Gå til innhold

Får man etterbetalt grunnstønad ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte på grunnstønad for over 1 år siden. Fikk avslag etter avslag fra nav og så sendte nav alt til trygderetten. Der fikk jeg medhold og får sats 4. Får man etterbetalt grunnstønad? Trygderetten mener jo at nav skulle godkjent søknaden min; men de ga meg avslag i flere måneder

Anonymkode: 5cf2f...744

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalt etterbetales grunnstønad fra den måneden man søkte. Søkte du flere ganger, eller sendt du én søknad, og så klage(r)? Om du bare sendte én søknad, skal du ha etterbetalt fra den måneden du sendte søknaden.

Anonymkode: 61b52...b69

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Normalt etterbetales grunnstønad fra den måneden man søkte. Søkte du flere ganger, eller sendt du én søknad, og så klage(r)? Om du bare sendte én søknad, skal du ha etterbetalt fra den måneden du sendte søknaden.

Anonymkode: 61b52...b69

Ja så faktisk nå i papirene at jeg søkte i oktober 2020, så er jo faktisk 2 år siden den første søknaden.. sendte kun en søknad, men så ble den avslått og jeg måtte klage. Så ble den klagen avslått av nav klageinstans og så klagde jeg igjen og da gikk den til trygderetten. 

Kommer etterbetaling automatisk eller må man spørre? Hadde jo vært fint å få den før jul 😅

Anonymkode: 5cf2f...744

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...