AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Baby (7 uker).gråt kontinuerlig i to timer. Ingenting hjalp, og jeg tror den rett og slett var overtrøtt. Jeg ble etterhvert frustrert, og merket jeg ble anspent i kroppen. Ved én anledning snakket jeg også med sint og litt høy stemme - bare én setning. Jeg tok meg også selv i å tenke "drittunge". Nå sover hun på puppen, og jeg har så dårlig samvittighet. Kan baby ha tatt skade av at jeg ble anspent i kroppen og hevet stemmen (jeg ropte ikke) én gang? Hun viser heldigvis ingen tegn til å være redd meg eller sånn. Anonymkode: ed185...d24
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Tror du virkelig at dette har skadet babyen din? 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Får være grenser til å overtenke. Anonymkode: d7de4...346 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Nei, og det er sånn som kan skje når man blir frustrert nok. Men ta det til ettertanke og prøv å endre tankegang til neste gang. For de tankene ville komme flere ganger. Husk at baby gråter for en grunn, og det er ikke for å være slem eller vanskelig. Det er fortsatt skummelt, mulig magevondt ect. Anonymkode: e3c18...f75 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Nei herlighet, de tåler såpass. Anonymkode: a583d...e78 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Går så bra så. Du er en god mor når du får dårlig samvittighet av å tenke stygt om ungen din og tar deg selv i det🥰 så lenge du ikke er aggr3siv mot ungen fremmover går det bra. Det er bare en baby skal du tenke. Anonymkode: 4cf93...a17 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Vi kan alle bli sinte eller frustrerte når vi er slitne eller har det travelt og lignende. Det viktigste er at en kjenner etter når en trenger en pause. Det er helt i orden å ta fem minutter på trappa alene til å puste litt og samle seg, og la babyen ligge på et trygt sted i mellomtiden hvor den ikke kan skade seg eller rulle av noe. Det verste som kan skje er at man blir så frustrert at man blir harhendt med babyen, og det bør en for alt en kan unngå, da det kan gi store konsekvenser i form av hjerneskader og lignende. (shaken baby syndrom) Snakk også gjerne med noen om hvordan du har det neste gang du er på helsekontroll. Det kan være godt. Anonymkode: 26a9e...24a
Anononyma Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 Jeg tenkte det samme etter en episode da min var rundt samme alder. Jeg brukte over middels kraftig stemme, riktignok rettet mot hunden, men baby ble kjemperedd og begynte å hyyyyyle, han var faktisk utrøstelig ganske lenge! Heldigvis gikk det over og han har ikke vist tegn til å være redd i ettertid 😊 De fleste tenker vel sitt i frustrasjon, du vet jo selv at du ikke mener at hun er en drittunge ❤️
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Baby (7 uker).gråt kontinuerlig i to timer. Ingenting hjalp, og jeg tror den rett og slett var overtrøtt. Jeg ble etterhvert frustrert, og merket jeg ble anspent i kroppen. Ved én anledning snakket jeg også med sint og litt høy stemme - bare én setning. Jeg tok meg også selv i å tenke "drittunge". Nå sover hun på puppen, og jeg har så dårlig samvittighet. Kan baby ha tatt skade av at jeg ble anspent i kroppen og hevet stemmen (jeg ropte ikke) én gang? Hun viser heldigvis ingen tegn til å være redd meg eller sånn. Anonymkode: ed185...d24 Helt helt helt ærlig, kan den bli stresset og utvikle kolikk. Det skal egentlig ikke mer til. Sier ikke at alle som har kolikk har fått det av at de ble kjeftet på, men alt av stress til mor kan gå over i melka og føre til kolikk. Anonymkode: 3f5b7...c49
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 Å, det har jeg tenkt maaange ganger. Det går over. Anonymkode: 9e191...3eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 Aldri tenkt babyen min er en dritt unge, men kanskje annerledes om babyen gråter konstant. Heving av stemme ville jeg aldri ha gjort, jeg vokste opp i et hjem hvor heving av stemme var normalen og jeg vil ikke utsette mitt barn for det, uavhengig om det er en sjelden gang eller ikke. Ville ha prøvd å gå i et annet rom neste gang et par minutter og trekke pusten dypt. Anonymkode: 7af11...030
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå