Gå til innhold

Rosacea/røde hudområder: Laser eller noe som faktisk fungerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt laser for sprengte blodkar to ganger men har fortsatt masse rødheter på nese og kinn. Vet at man ofte må ta 3-4 omganger med laser men er det noen som det har funket på her? Må man gjøre det ofte? For det gikk et år mellom hver behandling på meg.. 

Jeg har også prøvd serum med niacinamide uten effekt, og la roche posay cicaplast baume uten effekt. Fikk rozex krem på resept men den fikk jeg kviser av.. Er gelen bedre og kan man bruke denne gelen i en hudrutine med tretinoin? 

Det er så nedbrytende at jeg blir skikkelig deprimert over huden og utseendet mitt.  Jeg vil gjøre det som hjelper men er ufør så har ikke råd til å fortsette å ta laser om det uansett ikke hjelper. For ordens skyld så er det ikke tretinoinen som er årsak i rødhetene,  jeg har fått konstatert rosacea av to leger men ingen av de  kom med andre tips enn rozex kremen og laser. Noen dager er verre enn andre og jeg har ikke lært noe om hva som forverrer rødhetene heller.. Er hovedsakelig nese med rød områder ikke hele nesen, veldig rød i nesevingene akuratt i gropen og utover mot kinnene og på haken. Rødheten er ikke samlet som man gjerne ser på bilder av rosacea, så på meg ser det ut som masse urenheter på avstand men er ikke det. 

Hva hjelper?! Går det noen gang bort eller må man leve med det? 

Kvinne 36

Anonymkode: dab77...24f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også røde flekker i ansiktet pga rosacea, og noen steder føltes huden ut som sandpapir. Jeg ble litt bedre av tetracyklinkurer, men 3 mnd på antibiotika er ikke gøy. I tillegg til ubalanse i kroppen, ble jeg kvalm av tablettene. Med Rozex merket jeg ingen endring. Huden min var veldig sensitiv, og jeg var alltid rød i kinnene.

Så fikk jeg tips om dermapen. Det endret alt! Jeg tok 3 behandlinger hos en såkalt "skjønnhetssalong" i fjor vinter, og jeg kan ikke huske sist huden min var så fin. I tillegg  fikk jeg satt opp et hudpleieprogram som passer huden min perfekt. Dette koster litt, men jeg var så lei av den sensitive og røde huden min. Jeg har ikke angret! 

Jeg er ikke så jålete av meg (bruker ikke sminke), så det satt langt inne å gå inn døra på et slikt sted. Men - dette er medisinsk hudpleie, ikke kosmetisk hudpleie.

Anonymkode: 408ff...405

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde også røde flekker i ansiktet pga rosacea, og noen steder føltes huden ut som sandpapir. Jeg ble litt bedre av tetracyklinkurer, men 3 mnd på antibiotika er ikke gøy. I tillegg til ubalanse i kroppen, ble jeg kvalm av tablettene. Med Rozex merket jeg ingen endring. Huden min var veldig sensitiv, og jeg var alltid rød i kinnene.

Så fikk jeg tips om dermapen. Det endret alt! Jeg tok 3 behandlinger hos en såkalt "skjønnhetssalong" i fjor vinter, og jeg kan ikke huske sist huden min var så fin. I tillegg  fikk jeg satt opp et hudpleieprogram som passer huden min perfekt. Dette koster litt, men jeg var så lei av den sensitive og røde huden min. Jeg har ikke angret! 

Jeg er ikke så jålete av meg (bruker ikke sminke), så det satt langt inne å gå inn døra på et slikt sted. Men - dette er medisinsk hudpleie, ikke kosmetisk hudpleie.

Så fint du fant noe som hjalp deg! Har du lyst til å dele hvilket hudpleie program det er og hvilke produkter? 

Og tok du dermapen flere ganger? 

• Liker 1
Skrevet

En kollega har dette problemet. Hun fikk jeg på hudpleieklinikk og bruker tilpassete hudkremer fra Obagi, huden er blitt «som ny».

Anonymkode: 6a4a3...55e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En kollega har dette problemet. Hun fikk jeg på hudpleieklinikk og bruker tilpassete hudkremer fra Obagi, huden er blitt «som ny».

Anonymkode: 6a4a3...55e

Kunne du spurt henne hvilke obagi produkter hun bruker? 

Skrevet

Jeg har rosacea og er fornøyd med ultracalming serien til Dermalogica.

Anonymkode: 94ceb...820

Skrevet

Tretinoin har fått min rosacea til å forsvinne helt. Så det kan du spørre fastlegen om å få teste. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.11.2022 den 12.29):

Så fint du fant noe som hjalp deg! Har du lyst til å dele hvilket hudpleie program det er og hvilke produkter? 

Og tok du dermapen flere ganger? 

Jeg tok dermapen 3 ganger med 4-5 ukers mellomrom. Jeg merket stor bedring allerede etter første behandling! Jeg vurderer å ta en ny  runde etter jul.

Jeg bruker:

Gentle cleanser, daily power defense, rozatrol complexion renewal pads, exfoliating polish (zo skin, obagi)

Jeg vil anbefale å dra til et sted som kan finne de riktige produktene som passer til din hud. Dette koster en del, men for meg har det vært verdt hver krone! Huden min fremstår "normal" nå. 

Lykke til 😊

Skrevet

Jeg bruker Soolantra krem. Den fungerer veldig bra på meg. Kan bare bruke den i fire måneder før man må ha opphold, men etter noen måneder kan man bruke den igjen. Huden holder seg stort sett fin i oppholdstiden.

Anonymkode: 4145c...9f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...