Gå til innhold

13 åring som raper ved bordet og far som ler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes raping er noe av det kvalmeste som finnes, særlig ved matbordet.

Alle kan slippe en rap eller fis innimellom uten å ha kontroll over det, men ved matbordet bør en 13-åring klare å regulere dette.

13-åringen raper og ler, sier unnskyld og så går det 3 minutter og så raper hun på nytt igjen, og faren bare ler. 

Jeg blir like kvalm som hvis hun hadde kastet opp utover bordet.

Skal jeg bare finne meg i dette?

Anonymkode: d14ee...b78

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alle kan slippe en rap eller fis innimellom uten å ha kontroll over det, men ved matbordet bør en 13-åring klare å regulere dette.

13-åringen raper og ler, sier unnskyld og så går det 3 minutter og så raper hun på nytt igjen, og faren bare ler. 

Ja. 

Anonymkode: 99c86...fdb

• Liker 3
Skrevet

Hvem sitt barn er det?

Anonymkode: 63246...b3e

Skrevet

Går utifra dette er bonusbarnet ditt. Men så lenge pappa ler er det ikke noe du kan gjøre. Ungen gjør jo det nettopp for å få pappan til å le… oppmerksomhet å sånn.. 

• Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsj, så uhørt. Oppdragelse er vel å merke en uting for tiden, men min unger får i hvert fall ikke holde på slik.

Anonymkode: db077...1eb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvem sitt barn er det?

Anonymkode: 63246...b3e

Vårt 

Ts

Skrevet

Jeg bryr meg fint lite om ungen raper ved bordet, men nå har jeg en helt annen tilnærming til det enn deg. Er vandt til sånt fra jeg var liten. Men ble også lært opp til at man ikke gjør det ved bordet når vi har andre enn husholdningen rundt bordet, eller om vi er hos andre.

Men hjemme er det "ingen" grenser.

• Liker 4
Skrevet

Drømme familie da mellom far og sønn :) 

Skrevet

Æsj, så uhørt. Oppdragelse er vel å merke en uting for tiden, men min unger får i hvert fall ikke holde på slik.

Anonymkode: db077...1eb

Jeg slår hardt ned på det hver gang, men hun fortsetter å rape i hytt og pine også i andre settinger.

Faren bryr seg ikke og ler og dette er noe de to har holdt på med siden jenta var liten fordi faren synes det er artig og ikke ekkelt.

Har fått henne sjekket hos legen mtp rapingen og alt var normalt, så det er vel en dårlig uvane hun har.

Hun sliter med å holde på venner, så jeg tenker at hvis hun raper blir det vel enda vanskeligere å være med venninner.

Har gitt beskjed til faren om at raping er noe små barn gjør med vilje, og ikke jenter i puberteten.

Ts

Skrevet
Mamajune11 skrev (6 minutter siden):

Går utifra dette er bonusbarnet ditt. Men så lenge pappa ler er det ikke noe du kan gjøre. Ungen gjør jo det nettopp for å få pappan til å le… oppmerksomhet å sånn.. 

Hun er min datter og ikke bonusbarn. Biologiske barn kan også være rampete og grisete skjønner du.

Ts

• Liker 5
Skrevet

Far oppmuntrer til det. Klart barnet fortsetter da. Synd faren ikke kan lære barnet vanlig folkeskikk, men heller fostrer opp en ufordragelig person.

Anonymkode: 20310...fb0

• Liker 3
Skrevet

Du må fortelle far at det er en uvane som gjør at hun skyver folk unna og som gjør at andre mennesker vil se skeivt på henne. Hun blir den ekle jenta i klassen ingen vil snakke med

Anonymkode: a8138...d8b

• Liker 1
Skrevet

Æsj, det der er bare ekkelt. Her ler pappaen høyt når ungen fiser.. Ingen av de holder noensinne igjen, og jeg føler noen ganger at jeg lever i drittlukt🤮 

Nei, dette er heller ikke et bonusbarn, men min helt egenproduserte sønn🙄 

Jeg sier det er ekkelt, men ingen bryr seg. Vi får bare håpe begge to at noen andre før eller siden forteller de at det er ekkelt😏

Anonymkode: ebad8...3ab

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

Faren har nå sluttet å le når hun raper, men hun raper mye likevel noen dager.

Hva er det som gjør at man raper mye egentlig?

