Gå til innhold

Beskyldt for å ha slått eks som vi har felles barn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! 

Kommet i en helt forferdelig situasjon med mamma til ungene mine, vi har felles barn på 2, 4 og hun har 2 barn fra før av med 2 forskjellige. Vært ilag i 7 år før brudd aldri blitt beskyldt for vold eller noe slikt !!!

Vi gikk fra hverandre for 6 mnd men hatt et bra samarbeid egt helt fram til jeg ba henne å slutte å røyke hasj så mye pga dette ikke var bra og hun bare dyttet meg mer og mer ut av livet hennes og barnas, en dag fikk jeg nok og sa til hun vis hun ikke slutta skulle jeg melde henne til barnevernet ! Det endte med hun dytta meg bare mere ut av livet til ungene mine, så prøvde hun bare lure meg heletiden med at hun hadde sluttet men kunne jo lukte hver gang jeg kom til de at det stinket! Så en dag da hun skulle ut med en av bonus barna på fotball trening, knakk jeg opp strømskapet hennes og så hun hadde kjempe masse der! Da skrev jeg mld til hun ang dette og hun fikk ikke dette tilbake men jeg kunne betale henne for dette! (Hun har dårlig råd fra før av)

Det endte med at jeg truet med barnevernet igjen! Jeg vil jo bare hjelpe henne uten at det blir store problemer!! Hun har alerede mistet omsorgen på den ene ungen pga rus fra han var 3 til han ble 9, han er 12 nå. Men det endte etter hallowen kvelden at jeg meldte henne til barnevernet pga hun kontaktet meg dem kvelden og sa hun ikke hadde penger til komme seg hjem og spurte om jeg kunne hjelpe henne hjem, jeg traff henne ute i byen og vi tok taxi ilag så merket jeg hun var ganske rar i formen alerede der, hun spøy og var dårlig. Jeg skulle videre med taxien med måtte hjelpe henne inn og da vi kom inn sa hun jeg ikke kunne dra! Pga hun trengte hjelp, tlf min var tom for strøm så en kamerat jeg var med ute i byen ringte henne pga de viste jeg skulle hjelpe henne hjem. Men da hun ga meg tlf pga vennen min ringte, snakket jeg ferdig og la på så plutselig kom jeg direkte inn på noen mld med hennes vennine ang rus! Og da hun så jeg fikk et ansikt utrykk røkka hun tlf ut av hånda mi! Da sa jeg til henne jeg må se den mld, det endte med hun blå nekta! Noe som er veldig rart, det endte med at sønnen hennes på 12 våknet og fikk med seg dette, jeg rev tlf ut av hånda på hun (noe jeg vet ikke er bra men rus rundt ungene mine er ikke bra) og da bedde hun sønnen på 12 ringe politiet, da sa jeg ja vær så snill gjør det pga mor er rusa! (Dumt sakt jeg vet!!) Men det endte opp med hun sa han ikke skulle ringe!

Det endte med hun hadde slått av tlf så jeg da til hun da vet jeg ! Og gikk derfra og hun skjønte det var dråpa at nå kommer jeg til melde hun til barnevernet! 

Mandag ringte jeg barnevernet men så fant jeg ut av hun hadde reist til krisesenter og skaffet seg besøksforbud og beskylder meg for psykisk vold og fysisk vold! Noe jeg aldri har gjort !! Enste jeg kan skjønne at jeg har vært overbeskyttende for passe på hun ikke ruser seg da hun har ungene! Men aldri i mitt liv har jeg rørt ho på noen måter eller truet henne på de 7 årene !! Nå fant jeg ut av at sønnen er vist et vitne til jeg har brukt vold!! Har aldri i mitt liv rørt ungene eller hun ! Aldri!! Har en kriminell fortid med rus selv for 6,5 år siden og blitt dømt for vold da jeg var 14 mot en bussesjofør da jeg var en dritt unge! Jeg har virkelig snudd livet om og elsker jobben min og ungene mine! Føler dette her er noe av det tøffeste jeg har vært gjennom!! Kan jeg virkelig bli dømt på dette her pga sønnen var til stede og hun får han til lyve?? De har ikke mor og sønn forhold de har bestevenn forhold! Det er sønnen hun mistet i 6 år pga tidligere far nekta hun pga rus!

KAN JEG BLI DØMT NÅR HUN OVERTALER SØNNEN TIL LYVE??? SOM ET VITNE 

Endret av tristesomharskjedd
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker de enkelt ser hva hun driver med om barnevernet allerede e ri bildet. Hvordan kan hun ha omsorgen for barna i det hele tatt om hun holder på slik?

Anonymkode: fcfb1...410

• Liker 6
Skrevet

Den er lei. Ettersom du allerede har vold og rus på rullebladet blir det lett å tro du er syndebukken når både hun og sønnen går imot deg. Du må fortelle sannheten og håpe rusmisbruket hennes blir oppdaget. Du er neppe den eneste som vet hun ruser seg. 

Anonymkode: e01a3...a14

Skrevet

Men det ser ikke bra ut for henne heller om hun har mistet omsorgen for barn før pga rus. Du kan snakke med bvn og si hva du har sett. De kan komme på hjemmebesøk. Men det er jo ekstremt lei situasjon, ikke minst for barna. Stakkars :(

• Liker 2
Skrevet

Dette ender jo potensielt med at dere begge mister ungene. Om du ikke kan vise til med 100 prosent sikkerhet og overtale barnevernet til at du er en trygg å stabil omsorgsperson. 

Du bør ha trukket deg unna og ikke tatt noen kamp med en person i påvirket tilstand. Spesielt ikke når det er barn i nærheten.  

Om du virkelig ville at barnevernet skulle ordne dette hadde du ringt barnevernsvakten første gang du så hun var ruset. Hvorfor gjorde du ikke det?

Anonymkode: 8e822...895

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette ender jo potensielt med at dere begge mister ungene. Om du ikke kan vise til med 100 prosent sikkerhet og overtale barnevernet til at du er en trygg å stabil omsorgsperson. 

Du bør ha trukket deg unna og ikke tatt noen kamp med en person i påvirket tilstand. Spesielt ikke når det er barn i nærheten.  

Om du virkelig ville at barnevernet skulle ordne dette hadde du ringt barnevernsvakten første gang du så hun var ruset. Hvorfor gjorde du ikke det?

Anonymkode: 8e822...895

Vi begge er jo gode foreldre! Mor sliter bare psykisk sier hun med ting derfor hun må røyke hasj for å slippe å spise piller som ikke hun vil! Men røykinga har tatt skikkelig av! Jeg satt ned foten og hun har laga et helvete etter jeg meldte henne til barnevernet! Jeg meldte henne på mandag, hun fikk besøksforbud mot meh på mandag. Men på torsdag gikk hun ned til politistasjonen og anmeldte meg for vold pga hun hadde hørt hva jeg hadde sakt til barnevernet!

Skrevet
tristesomharskjedd skrev (6 timer siden):

Vi begge er jo gode foreldre! Mor sliter bare psykisk sier hun med ting derfor hun må røyke hasj for å slippe å spise piller som ikke hun vil! Men røykinga har tatt skikkelig av! Jeg satt ned foten og hun har laga et helvete etter jeg meldte henne til barnevernet! Jeg meldte henne på mandag, hun fikk besøksforbud mot meh på mandag. Men på torsdag gikk hun ned til politistasjonen og anmeldte meg for vold pga hun hadde hørt hva jeg hadde sakt til barnevernet!

Ingen av dere er gode nok foreldre, håper bv tar barna bort fra dere slik dere oppfører dere.

Anonymkode: cd9b0...63e

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...