Gå til innhold

Hva gir man til foreldre som har "alt"?

Anbefalte innlegg

Gjest AprilRyan
Skrevet

Det å ikke gi noe er ikke noe jeg ønsker, så trenger ikke kommentarer om det.

Det jeg lurer på er om noen har tips til sånne "har-alt-personer". De flyttet til en mindre leilighet så jeg vil ikke gi noe dill dall som de egentlig ikke har plass til og mat er de kresne på + at de har masse.

Jeg har tenkt på bok siden jeg vet at de leser litt, men tenkte på noe annet og kanskje noen har noen tips :juletre: :nisse:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevelser. Gavekort på restaurant, kino, teater eller konsert. 

Anonymkode: da8e0...3c0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Spiselige ting, og annen forbruksvare. Noen blir glade for hjemmebakte julekaker, noen blir glade for en god spekepølse, noen for en kurv med diverse godt syltetøy, sjokolade, kaffe, vin, eplemost, etc. Gjerne noe litt fancy som de ikke ville unnet seg selv til vanlig. 

Hudpleie om de bruker sånt. 

Opplevelser, som teater, kino, restaurant, tur med Ulriksbanen eller tilsvarende der de bor, etc. Gjerne som du er med på du også, så det blir kvalitetstid med deg. 

Abonnement på tidsskrifter eller aviser, gjerne digitalt om de ikke vil ha huset fullt av papirboss. 

Mannen skal gi abonnement på et blad til svigerfar, og svigermor får alltid hud/hårprodukter hun liker, av det fancy slaget. 

Jeg gir ofte mine foreldre spekemat, da de er glad i det. 

Anonymkode: 346b2...6e1

Skrevet

Vi gir avisabonnement og en gavepose fylt med hjemmelagd julemat, noe godt fra polet og litt andre småting jeg vet de vil få brukt.

Anonymkode: 66ae3...642

Skrevet

En opplevelse innen noe du vet de liker. Gjerne noe de ikke alltid tenker på å gjøre selv.

Vinsmaking, kaffekurs, teater osv.

Skrevet

Såper,mat,vin,lys etc.

Anonymkode: 68558...b31

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spiselige ting, og annen forbruksvare. Noen blir glade for hjemmebakte julekaker, noen blir glade for en god spekepølse, noen for en kurv med diverse godt syltetøy, sjokolade, kaffe, vin, eplemost, etc. Gjerne noe litt fancy som de ikke ville unnet seg selv til vanlig. 

Hudpleie om de bruker sånt. 

Opplevelser, som teater, kino, restaurant, tur med Ulriksbanen eller tilsvarende der de bor, etc. Gjerne som du er med på du også, så det blir kvalitetstid med deg. 

Abonnement på tidsskrifter eller aviser, gjerne digitalt om de ikke vil ha huset fullt av papirboss. 

Mannen skal gi abonnement på et blad til svigerfar, og svigermor får alltid hud/hårprodukter hun liker, av det fancy slaget. 

Jeg gir ofte mine foreldre spekemat, da de er glad i det. 

Anonymkode: 346b2...6e1

Signerer denne. Ville gått for noe kan spises eller oppleves. Om du sier det «har alt» så er slike ting de kjekkeste gavene.

Anonymkode: c6b63...5cc

Skrevet

Hva slags type er de?

Mine har alt. Men er likevel veldig praktiske/fornuftige av seg. Det gir dem mest "glede" å komme med en ønskeliste, og så kjøper jeg akkurat det. Det kan være en god saks, eller stekepanne. Kjedelig for meg, men jeg vet det gir dem mer glede enn å føle at jeg har kastet bort penger. Og de føler gaven er nyttig. 

De ser heller ikke vitsen med dyr (pol) vin, da det de kjøper på tax-free rekker. 

Handsåpe (som nevnt) hadde også vært helmiss, slik kjøper man jo bulk på salg. 

Jeg har en slektning som faktisk ikke liker noen gaver i det hele tatt, men jeg traff blink den gangen jeg kjøpte en blomsteroppsats og ga lille julaften, hun har beskrevet den som sin favorittgave. 

Nå var jeg veldig vanskelig her, men det fungerer dårlig med å gi råd om man ikke vet litt mer om personen :)

Anonymkode: ebf39...8b2

• Liker 2
Skrevet

Vi har pleid å kjøpe enten opplevelser (gjerne sammen med oss selv.) Eller mat/drikke de kanskje ikke ville funnet på å kjøpe selv, men som er sånt man kan forvente at de liker. 

Om jeg vet det er kommet ut bøker de vil like, så kunne jeg også kjøpt det. 

Anonymkode: abdab...e49

Skrevet

Mine foreldre av samme ulla får kaffe (den de bruker), juleservietter (det går alltid mer servietter enn mamma tror, så hun blir tom før nyttår), kubbelys (de har en diger utelykt som pappa elsker å dille med i jula), mammas paranøtter, pappas halspastiller, mammas favorittlypsyl, slike ting. Litt variasjon fra år til år, og av og til kommer de faktisk med noe de ønsker seg også.

Anonymkode: 68963...b6e

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Denne

presenten-ingenting-84747-1.jpg

Men fra spøk til alvor, opplevelse som kino, restaurant eller annen aktivitet du vet de ville sette pris på.

Skrevet

Gi til en veldedig organisasjon i deres navn. Bedre det, enn å gi enda mer til noen som har alt.

Anonymkode: 9793e...dc2

Skrevet

Abonnement på HBO eller Netflix el.l. hvis de ikke har prøvd seg på sånt og liker å se serier.
Foreldrene mine har likt å se om igjen de store filmene fra da de var unge på 60-70-tallet, hvis du finner dem på dvd el.l. 

De har også flytta til ny leilighet, og mamma har lagt ned forbud mot levende lys. Hun liker å få kunstige stearinlys hvis de ser ekte nok ut. Uyuni sine er fine. Hvis alle er samme serie kan de lett tenne alle lysene med et sveip med fjernkontrollen. 

Faren min liker gode gamle barbersaker med kost og høvel og barbersåpe i trekopp. Såpa blir oppbrukt, så da har du gavetips til neste år også. 

Trådløst headset hvis de vil ta en pause fra hverandre, eller vil høre på noe uten å plage den andre i den lille leiligheten. 

Anonymkode: 1ec1c...b18

• Liker 1
Skrevet

Ønskeliste. Spør dem hva de ønsker seg.

Anonymkode: 0d3aa...328

Skrevet

Fenalår, bilvask, vindusvask, brettspill, suduko/kryssordbok, tur i naturen med medbrakt mat, 

Anonymkode: dd4cf...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...