AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Med dagens matpriser og jula snart for dør, så funderer jeg å ta en svensketur for å fylle opp fryseren med mat og drikke. Har ca 3 timer en vei. Bilen bruker lite så drivstoff er under 500kr på en tur. Med to stk har vi vel lov til å ta med for 3000 pr pers Anonymkode: 9faf7...eb7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Jeg bor 5-7 minutter fra grensen, og jeg synes prisnivået der er likt som Norge nå. Så jeg handler stort sett bare her, det er rett og slett ikke verdt å reise dit nå selv om jeg bor nærme. Jeg tar uansett en tur i uka for å se siden jeg bor så nærme, men det er sjelden jeg storhandler der nå. Babygrøt, Mme og slikt er en del billigere enn Norge så det handler jeg. Anonymkode: 48824...620
Einus Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Handler stort sett bare rødvin og hvitvin, Strepsils siden det er reseptfritt i Sverige og litt godteri, har ca 35 min kjøring til sentrum Strømstad. 1
Fjompen Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 6 timer, drivstoff, kostnader og bom, samt mat siden en er på tur? Da klarer du ikke å spare det inn. Du får en fin tur, og jeg synes utvalget er mer spennende i en vanlig svensk butikk enn Rema og lignende, men uansett om du fyller kvoten så vil du ikke spare spesielt mye. Det kan lønne seg om du får tak i en billig fergebillett fra Sandefjord som du tar kun en vei til Sverige og kjøper 50 bokser snus, men du må da smugle det tilbake over grensen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Glutenfritt for de som bruker det! Vi kjøper også kjøttmat/kjøttpålegg i Sverige. For oss hadde det ikke lønt seg å kjøre over ene og alene for å kjøpe kjøtt. Vi kjøper svensk kjøtt, og det er ikke så veldig mye billigere enn i Norge lenger, men litt billigere er det, og siden vi allerede er der sparer vi litt på å kjøpe det også. Sist vi var i Sverige brukte vi ca 2 000 kr på mat. Da sparte vi ca 1 200 kr fordelt på ca 900 kr besparelse på de glutenfri produktene, og 300 kr på kjøttprodukter. Trekker vi fra 500 kr til reiseutgifter sparte vi 700 kr på den turen. Anonymkode: f0154...a74 1
Nassenøff Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 Alkohol, tobakk/snusog kjøtt er rimeligere, kun det. Men mye mer av alt, da særlig glutenfritt
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Ville tatt ferja over fra Sandefjord istedenfor, om det er mulig. Billigere snus ol. Ribbe til 50kr kg, mulig det var litt mindre pr kg nå. 2 kg kylling filet til ca 100lappen, billig bacon. Kjøpe julegaver ombord. Så handle i strømstad, for å kjøre hjem. Anonymkode: 63cd5...bd3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ville tatt ferja over fra Sandefjord istedenfor, om det er mulig. Billigere snus ol. Ribbe til 50kr kg, mulig det var litt mindre pr kg nå. 2 kg kylling filet til ca 100lappen, billig bacon. Kjøpe julegaver ombord. Så handle i strømstad, for å kjøre hjem. Anonymkode: 63cd5...bd3 Blir charlottenberg i såfall. Har stort sett vært der. Var i Strømstad i sommer. Ble liksom ikke like imponert. Og liker nok bedre charlottenberg shopping senter. Anonymkode: 9faf7...eb7
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Med dagens matpriser og jula snart for dør, så funderer jeg å ta en svensketur for å fylle opp fryseren med mat og drikke. Har ca 3 timer en vei. Bilen bruker lite så drivstoff er under 500kr på en tur. Med to stk har vi vel lov til å ta med for 3000 pr pers Anonymkode: 9faf7...eb7 Du kan ta med mat og drikke for mye mer enn 3000 kr, ingen bryr seg om det. Er over stadig vekk og handler for ca 5000 kr i mat og har med full kvote alkohol tilbake. Bestiller på Systemet og får det levert på et utleveringssted fem dager etter bestilling. Helt perfekt. Og jeg drar alene, blitt stoppet noen ganger, men aldri sjekket. Anonymkode: 831ac...91f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå