Gå til innhold

Litt ubehagelig å forholde seg til avd.leder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nylig jobb som ringevikar. Det var sjefen som intervjuet meg og vi avtalte når jeg skulle ha første dag.

Hilste på avd.leder og skulle få info og omvisning av vedkommende. Han begynte å snakke om attester og papirer som viser relevant erfaring, jeg må ordne med det. Så sa han at han kan ringe meg når han vet når jeg kan starte. Jeg sa at sjefen sa at jeg skal starte på mandag. Da sa han at det passer dårlig og at neste mandag er bedre. Så jeg sa bare javel, men snakka med sjefen igjen etterpå som sa at jeg kommer som avtalt mandag. Det finnes oppgaver til meg da, selv om avd.leder er opptatt med annet. Sjefen skulle snakke med avd.leder med en gang og si jeg kom mandag, sa han da jeg skulle dra derfra.

Da jeg spurte sjefen om hva som tells som relevant erfaring sa han at vi finner ut av lønn med tanke på alder og utifra cven min. Trenger ingen ekstra papirer.

Jeg kom på mandag, avd.leder ble overrasket, sa noe om misforståelse og bla bla. Jeg sa at sjefen sa jeg skulle komme da.

Etter å ha jobba flere dager ringte jeg sjefen en dag og sa jeg dessverre måtte være hjemme med sykt barn. "Ingen problemer, si ifra når du kan jobbe igjen" var svaret. Men en halvtime etter jeg skulle starta den dagen ringte avd.leder som spurte om jeg snart kommer. Jeg sa at jeg hadde sagt ifra til sjefen at jeg ikke kommer. Da sa han kort at han og vil ha beskjed. Jeg sa at det skal jeg gi neste gang. Måtte holde barnet hjemme fra bhg enda en dag pga feberfri en dag før tilbake. Da virka avd.leder litt sur. Altså hva f...

Virker som at avd.lederen "leker sjef". Blir litt matt av at det er så lite sammenkjørt mellom han og sjefen. Sprikende opplysninger og jeg vil jo helst forholde meg til sjefen. Det er da han som bestemmer? Råd?

Anonymkode: 595c3...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt jobb. Blir bare tull å jobbe steder der den ene hånda ikke snakker med den andre, det blir aldri bedre. Tro meg. 

Anonymkode: d564f...431

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Det vanligste er jo å gi beskjed om sykdom til sin nærmeste leder? Man ringer ikke regionleder for det, liksom. Eller adm. Dir... 

Uansett høres dette rotete ut. 

Anonymkode: f1fe9...d02

• Liker 1
Skrevet

Syk allerede er ikke bra. Da skaffer du barnevakt.

Anonymkode: 349d9...b2d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei ærlig talt, først barn så jobb. 

Anonymkode: e5bbc...6ee

• Nyttig 1
Skrevet

Ville ligget litt lavt i terrenget om dette er en jobb du faktisk vil ha, for å ikke lande på feil side noen plass med en gang.

Men kanskje på første medarbeider samtale kan du snakke med sjefen om at du synes det er litt forvirrende med avdelingsleder som gir annen beskjed en sjefen gjør. Hva og HVEM skal du forholde deg til osv. 

Om dette er en jobb du egentlig ikke vil ha, så kan du si ifra med en gang. 

• Liker 3
Skrevet

Her var det litt krøll… For det første; Hvem er «sjefen»? Lederen til avdelingslederen? Og du er ansatt på avdelingen til avdelingslederen? Da er det h*n du skal kontakte ved sykdom, ikke lederen hans igjen. Selv om det var lederen din sin leder som ansatte deg så er det din nærmeste leder du skal forholde deg til. Dersom du er usikker angående hvem som er din nærmeste leder så forhører du deg om dette på arbeidsplassen. Men det naturlige er altså at avdelingsleder er din leder dersom du jobber på avdelingen. 

Anonymkode: 57fdc...eb5

• Liker 2
Skrevet

Jeg er egentlig ikke ansatt på én avdeling, jeg jobber i flere. Når jeg kommer på jobb om morgenen er det ikke alltid bestemt i hvilken avd jeg skal jobbe. Det er ikke snakk om en gigantisk arbeidsplass hvor sjefen jeg kontakter er adm.direktør eller regionsjef som ikke er i samme bygning en gang altså.

Sjefen nevnte faktisk at denne avd.lederen vil kapre ansatte til sin avdeling hvis han tror de passer der. Men jeg skal forholde meg til sjefen.

Har arb.tid avtalt med sjefen en stund fremover i tid. Avd.lederen visste tydeligvis ikke det før jeg presiserte det, om han ikke prøver å buse fram på sin måte uansett da. Virker som at han gjør det faktisk, prøver å få det sånn som det passer han best selv om andre folk har en avtale.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sjefen nevnte faktisk at denne avd.lederen vil kapre ansatte til sin avdeling hvis han tror de passer der. Men jeg skal forholde meg til sjefen.

Stort rødt flagg. Jeg hadde sett meg om etter annen jobb. 

Anonymkode: 88e14...ccd

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 8.08):

Tull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...