AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Har opplevd dette med 2 venninner Av meg som jeg synes er så ekkelt en grunn til at jeg alltid vil bare spise ute med dem.. og ikke hjemme hos hverandre.. når vi spiser mat i sofaen eller snacks så skal de alltid slippe ut en som får meg til å miste matlysten.. vil jo da nyte maten og snacks uten å måtte lukte på deres tarm bakterier.. så klart er det mesteparten som vil si at de er glade for at vennene skal føle seg komfortable med dem, ja greit nok men ikke når man spiser.. da er det bare ekkelt.. og ødelegger hele mat lysten andre som har erfaringer? Anonymkode: d623a...612 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Folk som synes det er greit å fise fritt mens man spiser.. må spise ute i gangen med hunden. Anonymkode: 3c71e...58a 4 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Skjer det en gang i århundret så ler vi av det men om dette var noe en venninne av meg pleide å gjøre så hadde jeg sagt hun måtte slutte og om det skjedde ute på restaurant hadde jeg sagt strengt at hun kan ikke gjøre sånn! Anonymkode: 9dda5...703 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk som synes det er greit å fise fritt mens man spiser.. må spise ute i gangen med hunden. Anonymkode: 3c71e...58a Ja faktisk enig Anonymkode: 9dda5...703 3
Gjest Athena Catalina Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Jeg hadde faktisk sagt noe.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Under mat ville jeg reagert på det og sagt fra. Sånn ellers når vi ser film og spiser snacks bryr jeg meg ikke. Vi har til og med hatt prompekonkuranse om lengste fis, høyest fis og selvfølgelig lukt. Det var skikkelig gøy faktisk. Anonymkode: b7ba2...ca2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Jeg er kvinne og har ibs, sliter fryktelig med å spise samme med andre pga min egen fising. Prøver så godt jeg kan å holde tilbake mens jeg sitter ved bordet, men det fører til stort ubehag og en enda mer kranglete tarm, så i stedet takker jeg ofte nei til å spise med folk. Er jo nettopp fordi det finnes folk som reagerer så kraftig på en fis at jeg ikke tør å spise med folk. Er forskjell på hvordan man fiser, men dessverre har jeg møtt så mange holdninger fra medkvinner om at promp er ekkelt, så da holder jeg meg unna en del matsituasjoner. Så kan jo folk heller lure på hvorfor jeg ikke spiser lunsj med kollegaene eller middag med venninnene. Anonymkode: dc98c...aec 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er kvinne og har ibs, sliter fryktelig med å spise samme med andre pga min egen fising. Prøver så godt jeg kan å holde tilbake mens jeg sitter ved bordet, men det fører til stort ubehag og en enda mer kranglete tarm, så i stedet takker jeg ofte nei til å spise med folk. Er jo nettopp fordi det finnes folk som reagerer så kraftig på en fis at jeg ikke tør å spise med folk. Er forskjell på hvordan man fiser, men dessverre har jeg møtt så mange holdninger fra medkvinner om at promp er ekkelt, så da holder jeg meg unna en del matsituasjoner. Så kan jo folk heller lure på hvorfor jeg ikke spiser lunsj med kollegaene eller middag med venninnene. Anonymkode: dc98c...aec Deg hadde jeg ikke sendt på gangen med hunden, men vist forståelse og ikke brydd meg, du kan jo ikke for det. Folk som synes det er helt ok og forventer at andre skal det, synes jeg ikke er ok. Anonymkode: 3c71e...58a 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #9 Skrevet 23. april 2023 Man får luft i magen når man spiser. Anonymkode: 2250e...275
Rødstrupa Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.40): Har opplevd dette med 2 venninner Av meg som jeg synes er så ekkelt en grunn til at jeg alltid vil bare spise ute med dem.. og ikke hjemme hos hverandre.. når vi spiser mat i sofaen eller snacks så skal de alltid slippe ut en som får meg til å miste matlysten.. vil jo da nyte maten og snacks uten å måtte lukte på deres tarm bakterier.. så klart er det mesteparten som vil si at de er glade for at vennene skal føle seg komfortable med dem, ja greit nok men ikke når man spiser.. da er det bare ekkelt.. og ødelegger hele mat lysten andre som har erfaringer? Anonymkode: d623a...612 Nå må du finne på et nytt emne!!!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (På 23.11.2022 den 9.52): Jeg er kvinne og har ibs, sliter fryktelig med å spise samme med andre pga min egen fising. Prøver så godt jeg kan å holde tilbake mens jeg sitter ved bordet, men det fører til stort ubehag og en enda mer kranglete tarm, så i stedet takker jeg ofte nei til å spise med folk. Er jo nettopp fordi det finnes folk som reagerer så kraftig på en fis at jeg ikke tør å spise med folk. Er forskjell på hvordan man fiser, men dessverre har jeg møtt så mange holdninger fra medkvinner om at promp er ekkelt, så da holder jeg meg unna en del matsituasjoner. Så kan jo folk heller lure på hvorfor jeg ikke spiser lunsj med kollegaene eller middag med venninnene. Anonymkode: dc98c...aec Jeg har også IBS og slutter meg til. Jeg prioriterer å være smertefri framfor høflig. Har vent meg til å slippe ut all luften f.eks når jeg er alene på kontoret, og når jeg går ute. Om noen snur seg fordi de hører det, tenker jeg bare at de er uerfaren med IBS. Det er faktisk ikke deres sak i det hele tatt. Hvil vi skal spise ute, så kan jeg f.eks gå dit til fots, så luften kommer ut på veien. Jeg har forståelse for at dette kan være vanskelig å kontrollere. Det er sikkert mange som har det værre enn meg. Da er det leit at de mister venner. Selv har jeg helt sluttet å være sammen med mine foreldre, fordi min mor ikke tåler å høre at andre mennesker prumper, og at hun faktisk har antydet at jeg ikke klarer å ta vare på barna mine, fordi jeg må slippe ut luft når jeg er hjemme hos meg selv. Da tenker jeg kutt rett ut. Slike folk får ikke være sammen med meg. Jeg prioriterer smertefrihet, og dette er veldig deilig, når jeg vet at jeg har kommet så langt. Anonymkode: 8c554...61d 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har også IBS og slutter meg til. Jeg prioriterer å være smertefri framfor høflig. Har vent meg til å slippe ut all luften f.eks når jeg er alene på kontoret, og når jeg går ute. Om noen snur seg fordi de hører det, tenker jeg bare at de er uerfaren med IBS. Det er faktisk ikke deres sak i det hele tatt. Hvil vi skal spise ute, så kan jeg f.eks gå dit til fots, så luften kommer ut på veien. Jeg har forståelse for at dette kan være vanskelig å kontrollere. Det er sikkert mange som har det værre enn meg. Da er det leit at de mister venner. Selv har jeg helt sluttet å være sammen med mine foreldre, fordi min mor ikke tåler å høre at andre mennesker prumper, og at hun faktisk har antydet at jeg ikke klarer å ta vare på barna mine, fordi jeg må slippe ut luft når jeg er hjemme hos meg selv. Da tenker jeg kutt rett ut. Slike folk får ikke være sammen med meg. Jeg prioriterer smertefrihet, og dette er veldig deilig, når jeg vet at jeg har kommet så langt. Anonymkode: 8c554...61d Jeg tenker i mitt stille sinn (med helt frisk tarm og mage 😅) - at voksne mennesker som snur seg eller reagerer når de hører en promp, faktisk må være helt feil skrudd sammen. Jeg ble akkurat tredve år, og jeg bryr meg ikke hvis jeg hører en promp. For det første er det naturlig gass og farlig for mennesker å holde igjen, for det andre finnes det alle slags folk med sykdommer og problemer. Så, folk som reagerer i det hele tatt på slikt - vil jeg påstå er både umodne og mangler en del egenskaper. Siden de tross alt har så store vanskeligheter med å tenke over andre sin situasjon. Anonymkode: 872a0...ef0 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå