Gipetto Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Jeg vurderer å kjøpe denne, men ser det finnes mange som er kommet i ettertid og som koster en god del mer. Hva er største forskjellen? Ser noen har lys fremme, men akkurat dette er ikke så nøye. Vi har ingen dyr, men to barn. Ikke uholdbart støvete, men nok til at vi trekker frem den store støvsugeren 2-3 ganger i uken.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Gipetto skrev (1 time siden): Jeg vurderer å kjøpe denne, men ser det finnes mange som er kommet i ettertid og som koster en god del mer. Hva er største forskjellen? Ser noen har lys fremme, men akkurat dette er ikke så nøye. Vi har ingen dyr, men to barn. Ikke uholdbart støvete, men nok til at vi trekker frem den store støvsugeren 2-3 ganger i uken. Er i samme situasjon som deg. Vurderer en Dyson, men ser det er stor prisforskjell. Vet at V10 og V11, der må du holde inn knappen mens du støvsuger. Det slipper du på V12 og V15, men disse er for dyre synes jeg. Har du lest testene på Tek.no? Anbefales Anonymkode: a12bf...552
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vet at V10 og V11, der må du holde inn knappen mens du støvsuger. Det slipper du på V12 og V15, men disse er for dyre synes jeg. Jeg har bestilt v15 i dag og om jeg forsto rett må man holde inn knappen på denne og. Eller tar jeg feil? Uansett er det 2 måneders prøvetid på alle dyson støvsugere så hvis jeg ikke liker den skal jeg returnere. Anonymkode: e2dbf...b0e
Mina 2 Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har bestilt v15 i dag og om jeg forsto rett må man holde inn knappen på denne og. Eller tar jeg feil? Uansett er det 2 måneders prøvetid på alle dyson støvsugere så hvis jeg ikke liker den skal jeg returnere. Anonymkode: e2dbf...b0e Jeg har v15 og må holde inn knappen. Men det er ikke noe problem. Elsker den🤩
Gipetto Skrevet 25. november 2022 Forfatter #5 Skrevet 25. november 2022 Jeg gikk for v8, jeg! Så langt fornøyd, testa den ut på gulvteppet igår og HELLO hvor mye støv som fantes inni der. Svever som en drøm over gulvet og enkel å manøvrere. Tror vi blir gode venner 🙏 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #6 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 16.28): Jeg har bestilt v15 i dag og om jeg forsto rett må man holde inn knappen på denne og. Eller tar jeg feil? Uansett er det 2 måneders prøvetid på alle dyson støvsugere så hvis jeg ikke liker den skal jeg returnere. Anonymkode: e2dbf...b0e Har du fått den enda? ☺️ Venter selv på min V15 som jeg bestilte Torsdag neste uke Anonymkode: ebb2c...636
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #7 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har du fått den enda? ☺️ Venter selv på min V15 som jeg bestilte Torsdag neste uke Anonymkode: ebb2c...636 Ikke enda heller) Jeg bestilte den på onsdag, og på torsdag var den «på vei til deg». Vi får se ☺️ Anonymkode: e2dbf...b0e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #8 Skrevet 29. november 2022 Jeg har v15, og er veldig fornøyd. Særlig lyset er veldig bra, man ser akkurat hvor man har vært også i mørke kroker og gang, så det gjør jobben mye enklere, med et mer nøyaktig resultat. Så har man pengene vil jeg anbefale en versjon med lys. Anonymkode: 8d79f...a65
Ost Skrevet 29. november 2022 #9 Skrevet 29. november 2022 Hadde gått for en robotstøvsuger dersom den har mulighet til å støvsuge flere rom uten at man må løfte den over dørkarmer som er (unødvendig) høye. Disse kan du få ganske billige nå, helt greie som koster en tusenlapp og oppover (sjekk outlet'en til Power og Elkjøp, er masse der). Har den mulighet til å støvsuge gang, stue og kjøkken i hvert fall så er det et godt utgangspunkt. Så kan man supplementere med ei rimelig håndholdt (Dreame T20 er rimelig og god).
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Ost skrev (1 minutt siden): Hadde gått for en robotstøvsuger dersom den har mulighet til å støvsuge flere rom uten at man må løfte den over dørkarmer som er (unødvendig) høye. Disse kan du få ganske billige nå, helt greie som koster en tusenlapp og oppover (sjekk outlet'en til Power og Elkjøp, er masse der). Har den mulighet til å støvsuge gang, stue og kjøkken i hvert fall så er det et godt utgangspunkt. Så kan man supplementere med ei rimelig håndholdt (Dreame T20 er rimelig og god). Jeg føler man må ha en kraftig støvsuger i tillegg til robotstøvsugeren, nettopp fordi denne skal ta områder der robotstøvsugeren ikke kan brukes, eller ikke fungerer så godt. Særlig på tekstiler. Madrasser og sofaer, nedi kroker. Og ikke minst tepper, der selv de kraftigste robotstøvsugerne ikke får opp alt. Fikk et lite sjokk da jeg gikk fra Elektrolux (en god modell) til V15, og så alt som hadde "levd" i teppene våre som verken robotstøvsugeren eller Elektroluxen hadde fått opp. Anonymkode: 8d79f...a65
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 Har hatt V8 i mange år nå, siden dag 1 på det norske markedet. Største forskjellen på den og de etter er UV-lys, som jeg aldri har savnet, og batterikapasitet. For et lite hus er den stor nok, er sjeldent den har gått tom. Har derimot skiftet batteri en gang da varigheten er 2-3 år, men det bestilles lett på nett. Beste investeringen ever. Anonymkode: e945c...5d5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Ikke robotstøvsuger, de er helt håpløse! Har ikke Dyson, men Bosch og er fornøyd. Min erfaring er at lys er superviktig, da ser man alt underveis. Jeg ville også prioritert 2 batterier og evt hurtiglader hvis det følger med. Og å ikke holde inn knappen, det tror jeg man fort blir lei, hvorfor ikke kline til og bli fornøyd med en gang? Anonymkode: 4d67c...af6
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har en V7, som var billigste modellen den gang, rett over 2000 kr. Er kjempefornøyd. Den suger bare på fremover, må holde knappen inne og har byttet batteri en gang. Har robotstøvsuger også, den roter og bråker og bruker grusomt lang tid. Anonymkode: baa76...85d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #14 Skrevet 5. desember 2022 Vi har en Dyson V6 som vi har hatt i litt over 4 år nå (måtte kjøpe nytt batteri i år). Kjempefornøyd med to dyr i hjemmet. Eneste minuset er at den har litt dårlig batteritid, men V8 er vel bedre på det. Kommer aldri til å kjøpe noe annet merke, det er det beste kjøpet jeg har gjort. Anonymkode: be9eb...d34
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 8.39): Jeg føler man må ha en kraftig støvsuger i tillegg til robotstøvsugeren, nettopp fordi denne skal ta områder der robotstøvsugeren ikke kan brukes, eller ikke fungerer så godt. Særlig på tekstiler. Anonymkode: 8d79f...a65 Helt enig! Men jeg har sett på flere Dyson-modeller opp i gjennom årene, og jeg fant ingen som jeg kunne bruke til å støvsuge møbler, gardiner, persienner, takhjørner, veggpanel osv med uten å måtte løfte opp hele maskinen, noe som blir for tungt for meg. Men kanskje de har blitt bedre til dette med årene? Anonymkode: 7b2ed...6fe
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helt enig! Men jeg har sett på flere Dyson-modeller opp i gjennom årene, og jeg fant ingen som jeg kunne bruke til å støvsuge møbler, gardiner, persienner, takhjørner, veggpanel osv med uten å måtte løfte opp hele maskinen, noe som blir for tungt for meg. Men kanskje de har blitt bedre til dette med årene? Anonymkode: 7b2ed...6fe Jeg må korrigere meg selv, Jeg søkte nå, og fant en med slange, så det har visst kommet flere nye modeller etter sist jeg så. Anonymkode: 7b2ed...6fe
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg må korrigere meg selv, Jeg søkte nå, og fant en med slange, så det har visst kommet flere nye modeller etter sist jeg så. Anonymkode: 7b2ed...6fe Det er virkelig ikke noe problem å bruke Dyson V8 og lignende på møbler og annet. Det kommer munnstykker til akkurat dette som sette rett på motordelen uten stanga. Veier da minimalt. Dyson har også alltid hatt vanlig støvsuger med slange. Vi har hatt en slik i tillegg siden V8 kom på markedet (kjøpte de samtidig ved lansering av V8) men denne brukes minimalt da V8 klarer all jobben alene. Anonymkode: e945c...5d5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helt enig! Men jeg har sett på flere Dyson-modeller opp i gjennom årene, og jeg fant ingen som jeg kunne bruke til å støvsuge møbler, gardiner, persienner, takhjørner, veggpanel osv med uten å måtte løfte opp hele maskinen, noe som blir for tungt for meg. Men kanskje de har blitt bedre til dette med årene? Anonymkode: 7b2ed...6fe På V15 opplever jeg ikke dette som et problem. Man klikker jo av det lange munnstykket, og setter på et annet som er tilpasset jobben. Jeg opplever den ikke som tung overhodet, mulig om jeg skulle jobbet "over hodet" i flere minutter. Så jeg støvsuger både sofaer, brødskuff, kanter, madrasser og lameller, med denne. Anonymkode: 8d79f...a65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå