Gå til innhold

Hvilke kaker er mest harry, og hvilke er mest trendy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Harry kake for meg blir Napoleonskake. 

Anonymkode: d8149...b17

• Liker 1
Skrevet

For meg er oreokake harry

Anonymkode: 9ad0a...aaf

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Ingen kaker er harry. 

• Liker 40
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Gjest Moth-Ear-Earth
Skrevet

Pepperkakehus har blitt harry , og sjokoladehus har blitt moderne.

Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Er det ikke heller at den smaker godt som er viktigst?

Trendy kaker er ofte ikke gode. En periode var kaker med sånn ekkel fondant trendy. Vet ikke hva det er nå, men smakte helt jævlig. Kaker der pyntingen er mer viktig enn smaken må være noe av det tristeste jeg vet :P

Endret av AprilRyan
Skrevet

En harry kake?! 🙄

• Liker 27
  • Hjerte 2
Skrevet

Peniskaker og lignende er harry.  Ellers endrer vel kaketrender seg fra sesong til sesong og hvilken type anledning det bakes til.

Anonymkode: 750f0...d99

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Peniskaker og lignende er harry.  Ellers endrer vel kaketrender seg fra sesong til sesong og hvilken type anledning det bakes til.

Tenker du på «kuk-og-balle»-kaker? De er vel for spesielt interesserte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du på «kuk-og-balle»-kaker? De er vel for spesielt interesserte.

Ja, sånne kaker syns jeg er harry. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Det som er bra er at det igjen er blitt lov å like 70-tallsklassikeren fyrstekake!

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enig. Ser for meg en jentegjeng der alle leier Luis Vuitton-veske på Finn før de skal på utdrikningslag. De elsker nok oreokake.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Tenker at kaker, av typen som vises på Cake Boss, er harry. De ser kanskje fancy ut, men smakker papp, fake vanilje og har et tjukt lag med sukkerfondant, Æsj. Tar mye heller et stk fyrstekake, rullekake eller napoleonskake. I mine øyne er disse klassikere som jeg har vokst opp med og som aldri kan kalles harry.

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet

Napoleonskake er undervurdert. 

• Liker 16
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Delfiakake syns jeg er harry.  Napoleons kake er det jo ingen som baker selv, og helt lovlig å bestille på kafe om man er ekstremt glad i krem, uten at noen hever øyebrynene vil jeg si.

Jeg synes forøvrig også personlig at Cupcakes i alle mulige varianter, rosa krem og perler er ekstremt harry. Samtidig er det vel disse kakene som har vært mest på mote siste 10 årene😅

De er jo ikke gode. Mest et symbol på feminitet og at man er en velfungerende husmor.

Status kake for meg er hjemmelaget marsipan kake (uten overdrivelser med marsipan trekk og alle mulige hjemmelagede figurer i marsipan. Dette er kunst, ikke spiselig kake i mine øyne. Likevel for fint til å kalles harry).

En annen status kake er suksessterte. Et must på kakebordet i dåp, konfirmasjon og bryllup.

Anonymkode: 87b6c...965

• Liker 2
Skrevet

Alt med oreo er harry. Har aldri skjønt greia, det er jo en skikkelig kjedelig kjeks?

Kaker med masse smørkrem og fondant er også harry.  Gi meg en rustikk eplekake anyday!  

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg synes det er nydelig. Men det finnes i utallige varianter, og ikke alle er like gode. 

You'reNothingToMe skrev (8 timer siden):

Pepperkakehus har blitt harry , og sjokoladehus har blitt moderne.

Jeg gleder meg masse til å bygge pepperkakehuset mitt :D 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette kan jeg være enig i! 

Nå er jeg kakemons da, og spiser kaker 2-4 ganger i uka. Og jeg synes generelt ikke kaker er harry. Ikke andre matretter heller for den saks skyld. Jeg skjønner ikke helt hvorfor man skal definere matretter som harry, eller dømme noen for hva de spiser. 

Anonymkode: 9f176...7a0

Skrevet (endret)

Harry: Sånn "fødekake" hvor et dukkehode kommer ut i fra kake-underlivet

Endret av Bingo Bongo
  • Liker 22
Skrevet

Det som er ut nå er vel å ha særlig mange kaker. Så jeg ville sagt et «moderne» kakebord er et med en til to kaker tilpasset gjestenes matallergier eller toleranser. 

Men jeg synes det er rart når man serverer barne-kaker type Oreo, skuffekake med konfetti-sprinkler etc til et selskap av kun voksne. Ikke Harry, men man har jo misset målgruppen. Ingen voksne liker slike kaker. De tar et lite stykke og konsumerer det for å være høflig.

Anonymkode: 5f929...8d2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det som er ut nå er vel å ha særlig mange kaker. Så jeg ville sagt et «moderne» kakebord er et med en til to kaker tilpasset gjestenes matallergier eller toleranser. 

Men jeg synes det er rart når man serverer barne-kaker type Oreo, skuffekake med konfetti-sprinkler etc til et selskap av kun voksne. Ikke Harry, men man har jo misset målgruppen. Ingen voksne liker slike kaker. De tar et lite stykke og konsumerer det for å være høflig.

Anonymkode: 5f929...8d2

Jobber med kaker, og kun en gang det siste året har vi fått bestilling på oreokake til barnebursdag. Vi selger derimot veldig veldig mange hver eneste uke spesielt til bryllup og 50/60 årsdager, og veldig gode tilbakemeldinger. Ikke alle variantene selger like bra, men vi har oreokake som er svært populære blant voksne. 

sstinemor skrev (32 minutter siden):

Rachel – Oppskrift på Barbiekake

Denne barbiekaken er jo superpopulær blant yngre jenter! 
Jeg synes ikke den er harry bare fordi den er populær blant barn. 

Anonymkode: 9f176...7a0

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...