Gå til innhold

Ba samboer slutte å kalle meg «wife to be» og nå er han sur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har kalt meg det lenge, og for 1/2 år siden tok han meg med til gullsmed for å se på ringer. Jeg viste han hva jeg likte og vi så på hva vi begge likte. 
Han har vært veldig på at han er den som skal fri og har snakket om da vi kjøper hus så vil det være et naturlig steg videre og det har vi begge vært enige om. Men, nå har vi bodd i nytt hus en stund og ingenting skjer utenom at han kaller meg stadig «wife to be». 
Dette begynner jeg å bli lei av nå, og her om dagen hadde vi besøk av noen venner og de spurte om det ikke snart ble giftemål (han har snakket om det til de også at vi skal gifte oss). Jeg sa til ene kompisen at «ja, du får jo få han til å fri da» (med litt latter). Han sa dette til samboer at nå må du få fridd, hvorpå samboer bare lo og vaset det vekk. 
Om han har ombestemt seg og ikke ønsker å gifte seg enda, så aksepterer jeg selvfølgelig det, men sa til han i går at han kan slutte å kalle meg «wife to be» nå og da ble han skikkelig sur. 
Føler han sier det bare for å la meg leve med forventningen til et frieri, men kjenner at nå er jeg lei av å bli kalt det.

Føler jeg er litt slem som sa fra, men føler meg litt dum da han sier det og ingenting skjer. 

Anonymkode: 8ed36...ff7

• Liker 2
  • Hjerte 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du wife to be er det jo bare å fri. Hadde blitt irritert jeg og. Han får leve med å være litt sur.

Anonymkode: 74e9b...8ab

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hadde blitt irritert jeg å hvis han stadig gikk rundt å sa «wife to be», men ingenting skjer… da kan han la vær. Leke med andre sine følelser skal man spare seg for 

Anonymkode: 0635e...3d8

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde samboer kalt meg det så hadde jeg respondert med ex to be. Wife to be får han kalle meg når ringen er på fingeren og datoen satt.

Anonymkode: e5b96...ab4

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Kvinner liksom ....

Det er bra å lese her av og til for å forstå hva dere kvinner bruker hjerneceller på.

Anonymkode: b101c...456

• Liker 6
Skrevet

La han surke til krampen tar han. 

Han surker over sin egen tafatthet og usikkerhet. 

Korreksjonen din var på sin plass.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvinner liksom ....

Det er bra å lese her av og til for å forstå hva dere kvinner bruker hjerneceller på.

Anonymkode: b101c...456

Lol. Det er samboeren hennes som er sur. Og det er du som ikke klarer å holde deg unna tråder med det kjønnet du blir matt over. God bedring til både deg og ts’ samboer. Gretne pomper.

Anonymkode: 74e9b...8ab

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet

Takk, er godt å høre at det ikke bare er jeg som er ømtålig her.
Mulig han bare har sagt det som spøk, men det er uansett ikke greit. 
Jeg ønsker jo å bli fridd til, og han har hatt mange anledninger til å gjøre det og jeg har tenkt at «kanskje nå?», men ingenting skjer. 
Så nå håper jeg det blir slutt på «wife to be» tullet.  
TS 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Skjønner godt du ba han slutte å kalle deg det, så lenge han ikke gjør noe. 
Et halvt år siden dere så på ringer og ingenting er skjedd. 
Greit at det kan ta litt tid om han planlegger det perfekte frieriet, men det tar ikke så lang tid. 
Han virker noe tafatt og skjønner tydeligvis ikke hva det innebærer å se på ringer, kalle deg wife to be osv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det var ikke stygt sagt, og jeg skjønner ikke hva han ble sur for. 

Skjønner heller ikke poenget med kallenavnet «wife to be» 

Men hvis du venter på han skal fri og ingenting skjer. Hvorfor frir ikke bare du hvis du vil gifte deg med han? Hvorfor vente på at han skal fri? 

Skrevet

Han har sagt han skal fri og du har sagt i fra (ganske direkte?) om at du er lei av å vente. Hva med å sette seg ned enda en gang, "ta praten", liksom? "Vil du ikke gifte deg med meg?". 

Anonymkode: 21450...6ee

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har sagt han skal fri og du har sagt i fra (ganske direkte?) om at du er lei av å vente. Hva med å sette seg ned enda en gang, "ta praten", liksom? "Vil du ikke gifte deg med meg?". 

Ja, altså: Er forresten helt enig med deg i at det er på sin plass å slutte å kalle deg for Wife to be. Så sant du har forklart hvorfor. 

