Gå til innhold

Produkter som gjør hverdagen med baby enklere? Høyere seng osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen foreldre her med vond rygg?
Hva har dere kjøpt for å lette hverdagen?
Feks høyere barneseng? Vendbart bilsete? Lett vogn? Høyt stellebord?
Andre ting, fortell! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt en superenkel baby/småbarnstid, og dette er det som hjalp:

1. Pupp. Leste meg masse opp om amming i graviditeten, pugget hele hjemmesiden til ammehjelpen. Da vi slet med ammingen i begynnelsen skjønte jeg fort at baby hadde stramt tungebånd, og fikk klipt da hen var 3 mnd hos Doktor Barnegod i Oslo. Både jordmor og HS så det var helt fint, men jeg visste bedre takket være lesingen.

Ammingen gikk som en drøm etterpå, og jeg ammer fortsatt nå som hen er 3. Jeg ammet ved hvert minste tegn til utilfredshet og gjør det fortsatt. Unntatt den perioden før tunge å det var klipt har hen nesten aldri grått. Alle sier alltid at hen er så blid og fornøyd og sosial, jeg tror det er fordi jeg har møtt alle behov. Har aldri brukt smokk eller flaske. 

2. Samsoving. Aldri vurdert noe annet, det er det beste for både barnet og ammingen. Samsover enda selv om nattammingen er avsluttet. 

3. Bæretøy. Jeg har brukt både sjal og myk bæresele (tula), og droppet vogn fullstendig. Aldri vært noe stress å få gjort alt jeg trengte, bare putte baby på ryggen og gjøre husarbeid eller gå på butikken. Eller på magen med en pupp i munnen. 

4. Droppe grøt. Gikk rett på blw med fokus på animalske matvarer som kjøtt, innmat, marg osv. Grønnsaker og bær og litt frukt, masse fett. Ingen forstoppelse, blid og fornøyd baby uten magevondt. Introduserte korn da hen var 1 år, men da som surdeigsbrød osv. 

Jeg har ikke vond rygg, men venninnen min har, og hun ble faktisk bedre av å bære med riktig bæresele (styrker ryggen). 

Anonymkode: c58fc...b33

Skrevet

Vippestol.

Pilatesball, både for egen trening og for å kunne bysse sittende på den.

Skulle ønske vi kjøpte vendbare barnesete, men etterhvert klatrer de opp selv.

Anonymkode: 162da...1ef

Skrevet

Høy barnevogn! Uppababy vista v2 med upper adapter gjør at bag-delen kommer ganske høyt opp, veldig praktisk alle gangene babyen skal ut og inn, og hver gang man skal sjekke eller fikse noe. Den er heller ikke så tung, enkel å slå sammen og få ut og inn av bil uten å måtte bøye seg så mye. 

Anonymkode: 03ef2...df9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...