Gå til innhold

Familiebilder i trappeoppgang -hvordan unngå at det blir rotete?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi flytter inn i nytt hus med mine og dine og jeg vil lage en bildevegg i den store trappeoppgangen. 
Vi er mange mennesker i forskjellig alder og jeg vil passe på at alle blir representert like mye, inkl besteforeldre og avdøde husdyr som er viktig for barna❤️

Hva kan jeg gjøre for å unngå at det blir et rotete inntrykk? Det er mange bilder i forskjellige størrelser og farger. Ser at noen velger å ha alle i sort/hvitt men er redd det blir litt for upersonlig/kaldt? Er det tilstrekkelig å feks ha alle rammene i lik farge? Eller er ikke det heller nødvendig?

Anonymkode: 30694...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har dette, ca 40 bilder. Printet ut alle i samme størrelse og alle har samme ramme. Hengt i samme vinkel som rekkverket og i flere rader skrått nedover/oppover :) fått mye skryt for den veggen..

Anonymkode: f292a...9cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først synes jeg det er en flott idè å lage en bildevegg med alle barna i trappeoppgangen.  Det er et signal om at alle hører til og er like viktige :)  

Jeg synes det fort blir kjedelig hvis alle rammer på en vegg har samme farge.  Og enda verre, - samme størrelse i tillegg. Bruk heller forskjellige rammer og -størrelser, og sett dem ganske nær hverandre.  F.eks. 5 cm avstand.  Hold èn linje rett, f.eks. linjen opp mot taket.  Det finnes mye om dette på pinterest :)  

At ingen av barna skal få mer plass enn de andre, er viktig.  Men det tror jeg du vet :)  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...