Hun har litt vondt i magen av og til, men det er jo også normalt innimellom.

Ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ts her.

Faren har nå sluttet å le når hun raper, men hun raper mye likevel noen dager.

Hva er det som gjør at man raper mye egentlig?

Hun har litt vondt i magen av og til, men det er jo også normalt innimellom.

Ts

Finnes sykdommer som er litt vanskelige oppdage. Skal sies at de fleste leger ikke ville tatt litt raping seriøst som symptom. De fleste leger utreder ikke med mindre det er mer alvorlige symptomer. Så godt mulig at hun har en magesykdom som kan bli verre med årene. Leger er litt som du er med bilen din. Du hører kanskje noen rare lyder fra bilen men så lenge den kjører haster du ikke med å undersøke den. Leger ser på mennesker på en lignende måte

Mulig hun reagerer på enkelte matprodukter. Hvete og melk er vanlige syndere

Anonymkode: a8138...d8b

• Nyttig 1
Skrevet

I fra mitt perspektiv der jeg lever med at 14åringen min har hatt selvmordsforsøk, driver med selvskading, har spiseforstyrrelser og har sluttet helt å komme til måltidene så kjenner jeg faktisk at jeg er misunnelig på deg. Hadde faktisk vært en fryd å hatt noe å le over sammens eller sett tenåringen le. .(får oppfølging, men likevel, gjør noe med perspektiv om hva som er virkelig problemer) 

Når det er sagt er det nok lurt fra din side å overse, da hun kanskje synes det er litt gøy å provosere deg. 

Er du sikker på at hun gjør det i andre sosiale settinger? Kanskje far må tipse henne på en ikke dømmende måte at det er lurt å være litt diskré om en ikke er helt sikker på at de du er sammen med har samme type humor.. 

Men det kan jo være det ikke er med hensikt for å være morsom eller provoserende, f.eks. kan kullsyre, tygge tyggis eller at en spiser fort føre til mer raping. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/for-mye-raping/

Anonymkode: 416a8...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I fra mitt perspektiv der jeg lever med at 14åringen min har hatt selvmordsforsøk, driver med selvskading, har spiseforstyrrelser og har sluttet helt å komme til måltidene så kjenner jeg faktisk at jeg er misunnelig på deg. Hadde faktisk vært en fryd å hatt noe å le over sammens eller sett tenåringen le. .(får oppfølging, men likevel, gjør noe med perspektiv om hva som er virkelig problemer) 

Når det er sagt er det nok lurt fra din side å overse, da hun kanskje synes det er litt gøy å provosere deg. 

Er du sikker på at hun gjør det i andre sosiale settinger? Kanskje far må tipse henne på en ikke dømmende måte at det er lurt å være litt diskré om en ikke er helt sikker på at de du er sammen med har samme type humor.. 

Men det kan jo være det ikke er med hensikt for å være morsom eller provoserende, f.eks. kan kullsyre, tygge tyggis eller at en spiser fort føre til mer raping. https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/for-mye-raping/

Jeg skjønner selvfølgelig at mitt problem er en bagatell i forhold til det du står i med ditt barn.

Det er vondt å lese at en 14 åring ikke ønsker å leve, og barn og unge skal ikke slite slik. Håper dere får hjelpen dere trenger❤️

Ts

Skrevet

So lenge han ikkje gjer det i joleselskap eller når framande folk er til stades, gjer det ikkje so mykje. Ungar er ungar.

Skrevet

Hun må til psykolog. Høres ut som tvangshandlinger/OCD.

IKKE normalt og hun trenger behandling 

Anonymkode: bb96c...968

Skrevet

Jeg skjønner selvfølgelig at mitt problem er en bagatell i forhold til det du står i med ditt barn.

Det er vondt å lese at en 14 åring ikke ønsker å leve, og barn og unge skal ikke slite slik. Håper dere får hjelpen dere trenger❤️

Ts

Det var litt dumt av meg å svare slik, en skal ikke sammenligne problemer. Men jeg har lært meg å løfte blikket, det var det jeg mente. Så tenker jeg først overse, begge foreldrene, samtidig som dere observerer, spiser hun mye tyggis, drikker brus, spiser hun fort, tygger hun? 

Kanskje du må se teknisk på det for å ikke blande inn følelser. Loggskriv diskré å undersøk hvor stort er egentlig problemet. Er det verre noen spesielle dager eller ved spesielle måltider? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...