Hareena Skrevet 23. november 2022 #1 Del Skrevet 23. november 2022 Ble veldig overrasket da en venninne fortalte at hun alltid vasket nye klær før bruk. Er det vanlig? Jeg gjør aldri det. Jeg har klær i skapet som aldri har vært vasket/renset slik som f.eks penkjoler, jakker mm. Jeg forstår klærne kan være innsatt med kjemikaler, men neppe på et helseskadelig nivå, tenker jeg. Ikke synes jeg det er ekkelt om noen mennesker har prøvd plagget før meg heller. Hva gjør dere? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Del Skrevet 23. november 2022 Nei, det gidder jeg ikke. Det har gått fint i de 30 åra eller så jeg har vasket klærna mine selv, så tenker det går fint fremover og Anonymkode: 07b36...fbd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Del Skrevet 23. november 2022 Selvfølgelig. Kjenner noen som IKKE vasker undertøy (!!) før bruk. Æsssj 🤢🤮 Anonymkode: 55236...f8b 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Del Skrevet 23. november 2022 Undertøy, t-dkjorter og sengetøy går i vasken før bruk, ellers klør jeg som oftest. Sliter med nye jeans også på vinteren, klør av mørke jeans. Anonymkode: 94eb7...664 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. november 2022 #5 Del Skrevet 23. november 2022 Ja, selvsagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 23. november 2022 #6 Del Skrevet 23. november 2022 Aldri dvs kun hvis det er en ny Hvitskjorte til dressen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Del Skrevet 23. november 2022 Vasker alltid klær før bruk. Hater lukten av nye klær. Tenk alle plassene de har vært, å alle som har tatt i de med skittne hender. Og ikke minst støv å kjemikalier😳 Jeg er ingen overrenslig hysteriker, men der går grensa. Synes egentlig det er gøy, for mange er alt æsj å fysj, urenslig og ekkelt, men å kle på seg klær gud og hverman har tatt i fra Kina å hit, det er liksom ikke så farlig🤣 Anonymkode: 1070e...26f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #8 Del Skrevet 23. november 2022 Vaske så å si alt av klær, håndklær, sengetøy og andre tekstiler til hjemmet egentlig før bruk. Er mye støv, stivelser, ukjente kjemikaler og annet i stoffet. Liker ikke det mot huden, veit aldri hva som har vært borti klærne osv. før jeg får det hjem. Anonymkode: d671a...75f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 23. november 2022 #9 Del Skrevet 23. november 2022 Nei alvorlig talt. Har da andre ting å gjøre i livet enn å lage meg issues. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AprilRyan Skrevet 23. november 2022 #10 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Nei, egentlig ikke. Gidder ikke å tenke på om det har vært noen ekle folk eller noe som har prøvd det osv. Bakterier er det overalt og tar sikkert på masse jeg ikke vil vite om ute. Det har gått fint hittil og så lenge det ikke er flekker eller sånn ekkel kjemisk lukt så gidder jeg ikke. Kjemisk lukt har jeg bare opplevd fra sånne kjipe billige bukser, men har sluttet å kjøpe det. Lukta forsvant ofte ikke heller og ble kvalm av å gå med de buksene Endret 23. november 2022 av AprilRyan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 23. november 2022 #11 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg jobber I klesbutikk og vasker alltid klær før jeg tar dem i bruk. Det sitter ofte igjen fargestoffer og lignende. 20 svette mennesker har prøvd tøyet før deg, lagt det på gulvet... vask først dere 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 23. november 2022 #12 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg vasker før bruk pga fargestoffer og kjemikalier. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymousBruker Skrevet 23. november 2022 #13 Del Skrevet 23. november 2022 Nei, men burde sikkert gjøre det selv om jeg aldri har reagert på nye klær (så kommer mest sannsynlig ikke til å gidde å begynne med det da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Del Skrevet 23. november 2022 Kjøpte ei freddy bukse som stinker råtten campingvogn. Har prøvd å vaske den 3 ganger nå og lukter like jævlig. Anonymkode: 91c6b...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #15 Del Skrevet 23. november 2022 Nye klær bør alltid vaskes, selvsagt. Husk at du ikke kan vire hvem som har prøvd de før deg, eller hva som har skjedd med de før du kjøpte de. En gang kjøpte samboeren min sengetøy fra ikea, og dette var altså ikke innpakket i plast. Og når han kom hjem med dette, må jeg si at jeg holdt på å besvime av den lukten som var på sengetøyet. Tok den heldig til vask med en gang, og vasket de med sånne pods slik at det blir rent. Vasket det på 90. Du må alltid vaske klærne, fordi du har ikke peiling på hva som kan ha skjedd Anonymkode: ba2ff...ffc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Del Skrevet 23. november 2022 Aldri skjedd. Anonymkode: c7b5f...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 23. november 2022 #17 Del Skrevet 23. november 2022 Hareena skrev (49 minutter siden): Ble veldig overrasket da en venninne fortalte at hun alltid vasket nye klær før bruk. Er det vanlig? Jeg gjør aldri det. Jeg har klær i skapet som aldri har vært vasket/renset slik som f.eks penkjoler, jakker mm. Jeg forstår klærne kan være innsatt med kjemikaler, men neppe på et helseskadelig nivå, tenker jeg. Ikke synes jeg det er ekkelt om noen mennesker har prøvd plagget før meg heller. Hva gjør dere? Jeg er veldig overrasket at du ikke gjør det. Av helsemessige grunner må du begynne med det. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 23. november 2022 #18 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) MarianneE skrev (36 minutter siden): Jeg jobber I klesbutikk og vasker alltid klær før jeg tar dem i bruk. Det sitter ofte igjen fargestoffer og lignende. 20 svette mennesker har prøvd tøyet før deg, lagt det på gulvet... vask først dere Godt sagt! Kjenner mange som jeg vet at ikke vasker klær de har kjøpt nye. Jeg gjør det alltid av det argumentet du kommer med her. I tillegg vasker jeg håndklær, sengetøy, og evt duker. Og jeg jobber ikke i klesbutikk. Endret 23. november 2022 av Millimani 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #19 Del Skrevet 23. november 2022 Bare undertøy. Jeg fikk en alvorlig allergisk reaksjon av en syntetisk bukse en gang (vedvarende elveblest over det meste av kroppen), og etter hva jeg har lest, kunne jeg ha unngått det om jeg hadde vasket den først. Slike klær kan visst være temmelig kjemikaliefylte. Nå kjøper jeg bare kostbare klær i naturmaterialer, og ikke søren om jeg vil slite på dem ved å vaske dem først. Anonymkode: e171d...5da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 23. november 2022 #20 Del Skrevet 23. november 2022 Ikke alltid jeg gjorde det før, men nå gjør jeg det alltid. Tenk alt virus som kan være på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå