AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #1 Skrevet 23. november 2022 Hei, jeg er 19 år og var nylig på en jentetur i Berlin med kusinen min som er 3 år eldre enn meg. Vi har hatt det litt tungt for tiden da vi nylig mistet bestefaren vår og at jeg har slitt mye med anoreksi og spiseforstyrrelser de to siste årene. Nylig planla vi å dra på en hyggelig jentetur som skulle vare i tre dager. Forrige uke reiste vi til Berlin, de to første kveldene hadde vi det ekstremt gøy og koste oss veldig, men siste kvelden gikk alt til helvete. Jeg vet ikke hva som skjedde men etter vi hadde vært på en nattklubb dro vi hjem å la oss, rundt 06.00 tiden våknet jeg av at hun i panikk lette etter tingene hennes og skrek på meg at hun ville hjem. Jeg skjønte ingenting å prøvde å roe henne ned, men hun var skikkelig aggressiv og begynte å skrike stygge ting til meg om at jeg var ekkel å tynn og begynte å rive meg i håret. Hun var ikke til å kjenne igjen og var helt normal og grei når vi la oss tidligere. Etterhvert begynte hun å dytte meg ned i gulvet og skulle prøve å kvele meg, jeg fikk henne heldigvis av meg men låste meg inne på doen på hotellet for å ringe moren min. Imens jeg var på badet hadde hun pakket sammen tingene hennes, bestilt billett hjemover og tatt en taxi til flyplassen. Jeg måtte bli en hel siste dag alene i Berlin. Fikk tak i onkelen min som ble veldig bekymret da hun ALDRI har gjort sånt før. Hun har blokket nesten hele familien på sosiale medier inkludert meg, svarer ikke på meldingene til bestemor men er aktiv. Har prøvd å få folk til å ta kontakt med henne men hun ignorerer meldingene til folk. Skjønner noen hva son kan ha skjedd? Er fortsatt i sjokk og skjønner ingenting, sitter med konstant vondt i magen og er bekymret. Anonymkode: fc0fb...cfe 5
Maestro Skrevet 23. november 2022 #2 Skrevet 23. november 2022 Ville ringt en instanse som kan reise til henne. Mulig akutt psykose? Kan komme av mye stress, alkohol, depresjon osv. Akutt kommer snipp og de rundt skjønner somregel nada av hva som foregår. 21
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #3 Skrevet 23. november 2022 Huff, høres ut som om hun har blitt dopet eller fått i seg noe på utestedet. Var en sak på TV2-nyhetene om lignende adferd. Men aner selvfølgelig ikke. Anonymkode: babed...5cb 18 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #4 Skrevet 23. november 2022 Altså lignende adferd (helt gal) etter å ha blitt dopet ned. Anonymkode: babed...5cb 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #5 Skrevet 23. november 2022 Høres nesten ut som dop ja, fikk psykose av noe dritt. Husker du om det var noen rundt drinkene deres? Anonymkode: a095d...ab3 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #6 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres nesten ut som dop ja, fikk psykose av noe dritt. Husker du om det var noen rundt drinkene deres? Anonymkode: a095d...ab3 Vi holdt oss sammen hele kvelden men sto jo mange mennesker rundt oss, kan jo ha vært at noen kunne ha puttet noe oppi der uten at vi så det. Tanken på at hun kanskje kan ha blitt dopet ned er drit skummelt og ubehagelig Anonymkode: fc0fb...cfe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #7 Skrevet 23. november 2022 Å putte noe i drinken tar seriøst 1 sekund, det er stor sjanse for at dette har skjedd. Det er dessverre ikke uvanlig. Eller kan hun ha blitt utsatt for noe? Var du med henne hele tiden? Anonymkode: 84dcf...712 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #8 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å putte noe i drinken tar seriøst 1 sekund, det er stor sjanse for at dette har skjedd. Det er dessverre ikke uvanlig. Eller kan hun ha blitt utsatt for noe? Var du med henne hele tiden? Anonymkode: 84dcf...712 Ja vi holdt oss sammen hele kvelden, vi tok det veldig seriøst og til og med var med hverandre på toalettet osv. Visste ikke at dop kunne gjøre sånt med noen, eller få folk til å havne i en psykotisk tilstand. Anonymkode: fc0fb...cfe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #9 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja vi holdt oss sammen hele kvelden, vi tok det veldig seriøst og til og med var med hverandre på toalettet osv. Visste ikke at dop kunne gjøre sånt med noen, eller få folk til å havne i en psykotisk tilstand. Anonymkode: fc0fb...cfe Har dere tatt noe partydop ellernoe ? Tenker siden du ikke vet at dop kan gjøre sånne ting, så virker du litt uviten 🙈 Isåfall må du si fra til familien hennes at hun har tatt dop. Anonymkode: 84dcf...712 2
Maestro Skrevet 23. november 2022 #10 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja vi holdt oss sammen hele kvelden, vi tok det veldig seriøst og til og med var med hverandre på toalettet osv. Visste ikke at dop kunne gjøre sånt med noen, eller få folk til å havne i en psykotisk tilstand. Anonymkode: fc0fb...cfe Dop gjør utrolig mye rart. Og kan slå ut i blackout, psykose, bli paranoide, utagerende adferd. Men med dop så skal dette på adferd av dop gi seg når det er utav systemet. Jeg ble dopa en gang og ble sikkert utestedets største partydronning den kvelden. Men hadde uansett, om det er slik enda tatt en tlf til noen som kan reise til henne og gi hjelp. Om det er sånn eller slik. Er det psykose så må hun ha hjelp asap. Både med og komme utav denne tilstanden og hjelp etterpå. For den tiden etter en psykose er verst synes jeg, da jeg hadde stressutløst psykose og ikke hadde hjelp den gang. 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #11 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har dere tatt noe partydop ellernoe ? Tenker siden du ikke vet at dop kan gjøre sånne ting, så virker du litt uviten 🙈 Isåfall må du si fra til familien hennes at hun har tatt dop. Anonymkode: 84dcf...712 Neinei vi tok ingenting, vi drakk kanskje tre drinker hver på utestedet. Hadde aldri tatt dop og ikke hun heller. Anonymkode: fc0fb...cfe
Maestro Skrevet 23. november 2022 #12 Skrevet 23. november 2022 Eller om hun bruker medisiner som har slått ut? Adhd medisin, anti medisin eller noe? Eller medisin for fysiske plager?
Anoia Skrevet 23. november 2022 #13 Skrevet 23. november 2022 https://rusopplysningen.no/psykose Bor hun hos foreldrene eller alene? Psykose eller ei, det høres veldig ut som om hun trenger hjelp nå. 4
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #14 Skrevet 23. november 2022 Maestro skrev (2 minutter siden): Dop gjør utrolig mye rart. Og kan slå ut i blackout, psykose, bli paranoide, utagerende adferd. Men med dop så skal dette på adferd av dop gi seg når det er utav systemet. Jeg ble dopa en gang og ble sikkert utestedets største partydronning den kvelden. Men hadde uansett, om det er slik enda tatt en tlf til noen som kan reise til henne og gi hjelp. Om det er sånn eller slik. Er det psykose så må hun ha hjelp asap. Både med og komme utav denne tilstanden og hjelp etterpå. For den tiden etter en psykose er verst synes jeg, da jeg hadde stressutløst psykose og ikke hadde hjelp den gang. Skal ringe onkelen min imorgen tidlig å høre om han kan få til å besøke henne for å sjekke om ting går bra. Vi bor et par timer unna hverandre og han bor enda lenger unna. Håper virkelig ikke hun har havnet i en psykose. Naboen min er en lege, vurderer også å høre med henne om hva jeg kan gjøre videre fremover❤️ Anonymkode: fc0fb...cfe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #15 Skrevet 23. november 2022 Anoia skrev (1 minutt siden): https://rusopplysningen.no/psykose Bor hun hos foreldrene eller alene? Psykose eller ei, det høres veldig ut som om hun trenger hjelp nå. Hun bor i kollektivt med tre andre jenter. har snakket med dem og de mener hun oppfører seg normalt der men sier ikke så mye til dem som hun ellers hadde pleid å gjøre. Hun ene som bor der hadde spurt om turen var hyggelig og da svarte hun bare at det var gøy men at hun var trøtt og ikke sagt mer Anonymkode: fc0fb...cfe
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #16 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun bor i kollektivt med tre andre jenter. har snakket med dem og de mener hun oppfører seg normalt der men sier ikke så mye til dem som hun ellers hadde pleid å gjøre. Hun ene som bor der hadde spurt om turen var hyggelig og da svarte hun bare at det var gøy men at hun var trøtt og ikke sagt mer Anonymkode: fc0fb...cfe Hvis hun har blitt dopet ned så er jo rusmidlene på vei ut av systemet. Kan hende hun begynner å bli seg selv igjen, men hun bør uansett oppsøke lege å få seg en sjekk , og eventuelt en time hos psykolog for videre oppfølging. Hvis det ikke er dop, så burde hun også få hjelp videre , da det tydelig er noe som har skjedd / er galt når en person plutselig oppfører seg sånn. Anonymkode: 84dcf...712 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #17 Skrevet 23. november 2022 Det er ingen her som har nevnt muligheten av at noe har skjedd henne på eller utenfor rommet på natta mens du sov. Det kan være noe helt urelatert til utestedet, eller det kan være noen som først dopet henne (og deg?) ned for så å følge etter dere til hotellet. Anonymkode: 7ea52...156 4
Maestro Skrevet 23. november 2022 #18 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skal ringe onkelen min imorgen tidlig å høre om han kan få til å besøke henne for å sjekke om ting går bra. Vi bor et par timer unna hverandre og han bor enda lenger unna. Håper virkelig ikke hun har havnet i en psykose. Naboen min er en lege, vurderer også å høre med henne om hva jeg kan gjøre videre fremover❤️ Anonymkode: fc0fb...cfe Lege og psykeriatere har ikke lov og involvere seg sånn med nære relasjoner. Naboen min er psykeriater og venn av mamma. Jeg fikk ikke stille spørsmål engang om min sykdom da jeg surra rundt og var kjempe redd. Det er for nær relasjon til at hun kan hjelpe utenom jobben sin. Ta og ring onkelen din ❤️ Oppdater oss gjerne! For det er ikke stort mere du kan gjøre, og ansvar over en eventuell syk person skal du ikke ha. Foreldre og lege får ta dette om det er sykdom.
Alice123 Skrevet 23. november 2022 #19 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi holdt oss sammen hele kvelden men sto jo mange mennesker rundt oss, kan jo ha vært at noen kunne ha puttet noe oppi der uten at vi så det. Tanken på at hun kanskje kan ha blitt dopet ned er drit skummelt og ubehagelig Anonymkode: fc0fb...cfe Det tar et halvt sekund å slippe noe ned i drinken. Kan også ha vært en bartender som har gjort, og det vil dere umulig kunne oppdage (flere venninner av meg har opplevd dette). 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #20 Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis hun har blitt dopet ned så er jo rusmidlene på vei ut av systemet. Kan hende hun begynner å bli seg selv igjen Dessverre er det ikke alltid slik. Har jobbet på psykiatrisk sykehus, det finnes folk som aldri kommer ut av sin psykose og er ødelagt for livet. Andre igjen får ingen reaksjoner på samme rusmiddelet. Anonymkode: 27d34...f43 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå