Baktus2024 Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Vi er midt inne i black week som avsluttes med black friday på fredag . Markdesføring vi er blitt vant til er 30 % på merkevarer, 50 % på merkevarer , 70 % på merkevarer... Men hva er merkevarer ? når du kommer inn i den butikken så har du gjerne forventet deg at disse merkevarene er " kjente merker " , men finner ut at du aldri har sett dise merkene før eller hørt om dem. Definisjonen på merkevare er , " en vare som sendes ut på markedet under et bestemt navn, ensartet innpakning og kvalitet. markedets definisjon er " summen av alle assosiasjoner kundene har til et produkt. ( i den anledning bruker man mye ressurser på merkevarebygging, bygge tillit til produktet i markedet. Uansett , kriteriet er som i andre avsnitt her, bestemt navn , ensartet innpakning og kvalitet. så er spørsmålet , markedsføres disse ukjente merkene på en måte som gjør at du blir lokket inn i butikken i troen på at det er produkter som har markeds definisjon på merkevare ? at du blir forledet til å tro at merkevare - betyr gode assosiasjoner og rennome fra folk ? Jeg har selv gått i den fella å kjøpe en merkevare-ryggsekk til 1000-lappen ,der saumene og snorene begynte å rakne etter 4 mnd. antakelig kom dem til grossisten kontainervis med stykkpris på 10 kroner fra produksjonslandet i det fjerne østen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Bruken av ordet synes jeg er tullete, alt er jo et merke. Men at folk blir lurt av slik, det fatter jeg ikke. Jeg har blant annet klikket hjem nye Hoka terrengsko som jeg vet passer utmerket, en DB (sekk) i julegave (har hatt denne i årevis selv - topp kvalitet), en Omni pizzaovn som har topp reviews og som jeg har vurdert ett år, og litt diverse fra Illums - merker jeg kjenner, og godt vet prisene på. Anonymkode: 5deed...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå