Gå til innhold

Pålegg i julen - must have

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket pålegg/retter må du ha i julen? Skal ha gjester på koldtbord/brødmat, så trenger litt inspirasjon 

Anonymkode: 40b6b...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til koldtbord/brødmat/lunsj i jula liker jeg:

• kald ribbe
  • kalde medisterkaker
  • sylte
  • skivet juleskinke
  • røkelaks
  • gravlaks
  • tomatsild
  • sursild

Tilbehør i tillegg til brød:

• lefser
  • potetsalat
  • eggerøre
  • sennepssaus
  • flatbrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vellagret gulost

Blåmuggost

Kokt skinke eller spekeskinke

Coleslaw eller hjemmelaget italiensk salat

Reker

Røykalaks

Leverpostei og rødbeter

Kokte egg eller eggerøre

Karbonader med løk (kalde)

Agurk, tomat, paprika, salatblad

Anonymkode: 47215...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg spiser mest av i julen er eggerøre, potetsalat, spekemat, syltet rødløk og diverse oster og marmelader. 
Og gjerne lefser som man kan smøre selv og ha pålegg i. Jeg trenger egentlig ikke mer enn det, men så er jeg ganske kjedelig når det kommer til pålegg. 

Når jeg har koldtbord serverer jeg også feks. røkelaks, gravlaks, sennepssaus, tomatsild, rømmesild, eggesalat, kokt egg, majones, lammerull, roastbeef (og remulade), sylte og kald ribbe og julebrød, loff, aniskringler, vørterbrød og flatbrød.

Anonymkode: 32c41...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også cabaret. Jeg er ikke så glad i det selv, men har ofte gjester som elsker sånt😅

Anonymkode: 32c41...84f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa salter og koker saltkjøtt og skjærer opp til pålegg. Det er sykt godt med majones! Han kommer fortsatt med leveranse lille julaften, selv om jeg er 44 år! Det, og rull er tradisjonspålegg hos oss.

Anonymkode: 5246c...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Pappa salter og koker saltkjøtt og skjærer opp til pålegg. Det er sykt godt med majones! Han kommer fortsatt med leveranse lille julaften, selv om jeg er 44 år! Det, og rull er tradisjonspålegg hos oss.

Anonymkode: 5246c...d56

Denne traff meg litt i hjerterota..Har en far som var så glad i å lage pålegg selv til jul. Han har gjort det i mange mange år. Men etter at mamma døde så visnet pappa helt..Nå lager han hverken mat selv og julen vil han lengre ikke feire.

Sett pris på det du har så lenge du har det ♥️

Anonymkode: 85496...3ee

• Hjerte 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir ikke jul uten hjemmelaget eggesalat, gräddost, gravet laks og lun grov leverpostei med sylteagurk 🎄🎅🏻

Anonymkode: 46c37...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roastbiff, sylte, lammerull, gravet laks, røkt laks, eggerøre, remulade, diverse sild, hjemmelaget lun leverpostei, reker, majones, rakfisk, kald ribbe, lune medisterkaker og julepølse. Diverse oster. Ulike brød, lefser, og helt sikkert mer som jeg ikke kommer på nå i farten.

Anonymkode: 4db6c...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...