Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du har lagt ut en billig ting på Finn, og etter fem minutter får du et bud på omtrent halvparten av dette igjen, svarer du på budet da? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ullvott skrev (2 minutter siden):

Hvis du har lagt ut en billig ting på Finn, og etter fem minutter får du et bud på omtrent halvparten av dette igjen, svarer du på budet da? 

Nei. 

• Liker 5
Skrevet

Svarer på alle meldinger på finn.

Anonymkode: caa97...2b3

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Ullvott skrev (2 minutter siden):

Kommer an på. Hvis det står i annonsen at prisen er ferdig prutet, gjør jeg som regel ikke det.

Selv blir jeg irritert og har mest lyst til å svare at de bør lese annonsen.

Anonymkode: 38acf...27f

Skrevet

Varierer.

Enten svarer jeg ikke, eller skriver jeg nei takk, men at vedkommene kan få kjøpe for....(og så legger jeg på det tilsvarende vedkommende byr under)

Anonymkode: b343a...f33

• Liker 2
Skrevet

Ja. Opplyser om at de dessverre må ha svart på feil annonse.

Anonymkode: c09cc...2b9

• Liker 4
Skrevet

Nei, svarer heller ikke folk som ikke skriver eller snakker godt norsk.

Anonymkode: d6970...995

• Liker 3
Skrevet

Jeg har et gammelt gullsmykke til 2500,- på Finn (den er vurdert til 6000,- hos gullsmed) og skrev at jeg ikke tok under dette. Første bud som kom inn var på 1300,- 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 2669b...262

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg har et gammelt gullsmykke til 2500,- på Finn (den er vurdert til 6000,- hos gullsmed) og skrev at jeg ikke tok under dette. Første bud som kom inn var på 1300,- 🤦🏼‍♀️

Hva svarte du budgiver? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fikk du solgt for 2500? 

Smykker er gjerne vanskelig å selge brukt.

Anonymkode: 909a2...630

• Liker 2
Skrevet
Ullvott skrev (1 time siden):

Hva svarte du budgiver? 

Jeg opplyste at de dessverre hadde svart på feil annonse 

Anonymkode: 9f724...2ac

• Liker 1
Skrevet
Ullvott skrev (2 timer siden):

Ja, svarer alltid. Skambud besvares med standardfrasen: «Hei. Er ikke avhengig av å selge varen. Prisen jeg har satt er prisen jeg selger varen for. Vil du ha den må du betale prisantydning.»

Anonymkode: 69bcc...f57

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skriver i annonsene at forsøk på pruting ikke vil bli besvart. 

Anonymkode: 1ffdd...2e8

• Liker 2
Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke. Synd det ikke går an å blokkere folk på Finn. De kaster bort tiden min.

Anonymkode: 3a75e...971

• Liker 1
Skrevet

Ja stort sett svarer jeg uansett. 

Så vanlig å prute på finn nå at jeg har funnet ut at det er best å alltid legge ut til litt høyere enn jeg vil selge for. Ha litt å gå på. Virkelig skambud er stort sett morsomme. 

Mer irriterende når noen overpriset noe man ønsker, og ikke er villig til å rikke det minste på prisen. Er en ting som jevnlig er lagt ut på finn i over to år nå (av samme selger), som jeg gjerne vil kjøpe, men som er overpriset. Siden jeg gjerne ønsker meg gjenstanden har jeg egentlig vært villig til å strekke meg for langt, men vedkommende har bestemt seg for å ikke selge til en krone under pris som er satt. Selv om hun altså ikke har fått solgt på over to år. Foretrekker at folk driver med skambud langt over å drive med skamhøye priser. 

Jeg har forøvrig solgt til skambud også. Mulig jeg ble lurt, men historien var så skjønn at det føltes verdt det. 

• Liker 9
Skrevet

Ferdig prutet er det dummeste jeg leser. Alle som legger noe ut på Finn er i utgangspunktet interessert i å selge gjenstanden. Og hva en gjenstand er verdt, er det markedet er villig til å betale. Ikke hva selger ønsker seg eller mener den er verdt. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Gjest Offwhite
Skrevet

Ja svarer alle, men avviser høflig selv om jeg egentlig er irritert. Og ikke bare over skambud men at de begynner å argumentere hvis de ikke får den, altså så frekt. Å tro meg det meste er gi bort priser, selv da skal de gå ned i pris. Helst vil de ha det gratis og at DU betaler frakten. Bud generelt synes jeg ikke noe om hvis man ikke har hbo. i annonsen. Er så ferdig med finn nå, skal kun legge ut en ting til så får jeg heller bli flinkere selv til å vurdere hva jeg kjøper. 

Skrevet

«Jeg  takker for tilbudet, men sier dessverre nei. Prisen står.»

Nå selger jeg nye strikkegensere. Den dagen jeg ikke møter verdsettelse for arbeidet og begynner å få mange skambud, dropper jeg å selge. Enkelt og greit. Når det gjelder brukte ting som jeg veit folk vil ha, gir jeg heller bort gratis til familie og venner enn å selge for skambud til ukjente på Finn.  Skriver derfor gjerne at prisen ikke er prutbar. Dumt er det i alle fall ikke. Finn er ikke bare bruktmarked, men også for sjeldne gjenstander og butikker som selger nytt. 

Anonymkode: 3b4ea...553

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...