Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 23. november 2022 #21 Del Skrevet 23. november 2022 Okserull, syltefleske, gode oster, eggerøre. Og ikke minst rakfisk og lefse 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #22 Del Skrevet 23. november 2022 Lammerull og kokelår, dvs saltet, lettrøkt og kokt lammelår. Ellers liker jeg å lage rekesalat lille julaften av ferske reker, hjemmelaget majones, hardkokte egg og dill. Vi har mye annet pålegg til julebrunsjene også, men dette er de viktigste for meg. Anonymkode: 6f131...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CrazyCatLady2500 Skrevet 23. november 2022 #23 Del Skrevet 23. november 2022 Kokt storfetunge! Og sylte 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #24 Del Skrevet 23. november 2022 Har mye forskjellig pålegg. Pleier å servere eggesalat,druesalat og waldorfsalat. Anonymkode: 9d481...df7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 23. november 2022 #25 Del Skrevet 23. november 2022 Røkt tofu med rødbeter 😋 Sylteagurk på er også digg 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 23. november 2022 #26 Del Skrevet 23. november 2022 Sylte er for meg et must i julen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 23. november 2022 #27 Del Skrevet 23. november 2022 Kokt tunge (kald, med majones og sylteagurk) Sylteflesk (kokt tynnribbe med nellikspiker som har ligget i saltlake) Røykt og saltet lammelår stekt i ovnen Leverpostei Rødbeter Linsepostei Hjemmelaget bringebærsyltetøy Kokte egg Gräddost Edamerost Blåmuggost (som spises mest på pepperkaker med portvin til) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. november 2022 #28 Del Skrevet 23. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Denne traff meg litt i hjerterota..Har en far som var så glad i å lage pålegg selv til jul. Han har gjort det i mange mange år. Men etter at mamma døde så visnet pappa helt..Nå lager han hverken mat selv og julen vil han lengre ikke feire. Sett pris på det du har så lenge du har det ♥️ Anonymkode: 85496...3ee Spør han om han kan vise deg hvordan han laget det pålegget du liker best, og fortell han hvor mye du satte pris på det. Hilsen en far som må lage lammerull hver jul, vi har mange tradisjoner men denne må jeg ha. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #29 Del Skrevet 23. november 2022 Ribberull , kald ribbe,sylte, egg og ansjos, rødbetsalat, røkelaks og cabaret : da er det jul for meg . Anonymkode: f0f16...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #30 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg må ha hjemmelaget roastbiff og skinkestek til pålegg. Skinkesteka kokes først. Så smøres den med sennep/tørre brødsmuler, krydder og smør før den stekes i ovn. Så må jeg ha røykalaks av god kvalitet. Anonymkode: ead0f...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 23. november 2022 #31 Del Skrevet 23. november 2022 I alle år har svigermor kokt kjøttrull, laget sylterull og lettsaltet lammelår til oss. Svigerfar laget sursild. Nå er de begge døde, og mannen og jeg har overtatt oppskriftene. Hos oss er dette fast pålegg i jula. For meg personlig er rekesalaten det aller viktigste pålegget i jula. Vi hadde den alltid hjemme da jeg vokste opp. Ingen eksakt oppskrift, men den inneholder reker, hardkokte egg (som kuttes begge veier i eggedeler) og grønne erter. Det hele blandes i en dressing av lettrømme, litt majones, sitron og litt kajennepepper. Sursild på glass og hjemmelaget kjøttrull er forresten også flotte julegaver! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banjo Skrevet 23. november 2022 #32 Del Skrevet 23. november 2022 Kald ribbe og sennep Lun leverpostei Egg og ansjos Edamerost Julebrunost Hjemmebakt brød Lefser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå