AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Del Skrevet 23. november 2022 Hei. Har akkurat levert inn 7 timers skriftlig hjemmeeksamen. Teksten skulle være på ca 1400 ord. Jeg skrev ca. 1100 ord. Har en dårlig magefølelse men ofte bruker ikke magefølelsen min å stemme. Men denne gangen ble ikke oppgaven helt ferdig, skulle skrevet mer og annerledes dersom jeg fikk mer tid. Føler jeg har svart på oppgaven sånn passelig bra, men kunne absolutt vært mer presist og bedre besvart. Hvor mye må egentlig til for å få karakter E på universitet? Noen som har erfaringer? Anonymkode: d48dc...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Del Skrevet 23. november 2022 Det er iallfall ikke bra at du ikke har skrevet en lang nok oppgave. Regner med det er 1400 +/- 10%, så da har du nok dessverre skrevet for lite. Det kan iallfall trekke deg i karakter. Anonymkode: f757a...6aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Del Skrevet 23. november 2022 Det varierer mye fra fagområde til fagområde hvor strenge sensor er har jeg erfart. En bør lese oppgaveteksten nøye. Noen ganger står det "maks 1400 ord" hvilket betyr at din tekst ville vært innenfor, mens andre ganger står det "1400 ord" og da gjelder +/- 10%. Om det sto "ca 1400 ord" så burde vel teksten din holde, men det sto det vel ikke? Skulle du stryke, så anbefaler jeg deg å uansett klage i studentweb. Da vil en ny sensor se over oppgaven. Noen ganger er man heldig og består likevel. Det har skjedd meg (dog på oppgaver med bestått/ikke bestått). Anonymkode: 50f71...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Del Skrevet 23. november 2022 Uheldig å ikke være innenfor kravet til antall ord, hvor pluss/minus ti prosent pleier å være vanlig. Min erfaring er at mange, men ikke alle, er realtivt strenge på det. Vet om noen som har strøket, og andre som har blitt satt ned en karakter. Også er det garantert en del som bare går igjennom ubemerket, og da hører man jo naturlig nok ikke stort om det. Så her gjelder det nok bare å krysse fingra, lykke til! Krysser mine for deg, i hvert fall Anonymkode: a7f13...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Del Skrevet 23. november 2022 Hvis du har svart (godt) på oppgaven kan jeg ikke tenke meg at du stryker. Mulig det trekkes litt for lengden. Anonymkode: 10a8c...73e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 23. november 2022 #6 Del Skrevet 23. november 2022 Du blir ikke trukket for lengden om oppgaven er ordentlig besvart. Det er ikke hvor mange ord/sider man har, men om man har svart på det de spør etter som er vesentlig. Og det kan da umulig ha stått "cirka 1400 ord"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå