Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

De ringte meg fra klinikken i dag om at blodprøven jeg hadde tatt i forbindelse med nipt hadde for lite arvemateriale. Noen andre som har opplevd dette? 
Nå skal jeg ta ny blodprøve og må vente ytterligere en uke før jeg får svaret. 
Bekymret for at det er noe galt jeg nå!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som kan skje, spesielt om du tar nipt litt for tidlig. Det er ikke et tegn på at noe er galt. Det betyr bare at de var uheldig med hva de fikk med i prøven. 

Anonymkode: 432ea...3e1

• Nyttig 1
Skrevet

Det er nok bare at du tok litt for tidlig blodprøve. 

Anonymkode: 118a2...030

Skrevet

Det er jo ikke noe galt med barnet fordi de har funnet lite av dets arvemateriale i ditt blod. Hvilken uke tok du prøven? 

Anonymkode: 53153...710

Skrevet

Dette skjer ofte om du er kortere på vei enn du tror. 

Anonymkode: db0a0...262

Skrevet

Som mange seier, det betyr berre at det var for lite foster-DNA i prøva. Det betyr absolutt ingenting i forhold til at noko er gale. Enten er du kortare på vei enn du trur, du tok prøva så tidlig som mulig og dei fekk litt lite DNA, eller noko anna. Dersom du har sendt prøva til utlandet så kan postgangen ha tatt lenger tid enn forventa, og dermed har det vore færre celler som har overlevd transporten. Ta ny prøve, smør deg med tolmodigheit, og tenk positivt ❤️ (hilsen ein som jobber med diagnostikk)

Anonymkode: a4db5...11b

Skrevet
heidipiia skrev (7 timer siden):

Hei,

De ringte meg fra klinikken i dag om at blodprøven jeg hadde tatt i forbindelse med nipt hadde for lite arvemateriale. Noen andre som har opplevd dette? 
Nå skal jeg ta ny blodprøve og må vente ytterligere en uke før jeg får svaret. 
Bekymret for at det er noe galt jeg nå!!

Vanlig dersom du ikke har kommet langt nok i svangerskapet eller er veldig overvektig. 

Anonymkode: 22e6c...ab6

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...