2022 Takk for svar, dere. Jeg har bestilt time hos en anerkjent smertespesialist, som også er fysioterapeut. Håper virkelig jeg kan få hjelp. Savner å kunne løpe og bevege meg fritt, og å ikke føle meg fanget av smertene 😞 Er også PT, så det stresser meg veldig mtp jobben.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #6 Skrevet 24. november 2022 kløverpiken skrev (20 timer siden): Takk for svar, dere. Jeg har bestilt time hos en anerkjent smertespesialist, som også er fysioterapeut. Håper virkelig jeg kan få hjelp. Savner å kunne løpe og bevege meg fritt, og å ikke føle meg fanget av smertene 😞 Er også PT, så det stresser meg veldig mtp jobben. Du må sjekke ut spesialist på bekkenbunn, ikke smerte. Anonymkode: 787a3...ca8 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #7 Skrevet 24. november 2022 Har du massert innsiden av lårene dine kraftig med en kjevle? Det hjalp her. Anonymkode: 75344...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå