AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Hei, jeg og kjæresten har blitt påspandert tur til Tunis over jul og nyttår av svigerfamilie. Skal til en by som heter Sousse. Reiser med to tenåringsbarn (J14 og J16). Vi har aldri vært i regionen før. Noen som har vært der, og har tips til restauranter, severdigheter osv. vi bør få med oss? Anonymkode: 771a2...ebf
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Ikke slipp tenåringene av syne, spesielt hvis en eller begge er jenter. Sousse er et drittsted med bare innpåslitne og masete folk. Få bra restauranter, men de finnes, dere må bare lete og gå opp i standard. Mange hoteller har forbud om å ta med mat og drikke inn. Vi ble fratatt vin og krydder i døra da vi hadde det i synlige poser, så slikt må smugles inn. Vi ble fortalt om det av reiseguiden på bussen fra flyplassen, men trodde virkelig ikke det var sant. Men det er masse fine suvernier der, og deilig vann å bade i (på rett tid av året). Beklager, men det er en grunn til at det er billig å reise dit. Anonymkode: ddf38...dde 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Enig med overnevnte. Forferdelig sted å være kvinne. Den stakkars moren min tok meg (datter) dit for noen år siden, og vi ble bare jaget rundt som fritt vilt hele uken. Og da mener jeg bokstavelig talt… Det ble så ille at vi ble «adoptert» av en annen familie som også var der på ferie, så vi fikk beveget oss litt utenfor hotellet.. Ellers er vel medinaen kjekk å få med seg, men vært GODT tildekket. Anonymkode: b99a9...ac5 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med overnevnte. Forferdelig sted å være kvinne. Den stakkars moren min tok meg (datter) dit for noen år siden, og vi ble bare jaget rundt som fritt vilt hele uken. Og da mener jeg bokstavelig talt… Det ble så ille at vi ble «adoptert» av en annen familie som også var der på ferie, så vi fikk beveget oss litt utenfor hotellet.. Ellers er vel medinaen kjekk å få med seg, men vært GODT tildekket. Anonymkode: b99a9...ac5 Det der med jaget kjenner jeg igen. Tittet i vinduet på en butikk og da fulgte en etter oss i flere hundre meter og maste om at vi måtte komme inn og titte også. En annen gang spurte en om noe på en matbutikk, da hadde vi påheng til jeg tilslutt skjelte han ut og ba han la oss være i fred. De eneste hyggelige var de som kjørte Tuc-tuc'ene 🤩 Anonymkode: ddf38...dde
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #5 Skrevet 26. november 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 13.29): Reiser med to tenåringsbarn (J14 og J16). Anbefaler at du lar de, være igjen i Norge, særlig hvis de er jenter. Det blir altfor ubehagelig for dem i Tunis. Anonymkode: f9197...3ad 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2022 #6 Skrevet 26. november 2022 Anbefaler heller port El kantaoui. Der er det mye roligere og de er mer vant til turister. Har selv vært i sousse, synes ikke det var noe fint/ koselig der. I tillegg til at det lukter som en søppelfylling der 😂 sjekk ut port El kantaoui ☺️ kjempefint der Anonymkode: 4657b...123
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #7 Skrevet 28. november 2022 Vi har reist mange steder, mange muslimske steder også. Det vi opplevde i Tunis kan ikke beskrives. Grusomt sted! Vi ble regelmessig lurt i restauranter og overalt. Jeg ble kalt for hore når jeg nektet å kjøpe noe (selv med mannen med). Vi bodde på 5 stjerners hotell, det var skittent og grusomt og fortjente Max 3 stjerner. Grusomme mennesker. Jeg liker å gi andre sjanser, men Tunis er virkelig et sted jeg aldri kommer til å reise til. Sorry ts, men jeg hadde prøvd å endre reisemål hvis jeg var deg. Anonymkode: e7682...6f6 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #8 Skrevet 28. november 2022 Du skal til Sousse i Tunisia, Tunis er hovedstaden i Tunisia. Jeg var der i 2011 eller noe. For så vidt fint land, men det hadde helt klart vært bedre å være mann. Anonymkode: 94c37...d17 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #9 Skrevet 28. november 2022 Det er et utrolig slitsomt ferieland for kvinner. Jeg var der en gang med to søstre i tenårene, aldri mer. Det var mas, plystring, tilnærmelser, ufrivillig berøring og generelt et helvetes gnål hver gang vi satte foten utenfor hotellet. For så vidt inne på hotellet også i blant, men i noe mindre grad. Beste råd: Ikke gjør det. Nest beste: Ta med mann - og vær forberedt på å bruke ham som anstand hele jævla tiden. Været er fint der, da... Anonymkode: 28a94...74a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #10 Skrevet 29. november 2022 Jeg er kvinne og har vært i Tunisia fem ganger. En gang med en mannlig venn, en gang med ei venninne, en gang med ei annen venninne, en gang med to tenåringsjenter og en gang med ei annen tenåringsjente. Og jeg kjenner rett og slett ikke igjen andre menneskers beskrivelse av landet. Ja visst var menn der innpåslitne, men det tok meg to timer å knekke koden for å slippe maset. Se rett fram med tomt blikk så fort de ser i din retning og avbryt med et kort nei på fransk (eller enda bedre arabisk) før de rekker å si noe. Det fungerer overraskende godt. Og ja, å kle på seg noenlunde anstendig er lurt. Jo lenger unna turiststedene man beveger seg, jo viktigere blir det. Hvis noen tror de kan gå på restaurant i bikini og på gata i miniskjørt og utringet magetopp i et muslimsk land uten å få oppmerksomhet, burde de kanskje finne seg en annen type feriemål... Jeg må ta forbehold om at jeg var der før revolusjonen, så ting kan ha endret seg. Men vi opplevde det som et trygt, vennlig og gjestfritt land å være turist i, også uten menn i reisefølget. På turiststedene (Sousse er ikke det verste, men det er utvilsomt mest av alt et turiststed i turistsesongen) er ting litt så som så, men det er et fantastisk land å reise rundt i, spesielt sørover! De fleste charterselskaper arrangerer vel 2-3 dagers rundturer med buss, men vi syntes det beste var å leie bil. Veiene var fine, skiltinga FANTASTISK bra og trafikken veldig rolig. Å reise rundt på den måten er veien å gå for å få se det ekte Tunisia og møte de ekte tunisierne! Men vær obs på dofasilitetene langs veien - forbered tenåringsjentene deres på at det kan være en spenstig affære 😅 Anonymkode: 2740b...f70
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #11 Skrevet 29. november 2022 Det første jeg pleier å gjøre når jeg skal dra til et nytt sted, er å lære meg navnet på landet stedet ligger i. Anonymkode: 2bc26...333 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2022 #12 Skrevet 29. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det første jeg pleier å gjøre når jeg skal dra til et nytt sted, er å lære meg navnet på landet stedet ligger i. Anonymkode: 2bc26...333 Beklager, leste akkurat noe veldig dumt på KG så ble litt grinete Anonymkode: 2bc26...333 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå