Gå til innhold

Overspisningslidelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg som sliter med overspising gå ned i vekt? Ja jeg vet dette med kcal inn og kcal ut, men det er så himla vanskelig.. kan mann få hjelp hos lege? Evt hva sier mann? Er så flau over meg selv at jeg ikke vil ut av huset en gang.. vært ute av jobb i 4 år snart pga dette

Anonymkode: 05c57...38b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, legen vil kunne hjelpe deg. Ikke nøl med å oppsøke hjelp. Jeg blir så irritert på folk som maser om kalorier ut og inn - vi bør virkelig begynne å forstå at overspising er vår tids alvorligste spiseforstyrrelse fordi det rammer så mange. Det er like ødeleggende og vanskelig å "kontrollere" med diett alene som det anoreksi er.

Det å oppsøke hjelp er krevende, men det er veien å gå. Krysser fingrene for at du blir tatt godt imot. Dessverre er det noen fordommer, selv i behandlingsapparatet. 

Lykke til ❤️ Du fortjener å komme deg ut av dette. 

Anonymkode: de790...4c6

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (3 timer siden):

Oppsøk fastlegen din. Det kan hende du blir satt på slankemedisin.

Nei en person med en spiseforstyrrelse jeg vil selvfølgelig ikke på slankemedisin!

Anonymkode: ec2f9...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her- jeg er faktisk villig til å begynne på slankemedisin hvis det er det som skal til, er 164 cm og veier 105 sist jeg veide meg (forrige uke) å det begynner å tære på knærne spesielt.
men hvordan går man fram? Føler jeg kommer til å bryte sammen om jeg går til fastlegen min å sier «jeg klarer ikke gå ned i vekt og trenger hjelp» 

Anonymkode: 05c57...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Www.nettros.no

Finnes en bok som heter "Få bukt med overspising", den brukes i en del behandlingsopplegg men man kan også bruke den til selvhjelp. 

Anonymkode: 261e8...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei en person med en spiseforstyrrelse jeg vil selvfølgelig ikke på slankemedisin!

Anonymkode: ec2f9...924

Om man har overspist i mange år kan man ha leptinresistens, enten det skylder spiseforstyrrelse eller ei. Da kan disse slankepillene/ sprøytene du får på resept være et verktøy til vektnedgang i tillegg til livsstilsendring. 

Anonymkode: 58c31...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henvisning til psykolog i tillegg til det de over her skriver er lurt. Det sitter ofte i hodet. 

Anonymkode: d25e7...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Tråden er ryddet for krenkende innlegg, og svar til det

Med vennlig hilsen,

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...