AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #121 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (40 minutter siden): Nå er det ikke den enkelte uføretrygdede, men legespesialister og NAV som skal vurdere om man kan stå i jobb. 20 % av de som søker får dessuten avslag på søknaden, selv om NAV lokalt mener at de oppfyller kravene til uføretrygd. De på minstesats ble brukt som eksempel fordi det er de som har minst penger, og dermed minst frihet. Og man har ikke spesielt mye penger som uføretrygdet selv om man har litt mer enn minstesatsen. Og det er også et makstak på uføretrygden fra NaV. Ja, det er derfor jeg sier at leger sier det samme. Det handler om å vise at du ikke kan stå i jobb. Anonymkode: 60447...be7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #122 Skrevet 24. november 2022 Ms Baxter skrev (17 minutter siden): Gikk fra 100% jobb som sykepleier til 60% ufør og 40% tilrettelagt arbeid. Beste som kunne skjedd meg da jeg nå har overskudd til barn og hobbyer… har ca. 500000 i året så klarer meg bra nok. Ja, å ha en deltidsstilling som ufør kan være lukrativt. Spes om en har lav kompensasjonsgrad og god trygd. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #123 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er derfor jeg sier at leger sier det samme. Det handler om å vise at du ikke kan stå i jobb. Anonymkode: 60447...be7 Aldri hørt en eneste lege som har sagt dette jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #124 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (Akkurat nå): Aldri hørt en eneste lege som har sagt dette jeg. Så rart, en må ha fakta i orden før en diskuterer hva legene gjør. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/JoqPqb/den-sikreste-veien-mot-ufoerhet-er-aa-vise-at-du-ikke-fungerer-lege-bjoern-b-hansen Nå har du muligheten. Anonymkode: 60447...be7
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #125 Skrevet 24. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så rart, en må ha fakta i orden før en diskuterer hva legene gjør. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/JoqPqb/den-sikreste-veien-mot-ufoerhet-er-aa-vise-at-du-ikke-fungerer-lege-bjoern-b-hansen Nå har du muligheten. Anonymkode: 60447...be7 Hm... fordi om EN lege har noen på trynet ræva meninger så tar du utgangspunkt i at alle leger er som han? Endret 24. november 2022 av dreamstar
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #126 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (1 minutt siden): Hm... fordi om EN lege har noen på trynet ræva holdninger, og aldri burde ha jobbet i NAV, så tar du utgangspunkt i at alle leger er like udugelige? Jepp, standardargumentet kom nå også. At du mener at legen er ræva og ikke burde jobbet i NAV sier en del om hvor ignorant det går an å bli. Denne legen har sett 1000-vis av tilfeller. Han er neppe den eneste Men du får fortsette å leve i illusjonen din. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #127 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, standardargumentet kom nå også. At du mener at legen er ræva og ikke burde jobbet i NAV sier en del om hvor ignorant det går an å bli. Denne legen har sett 1000-vis av tilfeller. Han er neppe den eneste Men du får fortsette å leve i illusjonen din. Anonymkode: 60447...be7 Ikke tilfeldigvis du som la ut denne 3 år gamle artikkelen i en tidligere "hat mot uføre - tråd"? Sånn egentlig så stemmer jo det at man ( legene) må vise at man ikke fungerer i jobb for å få uføretrygd. Det er jo hele poenget med uføretrygden. At den gis til folk som ikke fungerer i arbeidslivet pga sykdom, skade eller lyte. At du innbiller deg at man får denne ytelsen selv om man fungerer i arbeidslivet, det blir bare for dumt...
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #128 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (Akkurat nå): Ikke tilfeldigvis du som la ut denne 3 år gamle artikkelen i en tidligere "hat mot uføre - tråd"? Sånn egentlig så stemmer jo det at man ( legene) må vise at man ikke fungerer i jobb for å få uføretrygd. Det er jo hele poenget med uføretrygden. At den gis til folk som ikke fungerer i arbeidslivet pga sykdom, skade eller lyte. At du innbiller deg at man får denne ytelsen selv om man fungerer i arbeidslivet, det blir bare for dumt... For en time siden hadde du aldri hørt om en lege som mente dette. Nå har du det, og han var automatisk en ræva lege. Da bør vi bare stoppe her. Jeg er som sagt ufør selv og har både sett og opplevd mangt og meget ang dette. Anonymkode: 60447...be7 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #129 Skrevet 24. november 2022 Hadde aldri skammmet meg om jeg virkelig ble ufør. Jeg har jobbet hele livet, og prioritert jobben foran alt. Og det vet alle. Intillegg kunne det ha vært greit å ikke identifisere deg så veldig med jobben. Og herregud så mange bøker jeg skulle fått lest 🙈 Anonymkode: 8d61f...dcb
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #130 Skrevet 24. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): For en time siden hadde du aldri hørt om en lege som mente dette. Nå har du det, og han var automatisk en ræva lege. Da bør vi bare stoppe her. Jeg er som sagt ufør selv og har både sett og opplevd mangt og meget ang dette. Anonymkode: 60447...be7 Vet du hva, jeg trekker tilbake det jeg sa om denne legen, for med grundigere lesning ser jeg at han og jeg er ganske enige. Vi må gjøre endringer på sykepengene og AAP, altså at endel folk aldri kommer så langt som til uføretrygden. Jeg kan ikke se et eneste sted i innlegget hans at han har samme type holdninger til uføre folk som det du selv har. Og det virker temmelig spesielt siden du påstår at du er en av dem selv. Så altså, legen og jeg er samstemte om å endre systemet. Du derimot velger å angripe den enkelte uføretrygdede. Endret 24. november 2022 av dreamstar
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #131 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (2 minutter siden): Vet du hva, jeg trekker tilbake det jeg sa om denne legen, for med grundigere lesning ser jeg at han og jeg er ganske enige. Vi må gjøre endringer på sykepengene og AAP, altså at endel folk aldri kommer så langt som til uføretrygden. Jeg kan ikke se et eneste sted i innlegget hans at han har samme type holdninger til uføre folk som det du selv har. Og det virker temmelig spesielt siden du påstår at du er en av dem selv. Så altså, legen og jeg er samstemte om å endre systemet. Du derimot velger å angripe den enkelte uføretrygdede. Som du ser angriper jeg ingen uføre. Jeg sier bare at en bare trenger å vise at en ikke kan stå i jobb for å oppnå uføretrygd. Dette er bare fakta, lik det eller ei. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #132 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som du ser angriper jeg ingen uføre. Jeg sier bare at en bare trenger å vise at en ikke kan stå i jobb for å oppnå uføretrygd. Dette er bare fakta, lik det eller ei. Anonymkode: 60447...be7 Muligens jeg har misoppfattet innlegg fra deg, eller blandet med noen andre. Men... Har du en ide om hvordan man kan endre uføreprosessen hvis man ikke skal følge reglene som omhandler uføretrygd i folketrygdloven? Hele poenget er jo at man ikke har den inntektsevnen, at man har nedsatt funksjonsevne pga sykdom. Tror du folk bare kan gå til fastlegen og si dem er syke, så får de innvilgelse? Legen må jo sette en diagnose for at man skal komme noen vei, og om det ikke er noe sykdom og nedsatt funksjonsevne å påvise så kan man heller ikke få den trygda selv om det har gått 7-8 år. Da er det sosialstønad som gjelder.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #133 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (7 minutter siden): Muligens jeg har misoppfattet innlegg fra deg, eller blandet med noen andre. Men... Har du en ide om hvordan man kan endre uføreprosessen hvis man ikke skal følge reglene som omhandler uføretrygd i folketrygdloven? Hele poenget er jo at man ikke har den inntektsevnen, at man har nedsatt funksjonsevne pga sykdom. Tror du folk bare kan gå til fastlegen og si dem er syke, så får de innvilgelse? Legen må jo sette en diagnose for at man skal komme noen vei, og om det ikke er noe sykdom og nedsatt funksjonsevne å påvise så kan man heller ikke få den trygda selv om det har gått 7-8 år. Da er det sosialstønad som gjelder. All den tid hele systemet er basert på tillit, er det ekstremt vanskelig å gjøre noe med det. Om folk faker eller ikke, vet man aldri. Leger har plikt til å tro på det hver enkelt sier, uansett hva en måtte komme med. Jeg vet veldig godt hvilken prosess dette er, jeg har vært gjennom det. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest Ms Baxter Skrevet 24. november 2022 #134 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, å ha en deltidsstilling som ufør kan være lukrativt. Spes om en har lav kompensasjonsgrad og god trygd. Anonymkode: 60447...be7 Jobbet fullt i 10år som sykepleier så opparbeidet meg litt.
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #135 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): All den tid hele systemet er basert på tillit, er det ekstremt vanskelig å gjøre noe med det. Om folk faker eller ikke, vet man aldri. Leger har plikt til å tro på det hver enkelt sier, uansett hva en måtte komme med. Jeg vet veldig godt hvilken prosess dette er, jeg har vært gjennom det. Anonymkode: 60447...be7 Tror du folk faker kreft og andre alvorlige sykdommer og skader? Eller tenker du i hovedsak på psykiske sykdommer?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #136 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (5 minutter siden): Tror du folk faker kreft og andre alvorlige sykdommer og skader? Eller tenker du i hovedsak på psykiske sykdommer? Det spørsmølet er vel ikke verdt å svare på engang. Det er umulig å fake kreft, selvsagt. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #137 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det spørsmølet er vel ikke verdt å svare på engang. Det er umulig å fake kreft, selvsagt. Anonymkode: 60447...be7 Ja akkurat, og det er flere sykdommer som er sånn at man ikke kan "fake" de, fordi det vises på tester. Min f.eks er en av dem som ikke kan fakes. Jeg har bare særs liten tro på at så mange "faker" symptomer for å få innvilget en uføretrygd. Spesielt hvis det er psykiske diagnoser de skal gå inn for å "fake". Det er framdeles sånn at det medfører stigma av å ha en psykisk diagnose.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #138 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (18 minutter siden): Ja akkurat, og det er flere sykdommer som er sånn at man ikke kan "fake" de, fordi det vises på tester. Min f.eks er en av dem som ikke kan fakes. Jeg har bare særs liten tro på at så mange "faker" symptomer for å få innvilget en uføretrygd. Spesielt hvis det er psykiske diagnoser de skal gå inn for å "fake". Det er framdeles sånn at det medfører stigma av å ha en psykisk diagnose. Og hva er poenget med å bringe sykdommer som ikke kan fakes inn i diskusjonen? Det blir bare dumt. Anonymkode: 60447...be7 1
Gjest dreamstar Skrevet 24. november 2022 #139 Skrevet 24. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Og hva er poenget med å bringe sykdommer som ikke kan fakes inn i diskusjonen? Det blir bare dumt. Anonymkode: 60447...be7 Har du noen gode eksempler på sykdomsdiagnoser du mener folk "faker". Og hvordan mener du at de har fått til dette?
AnonymBruker Skrevet 24. november 2022 #140 Skrevet 24. november 2022 dreamstar skrev (12 minutter siden): Har du noen gode eksempler på sykdomsdiagnoser du mener folk "faker". Og hvordan mener du at de har fått til dette? Alle diagnoser som ikke kan påvises med prøver, tester og blodprøver. Er ditt poeng her at det ikke finnes en eneste snylter på uføretrygd? Anonymkode: 60447...be7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå