Gå til innhold

Hyttetur med venninne, hadde dere dratt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde avtalt hyttetur med ei venninne for liten tid siden. Hytten ble booket i hennes navn, heldigvis ikke betalt noe for den.

Så kommer det en ny kjæreste inn i bildet etter turen ble avtalt og jeg fikk beskjed om at de ville ha en romantisk weekend for de to der i stede.

Men. Nå to dager før avreise må han jobbe likevel. Og hun mener at siden vi avtalte først, så skal jeg stille opp på denne turen. Hun står nå økonomisk ansvarlig for leie av hytta. Har sagt jeg ikke drar. 

Hva hadde dere gjort i en slik situasjon? Siden jeg ble skviset ut til fordel for kjæresten mener jeg at jeg er fritatt fra avtalen, og hun ikke bare kan komme nå og kreve at jeg blir med… Er jeg på bærtur med den tanken? 

Anonymkode: fda8a...cad

• Liker 15
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Jeg hadde helt klart dratt.

Livet er for kort til å bli fornærmet hver gang ei venninne prioriterer typen foran meg. Det har jeg full forståelse for at de gjør det og hadde gjort det samme selv innimellom.

Endret av Anonym Brukar0
Skrevet

Nei. Ikke om hendelsesforløpet er slik som jeg leste HI.

Dersom hun hadde spurt om det var greit at hun gjorde om til en romantisk helg med kjæresten, og jeg sa det var greit, kunne jeg vurdert det.

• Liker 17
Skrevet

Det kan du droppe ja.

Du ble jo andrevalget veldig raskt. 

Anonymkode: 4e544...33a

• Liker 22
Skrevet

Hadde helt klar IKKE dratt.

Utrolig frekt av henne.

Anonymkode: 95f7f...b56

• Liker 33
Skrevet

Aldri i livet om jeg hadde dratt. Hun kan ikke først bryte en avtale med deg, for så to dager før turen ombestemme seg og kreve at du er med. 

Hun er en dårlig venninne. Venninner dropper ikke andre venninner fra avtaler pga en ny kjæreste. 

Anonymkode: 341cb...ba3

• Liker 21
  • Nyttig 3
Skrevet

Da får kjæresten hennes betale, da, siden det er han som dropper å dra.

Anonymkode: f4ce8...5d7

• Liker 35
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg hadde ikke dratt. 

Anonymkode: 39c3f...771

• Liker 10
Skrevet

Nope. Hun valgte å bytte deg ut med kjæresten. Jeg hadde ikke giddet å være noens kjipe andrevalg. 

• Liker 14
Skrevet

Beste her hadde jo vært om du fant noen andre å dra på tur med.

Så kan hun sitte alene hjemme i helga, slik hun mente du skulle.

Anonymkode: 4e544...33a

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvis jeg fortsatt hadde lyst til å dra på hytta med venninna, og ikke hadde andre planer, så hadde jeg dratt. Med mindre det ble framlagt som et krav fra venninna bare for at hun skal slippe hele kostnaden selv. 

Anonymkode: 44981...a81

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis jeg fortsatt hadde lyst til å dra på hytta med venninna, og ikke hadde andre planer, så hadde jeg dratt. Med mindre det ble framlagt som et krav fra venninna bare for at hun skal slippe hele kostnaden selv. 

Anonymkode: 44981...a81

Denne.

Samtidig som du trådstarter har din fulle rett til å si til venninna di at du synes det var litt dårlig gjort av henne å skvise deg ut til fordel for kjæresten, og at du følte det tilsidesatt - om det faktisk er greia.

Anonymkode: e59e2...1f2

• Liker 3
Skrevet

Om du ikke har lyst/kan så drar du ikke. Du har selvsagt ingen økonomiske forpliktelser etter at hun brøt avtalen dere hadde.

• Liker 10
Skrevet

23-åringen i meg hadde nok blitt med. Bare fordi jeg er konfliktsky og ikke hadde turt å sagt ifra. Synes det var dårlig gjort å ditche planene dere hadde sammen i utgangspunktet.. 

33-åringen jeg er idag hadde sagt, nei, jeg har lagt planer. Beklager. 

Anonymkode: 57ba8...035

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Dra om du har lyst ellers ikke. To dager er da også j kort varsel. helt urimelig hele greia om hun krever det av deg.

Anonymkode: 7dd05...425

• Liker 6
Skrevet

Dropp det! Hu inviterte deg først, men nå som hu fikk seg kjæreste så vil hu ha med han istedet… du skal ikke være noe andre pri

Anonymkode: 7d637...596

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er det en god venn hadde jeg dratt (om det passet). Man strekker seg langt for gode venner 🙂

Anonymkode: 2761d...6c9

• Liker 2
Skrevet

Hun er urimelig. Hun mener at du SKAL? Nei, hun brøt avtalen med deg for å lage en ny med kjæresten. Du har ingen forpliktelser overfor henne da. Si du skal noe annet og sett henne på plass hvis hun kommer med krav. Hadde hun spurt om du ville være med likevel derimot, men dette er tilbakestående oppførsel. Hun kan ikke kreve noe og i tillegg oppfører hun seg dårlig.

Anonymkode: 233a1...477

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...