• Liker 4
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Mangt man skal irritere seg over gitt 🙄

Skrevet
Warrior skrev (6 minutter siden):

Nei det var ikke stygt sagt, og jeg skjønner ikke hva han ble sur for. 

Skjønner heller ikke poenget med kallenavnet «wife to be» 

Men hvis du venter på han skal fri og ingenting skjer. Hvorfor frir ikke bare du hvis du vil gifte deg med han? Hvorfor vente på at han skal fri? 

Han har alltid vært veldig på at han skal fri, og dessuten så kan jeg jo ikke fri nå, jeg vet jo ikke engang om han virkelig vil gifte seg. Hadde han villet det, så hadde vel han fridd til nå tenker jeg. 
Vil jo ikke presse han inn i noe han egentlig ikke vil. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Spør jeg han om det, så sier han garantert at jo, selvfølgelig vil han gifte seg med meg. 
Jeg vil ikke presse han til noe han kanskje egentlig ikke vil akkurat nå, så nå har jeg sagt fra og så lar jeg det ligge. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt ts. Min eks samboer presenterte meg som sin fremtidige kone til nye kamerater og kollegaer jeg møtte, konemor til meg hjemme og sa ofte ting som "når du blir min wife", "wifey" osv. 

Noe frieri skjedde aldri og jeg fant ut at han var utro og lærte at han var ekstra sukkersøt rundt gangene han møtte elskerinnen, så det hele var et show for å manipulere meg til å føle at han elsket meg så jeg aldri ble mistenksom. Mener ikke at det samme gjelder for typen din men falske forhåpninger er uansett dårlig gjort å gi og jeg syns også det er litt teit det der med at menn forventer at vi damer blir lykkelige for et frieri og når som helst ville sagt ja og at vi lever på menns nåde på en måte. Hadde skremt typen litt og sagt at hvis han ikke får ut fingern så kanskje du sier nei!

Anonymkode: cb53b...b25

• Liker 5
  • Hjerte 6
Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Mangt man skal irritere seg over gitt 🙄

Svar som dette kan jo være en av dem. 😅

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner deg veldig godt ts. Min eks samboer presenterte meg som sin fremtidige kone til nye kamerater og kollegaer jeg møtte, konemor til meg hjemme og sa ofte ting som "når du blir min wife", "wifey" osv. 

Noe frieri skjedde aldri og jeg fant ut at han var utro og lærte at han var ekstra sukkersøt rundt gangene han møtte elskerinnen, så det hele var et show for å manipulere meg til å føle at han elsket meg så jeg aldri ble mistenksom. Mener ikke at det samme gjelder for typen din men falske forhåpninger er uansett dårlig gjort å gi og jeg syns også det er litt teit det der med at menn forventer at vi damer blir lykkelige for et frieri og når som helst ville sagt ja og at vi lever på menns nåde på en måte. Hadde skremt typen litt og sagt at hvis han ikke får ut fingern så kanskje du sier nei!

Han er ikke utro, det vet jeg. 
Men, virker mer som om han tror han «kjøper seg tid» ved å stadig minne meg på at jeg skal bli kona hans, men ikke når. 
Jeg er nok litt sår på dette da jeg tidligere i forholdet har hatt problemer med tillit (ikke utroskap) og trygghet. 
Han tror nok han gir meg trygghet ved å kalle meg «wife to be» , men skjønner ikke at han gjør det motsatte ved at ingenting skjer. Jeg blir jo bare utrygg. 

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er ikke utro, det vet jeg. 
Men, virker mer som om han tror han «kjøper seg tid» ved å stadig minne meg på at jeg skal bli kona hans, men ikke når. 
Jeg er nok litt sår på dette da jeg tidligere i forholdet har hatt problemer med tillit (ikke utroskap) og trygghet. 
Han tror nok han gir meg trygghet ved å kalle meg «wife to be» , men skjønner ikke at han gjør det motsatte ved at ingenting skjer. Jeg blir jo bare utrygg. 

Ja nettopp, kjøper seg tid... Og hvorfor det? Det kan bare han vite. Om det er fordi han ikke er klar, om det er fordi han sparer nok til å gi dere et storslått bryllupp eller om det er fordi han tviler på om du er den han egentlig vil dele resten av livet med.. 

Gjør det klart for han at han ikke skal ta det som en selvfølge at du vil gifte deg med han når han bare holder deg på gress. Dere er riktig nok kjærester men dårlig gjort å holde på å si sånne ting over flere år.. action speaks louder than words.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...