Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg teit, så tar denne som anonym.

Jeg er ikke glad i å bruke bind. Føler de alltid sklir ut av posisjon og jeg føler meg ukomfortabel i dem. Har fått beskjed av føden at jeg må pakke med meg egne bind i fødebagen. 

Jeg lurer på om det er innafor å ta med seg for eksempel disse bleiene  isteden? https://www.farmasiet.no/catalog/stomi-inkontinens-og-kateter/alt-av-bind-og-bleier/silhouette-plus-high-waist-cream,5008862?gclid=Cj0KCQiAg_KbBhDLARIsANx7wAyHaa0ShtHUs_dTf7e8AaRg03-2PJv5qEdX_Oi6GS1agCQ_awXmoAgaAi__EALw_wcB

Eller fremstår jeg rar da? Jeg bare fikser ikke bind og orker ikke tanken på å bruke det rett etter fødsel når jeg allerede er forferdelig ukomfortabel. Hvilken oppsugingsgrad bør jeg velge og har noen andre her valgt bort bind? Evt andre gode forslag? 😅

Anonymkode: 5104b...b05

Skrevet

Du kan bruke det du vil😊 til meg sa de bare at tampong måtte unngås en viss tid (husker ikke hvor lenge de sa). Fikk også beskjed om å ta med bind, men fikk på sykehuset så lenge jeg var der. Men de var mye større enn vanlige bind, og de syns jeg var ubehagelige. 

de bleiene var jo en del dyrere enn bind, og det kan hende du må bruke dem i 6-7 uker pga blødning. 

jeg hdde nok prøvd ut forskjellige bind å heller brukt det enn bleier, men det er smak og behag. Hvis du føler de sklir kan du jo bytte oftere eller bytte når du føler de sklir. 

Anonymkode: b30bb...999

Skrevet

Blod og urin er ikke det samme, så jeg tror ikke jeg ville brukt en inkontinensbleie til renselsen.

Anonymkode: f5ec0...34b

Skrevet

Du bruker akkurat det du selv vil, alt annet enn tampong. Ingen vil bry seg. På begge sykehusene jeg har født på har det ligget Tena-bind i skapene selv om disse i utgangspunktet ikke er beregnet på blod. I tillegg har det vært slike store bleier men det har også vært Attends eller Tena. Så selv om de er beregnet på urin har vel sykehuset sett at det fungerer greit til blod også. En slik truse du linker til tror jeg vil være mye mer behagelig enn svære bleier så jeg ville kjøpt med de. Velg høyeste oppsugingsgrad for sikkerhets skyld, evt nest høyeste. 

Anonymkode: 26be7...c3c

Skrevet

Jeg brukte svære bleiebind i ca 2 dager før jeg byttet til noe mindre. Spørs hvor mye du blør. For min del rant det litt over alt så måtte ha størrelse for å fange det opp🙈

Anonymkode: 24c1e...585

Skrevet

Jeg lakk både blod og urin, så jeg brukte bleier på sykehuset og kjøpte bleier som jeg brukte den første uken hjemme også. Ville ikke kjøpt noen dyre greier fram til du vet hvor mye du blør og om du klarer å holde på urinen 

Anonymkode: 3b991...b10

Skrevet

Du kan bruke hva du vil av bleier og bind. Poenget er at du ikke skal stappe noe opp i hufsa, så ingen menskopp eller tampong. 

På sykehuset har de svære bleier til deg. Men sier du må ha med eget til hjemreisen. 

Jeg syntes de svære bleiene var forferdelige, og slapp heldigvis gå med dem mer enn et døgns tid. Så kunne jeg gå over til vanlige bind. 

Jeg hater bind til mensen, men altså, de bleiene er så forferdelig store og klumpete og klamme og ekle. I tillegg til at de er miljøsvineri - jo større bleie, jo mer plastavfall. 

Anonymkode: 6e71f...b48

Skrevet

Jeg brukte tena bleiene de to første dagene. Gikk helt fint det. Jeg blødde ikke så veldig mye da. Jeg syns frysebind var til god hjelp mot sårhet og hevelse (om du må sy). Ingen på sykehuset så hvilke bind jeg brukte. Hadde ikke brydd meg uansett. De ser ganske mye i løpet av en dag 😊

Anonymkode: 87a7a...b71

Skrevet

Jeg og hater bind til vanlig, men de bindene jeg brukte etter fødsel hadde jeg ingen problemer med. De er så store så de lå uansett godt på plass. 

Anonymkode: 76410...4a9

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler ikke å kjøpe noe før du «står i det». Når du er på sykehuset har de jo bleier og bind i alle slags størrelser der, og det kan hende du får bruk for noe helt annet enn du trodde. Jeg tenkte at jeg aldri kom til å trenge bleier, men jeg brukte inkontinensbleier med store truser over de første 4-5 dagene. Klarte overhode ikke å holde meg, så tisset meg ut om jeg ikke kom meg fort nok på do.

Jeg hater også å bruke bind og hadde ikke brukt det siden ungdomsskolen, men jeg hadde faktisk ikke noe valg etter fødselen. Kunne jo ikke tisse ut senga hver gang! Nå er det 5 uker siden fødselen og bruker bare vanlig truseinnlegg, men jeg trappet gradvis ned: bleier>nattbind>vanlige bind>truseinnlegg.

Anonymkode: ed726...710

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Anbefaler ikke å kjøpe noe før du «står i det». Når du er på sykehuset har de jo bleier og bind i alle slags størrelser der, og det kan hende du får bruk for noe helt annet enn du trodde. Jeg tenkte at jeg aldri kom til å trenge bleier, men jeg brukte inkontinensbleier med store truser over de første 4-5 dagene. Klarte overhode ikke å holde meg, så tisset meg ut om jeg ikke kom meg fort nok på do.

Jeg hater også å bruke bind og hadde ikke brukt det siden ungdomsskolen, men jeg hadde faktisk ikke noe valg etter fødselen. Kunne jo ikke tisse ut senga hver gang! Nå er det 5 uker siden fødselen og bruker bare vanlig truseinnlegg, men jeg trappet gradvis ned: bleier>nattbind>vanlige bind>truseinnlegg.

Anonymkode: ed726...710

Ja, om man har butikker i nærheten, er det et godt råd. Jeg kjøpte tre pakker med noen svære bind jeg fikk anbefalt her inne, da jeg fødte første gang. Brukte ikke ett av dem.. På sykehuset fikk jeg, og da jeg kom hjem var det mer enn nok med helt vanlige bind. 

Anonymkode: 6e71f...b48

• Liker 1
Skrevet

Eg bruke dei bleiene i 4 dagar etter fødselen, dei var heilt supre! Eg sov og med bleie frå veke 36. Når vannet mitt gjekk 36+5 så kom alt i bleie og ikkje senga/golvet o.s.v. Ikkje alle får spontan vannavgang da, mange bruker kun tisselaken på senga. Det er godt nok for dei aller fleste.

På dag 5 brukte eg store bind, det brukte eg i ca 6 veker.

Anonymkode: f316d...b24

Skrevet

På sykehuset hadde de sånne svære bleieaktige bind og noen som bare vare litt større enn vanlig nattbind. Jeg var en uke på sykehuset pga sykdom hos baby, så brukte vel bleiene de første 2-3 dagene, så prøvde jeg de nattbindene en dag før jeg kjøpte inn vanlige nattbind og brukte det en dag eller to. Men innen jeg dro hjem var jeg over på helt vanlig rosa pakke uten vinger. Nå (litt over to uker siden fødsel) kan jeg klare meg med truseinnlegg. 

Husk at du fint kan putte noen av de store bleiene/bindene fra sykehuset i bagen og ta med hjem, hvis du føler du fremdeles trenger det, så jeg ville ikke brukt masse penger på å kjøpe noe i forkant. 

Anonymkode: b395c...5ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

føler meg teit, så tar denne som anonym.

Jeg er ikke glad i å bruke bind. Føler de alltid sklir ut av posisjon og jeg føler meg ukomfortabel i dem. Har fått beskjed av føden at jeg må pakke med meg egne bind i fødebagen. 

Jeg lurer på om det er innafor å ta med seg for eksempel disse bleiene  isteden? https://www.farmasiet.no/catalog/stomi-inkontinens-og-kateter/alt-av-bind-og-bleier/silhouette-plus-high-waist-cream,5008862?gclid=Cj0KCQiAg_KbBhDLARIsANx7wAyHaa0ShtHUs_dTf7e8AaRg03-2PJv5qEdX_Oi6GS1agCQ_awXmoAgaAi__EALw_wcB

Eller fremstår jeg rar da? Jeg bare fikser ikke bind og orker ikke tanken på å bruke det rett etter fødsel når jeg allerede er forferdelig ukomfortabel. Hvilken oppsugingsgrad bør jeg velge og har noen andre her valgt bort bind? Evt andre gode forslag? 😅

Anonymkode: 5104b...b05

jeg brukte bind og nettingtruser. Lakk igjennom. Skulle heller brukt buksebleier 

Skrevet

Jeg brukte akkurat de bleiene du spør om i 10 dager etter fødsel. SUPERFORNØYD! Kunne også ha kjølebindene fra Fødebagen inni de, som hjalp veldig for meg som måtte sy en del. 

Kjør på!

Annonse
Skrevet

Jeg brukte bleier den første tiden etter fødsel, jeg ble klippet under fødsel og klarte ikke å ha på noen form for bind de første ukene fordi de gnagde mot sårkanten. 

Anonymkode: 6b280...222

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...