Gå til innhold

Kurs for truckførerbevis i Rogaland

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i barnehage og ønsker meg veldig, veldig langt bort fra omsorgsyrker. Og oljenæringen går som det suser og jeg tenker det er riktig tidspunkt for å bytte til noe annet. Jeg har tenkt at truckførerbevis er en kjapp vei inn i en næring som ansetter mange på gulvet om dagen. 

Men så til problemet: når jeg leter etter kurs på nettet så finner jeg ikke kursdatoer som passer, utenom på kursogsikkerhet.no og de har ræva kundeomtale. Så jeg føler meg litt lost 🥴 Er det noen som kan anbefale meg noen kursoperatører som er til å stole på som jeg kan kontakte?

Eller kanskje du har tips om noe annet arbeid/kurs jeg kan prøve?

Hilsen 29 år gammel kvinne uten VGS, men som er veldig godt praktisk anlagt.

Anonymkode: f20ad...93a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller er jeg litt ute å kjøre fordi jeg ikke har fullført VGS uansett? 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som får truckførerbevis, får dette via Nav som jobbsøkertiltak, eventuelt av arbeidsgivere som har allerede ansatte der de ønsker at flere enn bare lagersjefen kan kjøre truck. Et kurs bestilles gjerne som en samlet gruppe istedenfor enkeltvis av privatpersoner. Men ingenting er umulig.

Det kan være at Nav kan være behjelpelig uten at du nødvendigvis er arbeidsledig, sykemeldt eller på andre måter har kontakt med de. Jeg skal ikke si at det å være "frisk, men lei jobben" er nok, men noen av tilbudene deres ermer forebyggende rettet for de som f.eks. står i fare for å bli sykemeldt, står i fare for å miste jobb osv. På sikt kan jo det skje.

Jeg tror det er mange uten utdanning som jobber som lagermedarbeidere. Sånn a'la IKEA lager, Obs trelastlager og lignende.

Anonymkode: c8778...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste som får truckførerbevis, får dette via Nav som jobbsøkertiltak, eventuelt av arbeidsgivere som har allerede ansatte der de ønsker at flere enn bare lagersjefen kan kjøre truck. Et kurs bestilles gjerne som en samlet gruppe istedenfor enkeltvis av privatpersoner. Men ingenting er umulig.

Det kan være at Nav kan være behjelpelig uten at du nødvendigvis er arbeidsledig, sykemeldt eller på andre måter har kontakt med de. Jeg skal ikke si at det å være "frisk, men lei jobben" er nok, men noen av tilbudene deres ermer forebyggende rettet for de som f.eks. står i fare for å bli sykemeldt, står i fare for å miste jobb osv. På sikt kan jo det skje.

Jeg tror det er mange uten utdanning som jobber som lagermedarbeidere. Sånn a'la IKEA lager, Obs trelastlager og lignende.

Anonymkode: c8778...ff4

Ah, takk! Dette var nyttig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det dekket av arbeidsgivere i det jeg fikk ny jobb som vikar. 
På mitt kurs var vi 10 stykk (i covid-tider), og kun en hadde fått det dekket via NAV. Tre var arbeidsledig og hatte fått beskjed fra NAV om at de ikke dekket. 
Og det firmaet jeg tok sertifikatet sa at det var vanlig fordelt med 30-40 % som fikk dekket via arbeidsgiver, 40-50 % som dekket det selv, og noen få som fikk det via NAV. Tidligere var det nærmere 80% som fikk det via NAV. 

Men jeg tenker at for ett lite ukeskurs så ville jeg ikke brydd meg alt for mye om kundeomtaler. 
Om du er ute etter yrkesrettede kurs, så ville jeg vurdert maskinfører eller kranfører. 

Anonymkode: 7d24f...bf8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ansetter også i Rogaland, og utdanner. Men du får ikke noe truckførerbevis da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheHairyToothfairy skrev (3 timer siden):

Vi ansetter også i Rogaland, og utdanner. Men du får ikke noe truckførerbevis da.

Å hvem er "vi" i denne sammenhengen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Å hvem er "vi" i denne sammenhengen? :)

Send meg en PM så skal jeg sende en link. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...