AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Del Skrevet 23. november 2022 Har slekt (mindreårige) som har ønsket seg penger til jul. De har ikke vipps så jeg undres på hvordan jeg skal gi pengene..Ta ut kontanter å legge dem i en liten gave-eske? Vippse foreldrene? Noen tips? 😊 Dette er ikke en diskusjon som handler om hvorvidt det er kjedelige å gi kontanter i julegave. Ei heller om det er frekt å ønske seg det. Anonymkode: e56cb...a73 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har slekt (mindreårige) som har ønsket seg penger til jul. De har ikke vipps så jeg undres på hvordan jeg skal gi pengene..Ta ut kontanter å legge dem i en liten gave-eske? Vippse foreldrene? Noen tips? 😊 Dette er ikke en diskusjon som handler om hvorvidt det er kjedelige å gi kontanter i julegave. Ei heller om det er frekt å ønske seg det. Anonymkode: e56cb...a73 Hva med å pakke de inn i en 3 pk Kinderegg eller en stor sjokoladeplate. Det pleier vi å gjøre. Anonymkode: 23084...98b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. november 2022 #3 Del Skrevet 23. november 2022 (endret) Hvis de ikke er så gamle tror jeg kontanter i en eske er en god ide siden en kvittering på overført beløp kan bli litt vel abstrakt for de minste. Kanskje sammen med en pose godteri eller noe annet som gir litt "volum". (Konvolutter forsvinner lett i gavehaugen). (Og til foreldre som mener at kontanter er helt umulig å håndtere så kan de settes inn på konto på alle Kiwi-butikker. Evt. kan man kjøpe mat/drivstoff for dem og overføre tilsvarende beløp til ønsket konto). Endret 23. november 2022 av Leo 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Del Skrevet 23. november 2022 Vipps til foreldrene, og pakk heller inn en liten ting som en sjokolade e.l. Det er sånn min mann gjør det til sine tantebarn. Så får de noe å pakke opp (som er hyggelig), og foreldrene slipper styre med kontanter (som er noe drit!) Anonymkode: c6f48...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vipps til foreldrene, og pakk heller inn en liten ting som en sjokolade e.l. Det er sånn min mann gjør det til sine tantebarn. Så får de noe å pakke opp (som er hyggelig), og foreldrene slipper styre med kontanter (som er noe drit!) Anonymkode: c6f48...331 Det er jo ikke styr med kontanter! Barna vil jo gjerne ha kontanter sånn at de selv kan betale i butikken! Dessuten er det en veldig god læring for barn å få ha kontanter slik at de kan lære at ting koster😊 Dessuten kan du fint betale med både kontanter og kort om du ikke vil ha kontanter på deg, eller så kan du lett sette dem inn på konto i kiwi-butikkene. Anonymkode: 92ebb...78c 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #6 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg brukte å brette sedler i forskjellige origami figurer også legge de i en liten eske Anonymkode: d65c8...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Del Skrevet 23. november 2022 Legg pengene i noen hjemmestrikkede (evnt kjøpte 😅) ullsokker. Det brukte farmor å gjøre 😃 Anonymkode: a351e...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #8 Del Skrevet 23. november 2022 Gi kontanter, enten sammen med en liten ting som sjokolade, eller i en konvolutt med et fint kort til. Anonymkode: abb6a...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 23. november 2022 #9 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med å pakke de inn i en 3 pk Kinderegg eller en stor sjokoladeplate. Det pleier vi å gjøre. Anonymkode: 23084...98b Ikke gi snop i gave til barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 23. november 2022 #10 Del Skrevet 23. november 2022 Legg i en konvloutt, så konvolutten i en stor eske og pakk inn den. Ultimate luregave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 23. november 2022 #11 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vipps til foreldrene, og pakk heller inn en liten ting som en sjokolade e.l. Det er sånn min mann gjør det til sine tantebarn. Så får de noe å pakke opp (som er hyggelig), og foreldrene slipper styre med kontanter (som er noe drit!) Anonymkode: c6f48...331 Barn lærer verdien av penger ved å se fysiske penger. Og så bytte nevnt kontanter mot varer i butikk, eller legge på sparebørsen som kan tømmes i banken. Da får de små gaver av banken også, typisk ballonger, refleks, såpebobbler etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 23. november 2022 #12 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har slekt (mindreårige) som har ønsket seg penger til jul. De har ikke vipps så jeg undres på hvordan jeg skal gi pengene..Ta ut kontanter å legge dem i en liten gave-eske? Vippse foreldrene? Noen tips? 😊 Dette er ikke en diskusjon som handler om hvorvidt det er kjedelige å gi kontanter i julegave. Ei heller om det er frekt å ønske seg det. Anonymkode: e56cb...a73 Vi har pakka inn penger sammen en sjokoladeplate vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #13 Del Skrevet 23. november 2022 Mamajune11 skrev (3 minutter siden): Ikke gi snop i gave til barn. Fordi ? Her gir jeg snop til nevøen hvert år, og mine foreldre får sjokolade 😀 Anonymkode: 98bf0...aa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki- Skrevet 23. november 2022 #14 Del Skrevet 23. november 2022 Mamajune11 skrev (1 time siden): Ikke gi snop i gave til barn. Hvorfor ikke? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki- Skrevet 23. november 2022 #15 Del Skrevet 23. november 2022 Jeg gir penger sammen med melkehjerter-eske eller sjokoladeplate om jeg skal gi penger 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Del Skrevet 23. november 2022 Mamajune11 skrev (7 timer siden): Ikke gi snop i gave til barn. Hva er gale med snop som gave til barn egentlig? Anonymkode: 92ebb...78c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #17 Del Skrevet 24. november 2022 Mamajune11 skrev (18 timer siden): Ikke gi snop i gave til barn. Selvfølgelig kan man gi snop i gave til barn. At du er hysterisk med sukker overfor dine barn, er deg og ditt valg. Anonymkode: c6f48...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #18 Del Skrevet 24. november 2022 Anki- skrev (19 timer siden): Jeg gir penger sammen med melkehjerter-eske eller sjokoladeplate om jeg skal gi penger Samme her 👍 Anonymkode: d00f8...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #19 Del Skrevet 28. november 2022 Ta en dorull og legg penger i begynnelsen på dorullen og så tape igjen. Gøy å åpne første "tørket" og 100-lapper ramler ut. Må selvsagt være litt obs på at pengene ikke forsvinner blant innpakningspapir 😉 En sjokolade eller annet som ungen liker er godt forslag. Ellers har jeg ofte gitt noe praktisk slik at det blir ei pakke. F.eks. refleks, sokker, pannebånd og hatt en konvolutt med penger sammen med det. Jeg har også pakket det i en liten eske som jeg igjen har pakket i en større og enda en større til så blir det litt morsomt ut av det. Anonymkode: ccb31...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #20 Del Skrevet 28. november 2022 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 14.11): Vipps til foreldrene, og pakk heller inn en liten ting som en sjokolade e.l. Det er sånn min mann gjør det til sine tantebarn. Så får de noe å pakke opp (som er hyggelig), og foreldrene slipper styre med kontanter (som er noe drit!) Anonymkode: c6f48...331 Bare å sette inn på kiwi eller meny butikk 😊 Anonymkode: fea00...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå