Gå til innhold

Noen som vet hvor jeg

Fremhevede innlegg

Gjest Frivillig
Skrevet

Jeg har lenge ønsket å jobbe med noe som jeg synes er meningsfullt. Har tidligere jobbet som frivillig for ungdommer som var på vei på skråplanet. Det var som en ungdomsklubb, men det var for ungdommer som drev med litt forskjellig. Jobben var basert på at folk meldte seg på liste over hvilke vakter en kunne ta. Der sluttet jeg da jeg ble alenemor og ikke hadde tid mer. Hadde mer enn nok med mitt eget.

Nå har jeg imidlertid mer tid igjen og kunne tenke meg å jobbe for en organisasjon f.eks. med vanskeligstilte barn, eller fremmedspråklige eller asylsøkere e.l. Noen som vet hvor jeg kan melde meg? Og hvordan jeg skal gå frem? Noen som vet om et sted de trenger folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røde kors, Frelsesarmeen, dyrebeskyttelsen osv :)

Pleier stå i telefonkatalogen hvor du kan henvende deg :)

Skrevet

Mange kommuner har en frivillighetssentral - og der er de alltid takknemmelige for folk som stiller opp.

En del kommuner - har også organisert "vennetjeneste" for flyktninger/asylsøkere - prøv evt. å ringe kommunens servicetorg.

Skrevet

Jeg vil foreslå Landsforeningen Rettferd for taperne.

Hvis du bor i Oslo vil jeg på det sterkeste anbefale Klientaksjonen i Oslo, som arbeider for å bedre sosialklienters levekår og livsvilkår.

Men hvis du er av den typen som synes negere og sånn er søtere enn vanskeligstilte nordmenn vil jeg anbefale SUKAO. De er en organisasjon som vil tilby somalisk ungdom et somalisk miljø som styrker ungdommens identitet på en positv måte. SUKAO jobber for at somaliere i Norge kan være stolte av sin kulturelle bakgrunn.

Gjest arnemann
Skrevet
Jeg vil foreslå Landsforeningen Rettferd for taperne.

Hvis du bor i Oslo vil jeg på det sterkeste anbefale Klientaksjonen i Oslo, som arbeider for å bedre sosialklienters levekår og livsvilkår.

Men hvis du er av den typen som synes negere og sånn er søtere enn vanskeligstilte nordmenn vil jeg anbefale SUKAO. De er en organisasjon som vil tilby somalisk ungdom et somalisk miljø som styrker ungdommens identitet på en positv måte. SUKAO jobber for at somaliere i Norge kan være stolte av sin kulturelle bakgrunn.

Har du en link til SUKAO?

Skrevet

Men hvis du er av den typen som synes negere og sånn er søtere enn vanskeligstilte nordmenn vil jeg anbefale SUKAO.

:hoho::hoho:

Gjest Frivillig
Skrevet

Jeg er gift med en neger. Det var en av grunnene til at jeg vil jobbe med fremmedkulturelle. Jeg har litt erfaring.

Skrevet (endret)
Har du en link til SUKAO?

SUKAO

Kontaktinfo slettet, informasjonen finnes her. Mie (mod)

Hvis man bor i Bergen vil jeg på det sterkeste også anbefale Aksjonsgruppen mot sosial nød i Bergen. De har to hovedmålsettinger:

1. Øke sosialhjelpssatsene i Bergen. På sikt få en statlig norm for sosialhjelp på nivå med Sifo’s standardbudsjett.

2. Spre informasjon om hvem sosialklientene er og årsaken til deres situasjon, for å få bukt med den betydelige stigmatisering av sosialklienter som finner sted.

Budskapet mitt er altså å glemme den høyreorienterte private veldedigheten. Den funker ganske enkelt ikke. Det eneste som har vist seg å virke er offentlige velferdsordninger.

Endret av Mie
Skrevet

Jeg jobber som frivillig i frivillighetsentralen. De har veldig mange områder man kan jobbe innenfor, deriblandt asylsøkere, innvandrere. Anbefales.

Lykke til :)

Skrevet

I sekretariatet til "moderer Bønna"-aksjonen. De trenger desperat hjelp.

Gjest Frivillig
Skrevet

Takk for mange gode tips. Skal prøve meg litt rundt omkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...